Gå till innehåll

The Well: cassano


cassano

Recommended Posts

Tjenare. Har ingen fråga till dig men har läst allt och tycker du verkar reko. Keep it up. Sen verkar du ha ganska bra smak med.

 

Men.. The Office US? ;)

 

Tja. Alla som säger så har inte sett alla avsnitt av US-versionen. När man gjort det så kommer man förhoppningsvis förstå storheten. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur började du ? Satte du dig ner o tänkte att nu ska jag jäkla leva på poker? Läste du böcker o sånt innan? =)

 

Fick ett tips av en polare om nätpoker. Satte in någon småslant och hade flyt i början med BBJ. Sedan rullade det på.

 

Har aldrig läst en pokerbok. Bara läst på olika forum. Började på Poker.nu eller vad sidan hette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör att du vill sluta? Har själv börjat tappat motivationen och tycker inte det är lika kul fortfarande, men spelar inte i närheten av dina stakes så har inte samma möjligheter. Har du rest mycket vart på grindsemester? Måste ju locka att kunna komma ifrån den här kylan när man vill

 

Är trött på att sitta dag ut och dag in själv och nöta vid datorn.

 

Nej, skulle behöva en grindsemester några månader till Thailand eller dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du inte hata ZInter mer?

 

Tror det är för att många polare har Milan som favoritlag.

 

uncanny. det var exakt samma fråga som jag tänkte ställa.

 

Oväntat. ;)

 

För att Lyla Garrity är sjukt fin?

 

What he said. Minka Kelly heter hon dock. :-D

 

Hur kan man hata Inter och Milan mer än Tjuve och Lazio?

 

Lazio är ju självskrivet att man hatar såklart. Juve har jag inget emot konstigt nog.

 

Var på Olympico och såg Roma - Lazio -05. Polaren hade fixat riktigt bra biljetter på ena kortsidan med plockmat i halvtid. :-) Vi kommer dit och hittar våra platser och runt oss sitter det enbart Romasupportrar. Låg märke till att vissa av dom kollade nästan snett på mig men tänkte inte mer på det. Sen i halvtid blir polaren helt galen när han först då såg att jag hade en mössa som var i Lazios exakta färger ljusblå. :-) Hade kunnat sluta illa!

 

Hur mycket skrattade du åt analrapist skämtet?

 

Så sjukt roligt när han visar visitkortet.

 

Tobias Fünke

 

Analrapist

 

:mrgreen:

 

Hoppas det blir en film nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 1:

 

Jag förstår att du kanske inte vill prata en exakt summa, men om man tar på ett ungefär, har du vunnit mer eller mindre än 1 miljon dollar?

 

Fråga 2:

 

Anser du att det är befogat att börja grina om man förlorar 210 k sek efter att gått all-in preflop med A-A mot K-K när FI sätter trissen på rivern, som han i genomsnitt kommer göra 1 på 20 (5%)?

 

Fråga 3:

 

Kan problembarnet från Bari enbart prestera på Olimpico med Curva Sud i ryggen? Eller kan det funka i Sampdoria?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 1:

 

Jag förstår att du kanske inte vill prata en exakt summa, men om man tar på ett ungefär, har du vunnit mer eller mindre än 1 miljon dollar?

 

Fråga 2:

 

Anser du att det är befogat att börja grina om man förlorar 210 k sek efter att gått all-in preflop med A-A mot K-K när FI sätter trissen på rivern, som han i genomsnitt kommer göra 1 på 20 (5%)?

 

Fråga 3:

 

Kan problembarnet från Bari enbart prestera på Olimpico med Curva Sud i ryggen? Eller kan det funka i Sampdoria?

 

Det är ganska många som vunnit mer än 1 miljon dollar. Jag känner två personligen och jag vet att det är många fler. 500 000kr är ju massvis med spelare som vunnit. Finns ganska många spelare som är 12 gånger bättre och som dessutom spelar mycket högre. Och kanske gjort så under en längre tid.

 

Hurvida Cassano har vunnit dessa siffror får du dra dina egna slutsatser om :)

Ps: 1M$ är inte så mycket pengar som folk får det att låta som. Dock hade jag inte klagat om jag ägde den summan.

 

Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 2:

 

Anser du att det är befogat att börja grina om man förlorar 210 k sek efter att gått all-in preflop med A-A mot K-K när FI sätter trissen på rivern, som han i genomsnitt kommer göra 1 på 20 (5%)?

 

Varför skulle det vara befogat att du börja grina? Bara reloada och köra igen. Sitter du och gråter när du förlorar potter på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga 2:

 

 

 

Varför skulle det vara befogat att du börja grina? Bara reloada och köra igen. Sitter du och gråter när du förlorar potter på nätet?

 

Nej givetvis inte, jag skrev ovanstående fråga med glimten i ögat. Tänkte att han kanske kunde reflektera över den spektakulära hand som utespelade sig då han vann lite mer än £16 000 på rivern med K-K mot A-A. Kände en viss empati med motståndaren när jag läste om handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska många som vunnit mer än 1 miljon dollar. Jag känner två personligen och jag vet att det är många fler. 500 000kr är ju massvis med spelare som vunnit. Finns ganska många spelare som är 12 gånger bättre och som dessutom spelar mycket högre. Och kanske gjort så under en längre tid.

 

Hurvida Cassano har vunnit dessa siffror får du dra dina egna slutsatser om :)

Ps: 1M$ är inte så mycket pengar som folk får det att låta som. Dock hade jag inte klagat om jag ägde den summan.

 

Peace.

 

Tillåt mig att tvivla på att det är "många" som vunnit mer än 1 miljon dollar, fast hur man definierar "många" är givetvis upp till var och en. Men jag ska inte leka dryg, så jag förstår givetvis vad du menar. Har bara en allt för lång erfarenhet av kamrater som slänger ut ord som "många" och "alltid" när det egentligen enbart är deras selektiva minne som spelare dem ett spratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska många som vunnit mer än 1 miljon dollar. Jag känner två personligen och jag vet att det är många fler. 500 000kr är ju massvis med spelare som vunnit. Finns ganska många spelare som är 12 gånger bättre och som dessutom spelar mycket högre. Och kanske gjort så under en längre tid.

 

Hurvida Cassano har vunnit dessa siffror får du dra dina egna slutsatser om :)

Ps: 1M$ är inte så mycket pengar som folk får det att låta som. Dock hade jag inte klagat om jag ägde den summan.

 

Peace.

 

 

Va? Du tror att någon är tolv gånger bättre än mig och att det är jättemånga som har vunnit mer än en miljon dollar i Sverige? Fattar du hur mycket grind det krävs för att vinna såpass mycket? Du är helt ute och cyklar.

 

Med detta säger jag absolut inte att jag vunnit en miljon dollar bara att jag vet vilket otroligt slit det kräver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska många som vunnit mer än 1 miljon dollar. Jag känner två personligen och jag vet att det är många fler. 500 000kr är ju massvis med spelare som vunnit. Finns ganska många spelare som är 12 gånger bättre och som dessutom spelar mycket högre. Och kanske gjort så under en längre tid.

 

Hurvida Cassano har vunnit dessa siffror får du dra dina egna slutsatser om :)

Ps: 1M$ är inte så mycket pengar som folk får det att låta som. Dock hade jag inte klagat om jag ägde den summan.

 

Peace.

 

tror många vunnit över 1 miljon dollar i vunna potter, men har man torskat 840 oxå kanske man inte ska räkna så.

 

lite samma tänk om ngn har lyckats vinna ihop 1 miljon, men lirar högt o med stora swings och troligen kommer vara halvgul (i relation) i en downswing. tror man får räkna bort lite av rullen man har i spel liksom.

 

hur många som plockat bort 1M+ från sin rulle är en bra fråga. Jag tror inte fler än hundra, snarare färre.

 

om man inte gått spikrakt utan ska grinda 5-10, 10-20 med inhopp högre o lägre så tar det oftast några år iaf.

 

skoj att brunnen är svår att klättra ur, börjar bli lite av en dagbok det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som grindat ihop den summan utan att ha klonkat nån storvinst i en turnering är ganska lätträknade. Av dem som påstår sig ha gjort det ljuger nog uppskattningsvis över 80%. Skulle snarare tro att de flesta som gjort det är sådana som inte pratar om sina vinster, likt cassano. För övrigt är det inte så värst många som varit med i onlinepokersvängen tillräckligt länge samt är tillräckligt bra/flitiga nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som grindat ihop den summan utan att ha klonkat nån storvinst i en turnering är ganska lätträknade. Av dem som påstår sig ha gjort det ljuger nog uppskattningsvis över 80%. Skulle snarare tro att de flesta som gjort det är sådana som inte pratar om sina vinster, likt cassano. För övrigt är det inte så värst många som varit med i onlinepokersvängen tillräckligt länge samt är tillräckligt bra/flitiga nog.

 

Var också inne på liknande resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps: 1M$ är inte så mycket pengar som folk får det att låta som. Dock hade jag inte klagat om jag ägde den summan.

 

Peace.

 

Nä, summan som snittsvenskensvensken tjänar in (i 2006 års pengavärde) under ungefär 37 år efter skatt är ju inte så mycket pengar.... Snacka om skev bild på verkligheten! Vilket iofs vädigt många på detta forum har.

 

( USD= 6.44 SEK, medelinkomsten för svenskar över 20 år enligt SCB var ca 19000 i månaden år 2006. Då är alla medräknade, även penionärer samt studenter. Om man endast tar de som arbetar, och räknar om detta till heltid så var MEDIAN inkomsten ca 22 800 innan skatt, och då är en miljon USD "endast" ca 32 års inkomst efter skatt för den heltidsarbetande svensken.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som grindat ihop den summan utan att ha klonkat nån storvinst i en turnering är ganska lätträknade. Av dem som påstår sig ha gjort det ljuger nog uppskattningsvis över 80%. Skulle snarare tro att de flesta som gjort det är sådana som inte pratar om sina vinster, likt cassano. För övrigt är det inte så värst många som varit med i onlinepokersvängen tillräckligt länge samt är tillräckligt bra/flitiga nog.

 

Ironballs och Antonius har nog gjort det. Kanske Greenstein också.. iaf är han nära. Hörde att Minh Ly vunnit mer än 100 000$ på en dag också så om han håller det snittet eller iaf 50 under två veckor så är han över gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...