Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

• Yesz
      25
    • Tiodom
      31

Recommended Posts

• Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

en fråga, är det bra drag på sngs på prima näverket ? och vad är det som är skönt med prima?, sjukt tiltande klient för övrigt :shock:

vill börja spela där nämligen men varje gång jag har försökt har de gått dåligt.

så säg + / - :-)

Postad
håll dina br krav nu, då kommer det gå bra!!

lycka till!!

:)

Japp, kommer bli sten hårt med den biten =)

Gl vi lär mötas =) jag nickar benighted123

Spelar du mycket? Lägger till dig på buddie listan.

Såja! Lycka till :-)

Tackar

en fråga, är det bra drag på sngs på prima näverket ? och vad är det som är skönt med prima?, sjukt tiltande klient för övrigt :shock:

vill börja spela där nämligen men varje gång jag har försökt har de gått dåligt.

så säg + / - :-)

Bra och bra vet jag inte, men det finns action i alla fall. Skulle tippa att det finns hetare klienter för sng.

Jag tycker att det är skönt att det går så snabbt, sen trivs jag med motståndarna. Sedan har jag aldrig fått vänta mer än 24h på supporten att svara på mina mail. Känns som det är säkert och bra att spela där :)

Postad

När addar vi fisken?

Ibland känns det som att jag drar förhastade slutsatser om vissa spelare - så när adda vi fisken egentligen?

Redan efter ett par händer brukar jag lägga en note på min motståndare om han t.ex. är fisk osv. Men när ska man egentligen göra det? Jag har många fiskar på min lista och jag vill inte påstå att dom håller på dö ut på något vis heller. Men flera gånger känns det som att jag addar bra spelare också som bara gör ett dåligt move, för det händer väl alla eller? Efter som jag sitter vid nio stycken bord och kör utan pt eller annat hjälp PRG så kan det bli svårt att hålla reda på alla motsåndare därför undrar jag hur ni gör? fölorade i principen ett inköp idag pga ett note "fel" då jag vart väldigt besviken på mig själv och undrar vad fan jag höll på med. Såg senare att han satt med fina stackar på alla bord och verkade duktigare än medelspelaren på nivån.

Tips välkommnas!

Postad

Hallå där, och välkommen tillbaka och lycka till får man väl säga! Jag skrev ju hur jag sett på ditt spel när du la ner din förra dagbok, vi får väl hoppas att du tar tag i detta nu.

Vad jag tror du ska göra INNAN du håller på som tidigare och fokuserar på allt runt omkring pokern - vilken site du ska spela på, vilka mål du ska ha, bankrullekrav, HU/SH/FR, och sånt som "när man addar fisken" - så tror jag du ska fokusera mer på ditt spel! Jag tror du ska ta ett steg tillbaka och börja fundera kring hur du spelar och försöka utveckla den biten. Och då kanske inte på 9 bord... När du börjar plussa och gjort så en längre tid, och känner dig trygg med ditt spel kommer det andra med tiden. Läser du mycket handanalyser här på forumet? Om inte - gör det, det ger faktiskt väldigt mycket att se hur andra resonerar kring dina och andras händer.

Som sagt, lycka till.

Postad
Hallå där, och välkommen tillbaka och lycka till får man väl säga! Jag skrev ju hur jag sett på ditt spel när du la ner din förra dagbok, vi får väl hoppas att du tar tag i detta nu.

Vad jag tror du ska göra INNAN du håller på som tidigare och fokuserar på allt runt omkring pokern - vilken site du ska spela på, vilka mål du ska ha, bankrullekrav, HU/SH/FR, och sånt som "när man addar fisken" - så tror jag du ska fokusera mer på ditt spel! Jag tror du ska ta ett steg tillbaka och börja fundera kring hur du spelar och försöka utveckla den biten. Och då kanske inte på 9 bord... När du börjar plussa och gjort så en längre tid, och känner dig trygg med ditt spel kommer det andra med tiden. Läser du mycket handanalyser här på forumet? Om inte - gör det, det ger faktiskt väldigt mycket att se hur andra resonerar kring dina och andras händer.

Som sagt, lycka till.

Man tackar =)

Men som jag tror jag skrev innan jag la ner dagboken sist skulle jag kolla igenom hh's & det har jag gjort. Inte bara några stycken, utan jag har suttit i timmar och tittat efter små fel. Det finns mycket jag måste förbättra men det får jag ta suksetivt när jag anser att dom inte går att korigera på en och samma gång. Jag har hittat en utav min brister när jag kollade igenom händer som är spelade 5 min till 10 min efter jag vunnit en större pott. Då kunde jag mer en väl syna ner någon med allt från 20bbs - 70bbs all-in pre och ibland mer, inte bara ibland utan det hände allt för ofta. Det är svårt att gå med vinst om man efter en vunnen pott ska slänga iväg 50bbs på 67s. Det är något jag måste ändra på och det kommer jag. Resterande brister kommer jag att hålla för mig själv men jag är redan på god väg att få bort dom helt.

Jag kommer att spela på en site, med startstack på 3000bbs och sedan gå efter 5000bbs. Jag sätter inte upp några mål förutom att försöka odla fram gröna resultat. När jag gör det kommer jag att sätta upp mål och krav på mig själv. Det får ta den tid det tar innan jag kommer dit.

Men eftersom jag tycker det är kul att diskuter kommer jag att skriva ned saker jag tänker på - därför drog jag upp det här med "hitta fisken". Men jag anser att det inte kommer att vara några stör moment för mig på vägen tillbaks "on track".

Detta kanske låter dumt, men något jag måste. Men något som jag kommer att göra är att lägga ut med hh's, jag har inte gjort det tidigare pga att jag oftast analyserar dom själv eller är för lat. Men nu ska jag försöka ta hjälp utav er pf:are också.

Men som sagt har jag sökt efter fel på många hh's närmare 20 000 sedda floppar. Jag tycker det får räcka för denna gång, får kanske sätta upp ett måk att kika igenom några händer varje söndag och se att jag håller mig till dom få planer jag satt upp denna gång.

kanske vart lite svårt att förstå men du/ni kan ju alltid försöka annars är det bara att fråga.

// yz

Postad

Här kommer en hand jag spelar hu. 2-3 händer innan så "drar" jag ut honom. Jag floppa färgdrag han triss - degen åkter in då jag har färg och den står. Efter den handen trycker han all-in två gånger av dom 3 senaste händerna sedan plockar jag upp denna goding.

Min FI kan ju alltså sitta på vad som helst. Men är det rätt att syna, kankse borde jag vänta på en bättre när han verkar vara på mega "tilt". Men kändes som att jag hande en stark hand och var uppe mot möjligen ett A och en svagare kicker eller vilken random hand som helst.

** Game ID 1816329174 starting - 2008-01-14 22:43:59

** Hirpinius [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- yesz sitting in seat 1 with $103.94 [Dealer]

- ph00l sitting in seat 2 with $42.94

yesz posted the small blind - $0.25

ph00l posted the big blind - $0.50

** Dealing card to yesz: Ace of Hearts, 10 of Hearts

yesz raised - $1.75

ph00l went all-in - $42.94

yesz called - $43.44

** Dealing the flop: 2 of Clubs, Queen of Clubs, King of Spades

** Dealing the turn: Jack of Hearts

** Dealing the river: Jack of Spades

ph00l shows: King of Hearts, 8 of Clubs

yesz shows: Ace of Hearts, 10 of Hearts

yesz wins $85.88 from the main pot

End of game 1816329174

Postad

Tänkte ta och se lite Prison break nu, annars har jag spelat uteslutande HU idag. Det har gått riktigt bra trotts att jag tappade 2.5 inköp innan jag stängde ner. Kanske lägger upp några händer senare ikväll om jag inte spelar något mer.

Tror jag kommer att skriva ut resultaten ändå. Eftersom jag inte gjorde det igår och ändå backade ett par inköp så är det ingen "dagboks rigg" ändå, även om jag vill tro det ;-)

+$511

Får se om det blir något mer spelande.

Postad

Skönt att plussa direkt! Insättningsriggen? ;-)

Jag har själv börjat lira på prima igen sen 3 dar tillbaka o kommer nöta samma nivå som dig i början så vi kommer säkerligen att stöta på varandra.. :-D

GL!

Postad
Skönt att plussa direkt! Insättningsriggen? ;-)

Jag har själv börjat lira på prima igen sen 3 dar tillbaka o kommer nöta samma nivå som dig i början så vi kommer säkerligen att stöta på varandra.. :-D

GL!

Tackar, måste nog vara den ;)

Brukar du sitta vid 6-manna borden eller något annat kanske?

Postad

Har massor med snubbar nu på min buddie list, kommer att börja rensa den nu då jag satt note's på dom jag tycker är sämre en medeln. Vill ni att jag ska ha kvar er så är det bara att skriva vad ni heter i ett pm eller i dagboken.

Postad
Tackar, måste nog vara den ;)

Brukar du sitta vid 6-manna borden eller något annat kanske?

Kommer sitta mest på 6-manna borden men även lira lite HU.

Nickar Bloom1337 på prima.

Lirar du inte svs oxå?

Postad
Kommer sitta mest på 6-manna borden men även lira lite HU.

Nickar Bloom1337 på prima.

Lirar du inte svs oxå?

Nej, eller jag har 2 000 kr där inne. Den senaste tiden har jag spelat lite 0.5/1där. Men tycker att det blir roligare att lira med 100bbs lite mer action och det gillar jag.

Postad
Såg att du lira samma turre som mig för nån dag sen, har för mig att det var 35k gtd. Hoppas det gick bra iaf :)

GL med din nya db!

Jag spelade den idag annars spelade jag 50k gtd senast och då vart det klonken =)

Postad

Fick nyss pisk i en hand! skulle slow spela den men rivern vägde för motståndarens fördel. Kanske några kommentarer på spelet?

** Game ID 1817925809 starting - 2008-01-15 22:23:17

** Move On Time [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- xklangex sitting in seat 1 with $49.19

- Mr_Kite sitting in seat 2 with $44.19

- Icavan sitting in seat 3 with $48.93

- DonkisHot sitting in seat 4 with $40.00

- _Fuzon_ sitting in seat 5 with $142.72 [Dealer]

- yesz sitting in seat 6 with $151.30

xklangex posted the big blind - $0.50

** Dealing card to yesz: Queen of Spades, Jack of Hearts

Mr_Kite folded

Icavan raised - $2.00

DonkisHot folded

_Fuzon_ folded

yesz raised - $6.75

xklangex folded

Icavan called - $6.75

** Dealing the flop: 9 of Spades, King of Clubs, 10 of Hearts

yesz checked

Icavan bet - $9.75

yesz called - $9.75

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

yesz checked

Icavan went all-in - $32.43

yesz called - $32.43

** Dealing the river: King of Hearts

Icavan shows: 9 of Hearts, 9 of Diamonds

yesz mucks:

Icavan wins $95.36 from the main pot

End of game 1817925809

Postad
Fick nyss pisk i en hand! skulle slow spela den men rivern vägde för motståndarens fördel. Kanske några kommentarer på spelet?

** Game ID 1817925809 starting - 2008-01-15 22:23:17

** Move On Time [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- xklangex sitting in seat 1 with $49.19

- Mr_Kite sitting in seat 2 with $44.19

- Icavan sitting in seat 3 with $48.93

- DonkisHot sitting in seat 4 with $40.00

- _Fuzon_ sitting in seat 5 with $142.72 [Dealer]

- yesz sitting in seat 6 with $151.30

xklangex posted the big blind - $0.50

** Dealing card to yesz: Queen of Spades, Jack of Hearts

Mr_Kite folded

Icavan raised - $2.00

DonkisHot folded

_Fuzon_ folded

yesz raised - $6.75

xklangex folded

Icavan called - $6.75

** Dealing the flop: 9 of Spades, King of Clubs, 10 of Hearts

yesz checked

Icavan bet - $9.75

yesz called - $9.75

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

yesz checked

Icavan went all-in - $32.43

yesz called - $32.43

** Dealing the river: King of Hearts

Icavan shows: 9 of Hearts, 9 of Diamonds

yesz mucks:

Icavan wins $95.36 from the main pot

End of game 1817925809

Beta flopp istället, du får ändå inget betalt om han inte har något

Postad
Nej, eller jag har 2 000 kr där inne. Den senaste tiden har jag spelat lite 0.5/1där. Men tycker att det blir roligare att lira med 100bbs lite mer action och det gillar jag.

På vilket sätt menar du att det blir mer action med 100BB-spel?

Antar att du menar att folk blir fega när de sitter med 200BB framför sig eller?

Själv ser jag nog bara fördelar med 200BB-spelet som finns på SvS.

Postad
På vilket sätt menar du att det blir mer action med 100BB-spel?

Antar att du menar att folk blir fega när de sitter med 200BB framför sig eller?

Själv ser jag nog bara fördelar med 200BB-spelet som finns på SvS.

Det kan ju bero på något annat, men för mig känns det som att spelet blir annrlunda till en negativ del vid 200bbs. Oftast åker degen bara in för mig då jag har nöten, kanske är det därför 100bbs spelet passar mig bättre.