Gå till innehåll

Vem spelade rätt?


Mr.Moto

Recommended Posts

Eller så kanske ni tycker att rubriken borde heta, Vem spelade minst fel? Det får ni avgöra.

Det blev lite tjafs igår kväll igår när jag spelade på SvS.

Efter en viss specifik hand blev jag kallad fisk och allt möjligt, och det hela avslutades med en "utmaning" :-) , H*n sa: "Vi kan ta det på PF, GL". Typ, vi möts i gryningen :-D

Visst, det kan vara intressant.

 

Min read på denna spelare är att h*n är är solid spelare åt TAG-hållet. Kan försöka sig på lite fulingar, men ger sig vid motstånd.

 

Läser h*n detta kan h*n kanske kan upplysa om sin egen hand, och sin sida av historien.

 

 

Så här är handen:

 

Fi#1 - Button

Player 2, 684.77 kr (H*n) - BB

fi#2 - SB

Player 1, 240 kr (Jag)

Fi#3

 

Player 2 - :Kd::Td:

 

Player 1 - :Ad::As:

 

Player 1 - Höjer till 7

Fi#3 - Synar 7

Fi#1 - Lägger sig

Player 2 - Synar 7

Fi#2 - Lägger sig

 

 

Floppen: :4d::5h::5d:Pot: 23

 

 

Player 2 - Passar

Payer 1 - Satsar 25 Satsar dryg pott pga färgdragsrisken.

Fi#3 - Lägger sig

Player 2 - Synar 25 När jag får syn här trodde jag inte att P2 hade färgdrag pga pottoddsen som erbjöds och att P2 inte har nötfärgdraget.

 

 

Turn: :4d::5h::5d::2d:Pot: 73

 

 

Player 2 - Satsar 55

Player 1 - Synar 55 Ok, kanske har P2 färg, kanske sitter denne på KK/QQ, alltid viss risk för 44, men men. Men jag synar för de implicita oddsen då jag har nötfärgdrag.

 

 

River: :4d::5h::5d::2d::3d:

 

 

Player 2 - Passar

Player 1 - Satsar 50 Något svagt riverbet kanske, men jag kände att han skulle kunna lagt sig för ett monsterbet. Men lite till hade jag nog kunnat få.

Player 2 - Synar 50

 

Player 1 - Vinner 275,93 med färgstege

 

 

 

Player två sade att denne hade K-hög färg.

 

Om Player 2 hade en hand som :Kd::Qd: så har jag 25% chans att vinna potten till river.

I efterhand ser man att med de implicita oddsen å måste jag vinna oftare än 20% då jag stoppar in 55 för att i slutändan vinna 275,93.

Räknar jag rätt?

 

Vad anser ni om handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 1/2 blinds?

 

Preflop höjer jag nog upp lite mera kanske till 10 då många är väldigt synvilliga preflop på dessa nivåer, synar dom 7 synar dom 10.

 

Flop bra bet

 

Turn är väl där jag skulle spelat annorlunda. Jag skulle gjort en raise här av två anledningar. Vi vill här veta var vi står i potten och försöka få han att sakta ner lite på river om kortet inte passar oss.

 

River går ju att spela lite olika, du valde ett lågt bet för att få in lite i potten vilket är bra. Personligen kanske jag hade tryckt hårdare för att få det att se ut som en bluff men får ju då riskera att kanske få en fold emot mig.

 

Vem som spelat rätt å fel är svårt när man inte har hans hand svart på vitt.. sitter han på KK då han säger att han har färg hög med kung så har väl båda spelat ganska bra. Har han däremot bara ruter kungen å nåt annat kort är det väl han som är fisken som sitter å jagar färg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 1/2 blinds?

 

Preflop höjer jag nog upp lite mera kanske till 10 då många är väldigt synvilliga preflop på dessa nivåer, synar dom 7 synar dom 10.

Ja, det är 1/2 blinds. Ska tänka på det med att höja mer.

 

Flop bra bet

 

Turn är väl där jag skulle spelat annorlunda. Jag skulle gjort en raise här av två anledningar. Vi vill här veta var vi står i potten och försöka få han att sakta ner lite på river om kortet inte passar oss.

 

Antar att både syn och höjning funkar här, kanske man kan variera sig.

 

River går ju att spela lite olika, du valde ett lågt bet för att få in lite i potten vilket är bra. Personligen kanske jag hade tryckt hårdare för att få det att se ut som en bluff men får ju då riskera att kanske få en fold emot mig.

 

Vem som spelat rätt å fel är svårt när man inte har hans hand svart på vitt.. sitter han på KK då han säger att han har färg hög med kung så har väl båda spelat ganska bra. Har han däremot bara ruter kungen å nåt annat kort är det väl han som är fisken som sitter å jagar färg

 

Får se vad han säger då, min read var att han satt på KK/QQ, men när jag sa det till honom fick jag veta att det var då helt fel. Som sagt, får se vad han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är väl där jag skulle spelat annorlunda. Jag skulle gjort en raise här av två anledningar. Vi vill här veta var vi står i potten och försöka få han att sakta ner lite på river om kortet inte passar oss.

 

 

 

Om vi höjer är det väl för värde och inte info anser jag. Och samtidigt gör vi om handen till en semibluff.

 

 

Sen tycker jag du spelar handen ganska standard enligt min uppfattning. Att välja linjen att bara syna ner turn på den brädan tycker jag e helt ok. Du har ju rätt många outs även om FI har färdig färg, 2xA + 7 ruter + 2x5:er (troligen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är väl där jag skulle spelat annorlunda. Jag skulle gjort en raise här av två anledningar. Vi vill här veta var vi står i potten och försöka få han att sakta ner lite på river om kortet inte passar oss.

 

eh, va? tycker vi istället går all-in turn för att försöka få han att folda färger och kåkar å endast syna med quads...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh, va? tycker vi istället går all-in turn för att försöka få han att folda färger och kåkar å endast syna med quads...

 

Jag tror inte att många skulle folda färg och definitivt inte kåk på den nivån. All in är ju inte så oerhört mycket pengar här. De flesta skulle nog uppfatta det som en bluff och syna direkt.

 

Däremot skulle jag gå all in på river. Man förlorar bara mot en högre straight flush, och han skulle definitivt syna med kåk, kanske också med K hög färg. All in är väl inte ens en pot bet? Jag tror definitivt att man tjänar på all in i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Player två sade att denne hade K-hög färg.

 

Om Player 2 hade en hand som :Kd::Qd: så har jag 25% chans att vinna potten till river.

I efterhand ser man att med de implicita oddsen å måste jag vinna oftare än 20% då jag stoppar in 55 för att i slutändan vinna 275,93.

Räknar jag rätt?

 

I efterhand, ja, men du missar vissa möjligheter. T ex att han sitter med en hand som 78c och inte betalar en spänn på river, eller de gånger du får betala av en kåk med nötfärgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I efterhand, ja, men du missar vissa möjligheter. T ex att han sitter med en hand som 78c och inte betalar en spänn på river, eller de gånger du får betala av en kåk med nötfärgen.

 

Har du alldeles rätt i.

Men jag tror att dom situationerna tar ut varandra mot de gånger han har en annan hand typ KK el QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att många skulle folda färg och definitivt inte kåk på den nivån. All in är ju inte så oerhört mycket pengar här. De flesta skulle nog uppfatta det som en bluff och syna direkt.

 

Däremot skulle jag gå all in på river. Man förlorar bara mot en högre straight flush, och han skulle definitivt syna med kåk, kanske också med K hög färg. All in är väl inte ens en pot bet? Jag tror definitivt att man tjänar på all in i längden.

 

glömde visst /ironi :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kanske ni tycker att rubriken borde heta, Vem spelade minst fel? Det får ni avgöra.

Det blev lite tjafs igår kväll igår när jag spelade på SvS.

Efter en viss specifik hand blev jag kallad fisk och allt möjligt, och det hela avslutades med en "utmaning" :-) , H*n sa: "Vi kan ta det på PF, GL". Typ, vi möts i gryningen :-D

Visst, det kan vara intressant.

 

Min read på denna spelare är att h*n är är solid spelare åt TAG-hållet. Kan försöka sig på lite fulingar, men ger sig vid motstånd.

 

Läser h*n detta kan h*n kanske kan upplysa om sin egen hand, och sin sida av historien.

 

 

Så här är handen:

 

Fi#1 - Button

Player 2, 684.77 kr (H*n) - BB

fi#2 - SB

Player 1, 240 kr (Jag)

Fi#3

 

Player 1 - :Ad::As:

 

Player 1 - Höjer till 7

Fi#3 - Synar 7

Fi#1 - Lägger sig

Player 2 - Synar 7

Fi#2 - Lägger sig

 

 

Floppen: :4d::5h::5d:Pot: 23

 

 

Player 2 - Passar

Payer 1 - Satsar 25 Satsar dryg pott pga färgdragsrisken.

Fi#3 - Lägger sig

Player 2 - Synar 25 När jag får syn här trodde jag inte att P2 hade färgdrag pga pottoddsen som erbjöds och att P2 inte har nötfärgdraget.

 

 

Turn: :4d::5h::5d::2d:Pot: 73

 

 

Player 2 - Satsar 55

Player 1 - Synar 55 Ok, kanske har P2 färg, kanske sitter denne på KK/QQ, alltid viss risk för 44, men men. Men jag synar för de implicita oddsen då jag har nötfärgdrag.

 

 

River: :4d::5h::5d::2d::3d:

 

 

Player 2 - Passar

Player 1 - Satsar 50 Något svagt riverbet kanske, men jag kände att han skulle kunna lagt sig för ett monsterbet. Men lite till hade jag nog kunnat få.

Player 2 - Synar 50

 

Player 1 - Vinner 275,93 med färgstege

 

 

 

Player två sade att denne hade K-hög färg.

 

Om Player 2 hade en hand som :Kd::Qd: så har jag 25% chans att vinna potten till river.

I efterhand ser man att med de implicita oddsen å måste jag vinna oftare än 20% då jag stoppar in 55 för att i slutändan vinna 275,93.

Räknar jag rätt?

 

Vad anser ni om handen?

 

 

Hejsan! Kul att du la upp handen! Jag somnade ifrån det.

 

För det första så har jag inte "utmanat dig". Jag bad dig kommentera i min dagbok här på PF.nu istället för att sitta och håna mig och säga att det var JAG som spelade handen dåligt. Jag hann dock inte lägga upp handen innan dig så tar det här istället helt enkelt. Förövrigt handlade inte tjaffset om denna hand utan att du i flera händer innan där jag förlorade i 80/20 situationer kallade mig fisk och att jag borde ta åt mig lärdom från dom som drog ut mig, remember? KK mot AT all in pre tex. Så sluta vrida på det hela till att börja med :). Hursomhelst, vi släpper det - över till handen!

 

***** Hand 575862047 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 januari 2008 22:48:40

Britta Turbo 26 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: TILT789 (685.77)

Plats 2: Bason (233.33)

Plats 3: Brandon.W (240.97)

Plats 4: o_d_b (188.02)

Plats 5: oboy 11 (105.57)

TILT789 lägg LM 1.00

Bason lägg SM 2.00

** Giv **

TILT789 [10r, Kr]

Bason [N/A, N/A]

Brandon.W [N/A, N/A]

o_d_b [N/A, N/A]

oboy 11 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Brandon.W Höj till 7.00

o_d_b Syna 7.00

oboy 11 Lägg

TILT789 Syna 7.00

Bason Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 5h, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

TILT789 Passa

Brandon.W Satsa 25.00

o_d_b Lägg

TILT789 Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 5h, 5r, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

TILT789 Satsa 55.00

Brandon.W Syna 55.00

*** River(Board): *** : [4r, 5h, 5r, 2r, 3r]

*** Bet Runda 4 ***

TILT789 Passa

Brandon.W Satsa 50.00

TILT789 Syna 50.00

*** Showdown *** : Rake: 7.07 Totalpott: 275.93

TILT789 Lägger mig Vinst: 0.00

Bason Lägger mig Vinst: 0.00

Brandon.W [Es, Er] Färgstege Vinst: 275.93

o_d_b Lägger mig Vinst: 0.00

oboy 11 Lägger mig Vinst: 0.00

 

jag synar upp en ganska svag raise pre med KTsuited. floppen kommer 3 låga kort varav 2 ruter. Du betar pott och jag synar. (redan här kritiserar du mig efter handen då du tkr jag är en fisk som synar pottbet på flop). Iom att du pottar bryter jag ner din hand till höga par. Att syna och träffa ett ruter vore fint, och att dra mot 66 77 88 99 TT JJ och QQ ger mig extra outs. Hursomhelst, turn är ett ruter och jag bestämmer mig för att inte ge dig några frikort då jag vet att du är en spelare som är alldeles i kär i sina höga par för at släppa dom, så jag betar strax under pott för att döda dina odds en aning. Du synar ( givetvis, du har ju AAr!:). Och ruter dingar givetvis.

Här gör du nog det fiskigaste i hela handen - du betar 50?! med färgstege.

Du pratar om implicita odds.. du synar.. du träffar.. och tar INGET betalt. Det var det sämsta med hela handen i princip.

 

så min känsla av handen är:

flopp: Random spelad, inga konstigheter

Turn: Du tar ingen information, men heller inte jättekönstigt att bara syna.

river: riktigt riktigt fiskigt.

 

 

Aja, det är en ganska random hand man förlorar pengar på och verkligen inget extraordinärt. Att lägga upp den som en egen tråd känns en smula överdrivet.

 

Men då du påstod att jag var en fisk som synar pott på flopp så gav jag dig möjligheten att ifrågasätta just detta i min dagbok "dmor21 - HU/SH på låga stakes" och därigenom få lite "utomstående" kritik.

 

Summering: Jag anser inte att jag spelar handen dåligt och jag tycker FI spelar handen riktigt konstigt.Pottar flopp, får syn av Stabil nötgrinder, blir klonkad på turn.. synar 75%pott-bet med drag, träffar nöten, och betar 50 i en 225krpott. Kanske bara jag som är en fisk och inte ser logiken..

Alltid kul att prata pokerhänder iallafall!

 

 

Lycka till i framtiden!

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, turn är ett ruter och jag bestämmer mig för att inte ge dig några frikort då jag vet att du är en spelare som är alldeles i kär i sina höga par för at släppa dom, så jag betar strax under pott för att döda dina odds en aning. Du synar ( givetvis, du har ju AAr!:). Och ruter dingar givetvis.

Här gör du nog det fiskigaste i hela handen - du betar 50?! med färgstege.

Du pratar om implicita odds.. du synar.. du träffar.. och tar INGET betalt. Det var det sämsta med hela handen i princip.

 

så min känsla av handen är:

flopp: Random spelad, inga konstigheter

Turn: Du tar ingen information, men heller inte jättekönstigt att bara syna.

river: riktigt riktigt fiskigt.

 

 

Summering: Jag anser inte att jag spelar handen dåligt och jag tycker FI spelar handen riktigt konstigt.Pottar flopp, får syn av Stabil nötgrinder, blir klonkad på turn.. synar 75%pott-bet med drag, träffar nöten, och betar 50 i en 225krpott. Kanske bara jag som är en fisk och inte ser logiken..

Alltid kul att prata pokerhänder iallafall!

 

 

Lycka till i framtiden!

Puss

 

Orka med dessa attitydproblem..

Fisk hit och fisk dit. Värdelöst spel här o där.

Bla, bla, bla.

 

Om du tycker potbet är ett bra pris för att jaga färg, så varsågod, du spelar så som du önskar.

Håller med om att jag borde tagit en aning mer betalt på river, men fiskigt känns kanske att ta i en aning.

 

Men nu har folk kollat lite på handen och kommenterat, som syftet var.

 

Vi syns vid borden 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...