Gå till innehåll

The Well: cassano


cassano

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dyraste krognota?

Dyraste turneringsinköp och högsta cashgamenivå:

A. Online?

B. Live?

 

Största plusset på en livesession?

Skulle du kunna tänka dig att spela $10k HU turneringen som går på söndagar på Stars?

Mot hur många procent av spelarna där har du edge över?

Vilka andra spel än NLT spelar du?

Hur bra på en skala från 1 till 10 är du på:

A. Fullring cashgame

B. Shorthanded cashgame

C. Heads up cashgame

D. MTT?

E. SNG?

F. Horse cashgame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en NÅGOT ot fråga, haha..

var du med simon nilsson i öltältet på "gisledagarna" när vi rev bord förra eller förrförra året?, han säger det men jag har inget minne av att ha träffat dej. (sen jag dömde dej i tennis för jäävligt många år sen)

 

Det som du är (varit?) väldigt framgångsrik i tennis. Har din vinnarskalle från tennisen hjälpt dig i pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 5 tv-serier?

Favoritskådisar samt mest överksattade skådis(ar)?

 

Om du fick vara ett fotbollsproffs i ett par veckor, vem skulle du vara?

Kan Roma nånsin bli störst i Europa?

Kan Mirko Vucinic bli bättre än Totti?

 

Hur började din relation med Othello, varför bjöd du med just honom till Vegas?

 

Om du resten av ditt liv bara fick lyssna på 5st band/soloartister vilka skulle de vara?

 

Ditt bästa resmål?

 

Favoritdagbok på pf?

 

Om du tvingades vara någon på pf i ett år vem skulle du välja?

 

Säg något du skäms över med dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dollarmiljonär?

Vem är den rikaste pokerprofilen du träffat IRL?

Sportsbettar du nått? Stora summor isf?

Städar du din lya själv?

Har du "ICA-kort" eller liknande?

Vad gör du med småpengar som du får tillbaka när du handlar?

Hur smakar snö?

Vad har du för mobiltelefon?

Säger du nånsin "LOL" irl?

Hur mår du?

Vem är coolast på pf?

Fått för mig att du bor på en rätt liten ort, vet alla om att du tjänar sjuka summor på poker?

Vilken häst vinner elitloppet i år?

Sveriges tre bästa turneringsspelare?

Sveriges tre bästa cashgamespelare?

Världens tre bästa turneringsspelare?

Världens tre bästa cashgamespelare?

Hur ofta använder du uttrycket "Hur mår du/han/hon"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte vara först med en fråga till en av PF's trevligaste postare.

 

Vad känner du är det som utvecklat dig mest som pokerspelare?

 

Spelar du med PT? Om ja, hur viktigt är det för dig?

 

Din utveckling från micro- till highstakeslimit är imponerande och inspirerande. Hur många från samma limit som du startade tror du kan göra samma resa?

What's your key to success?

 

Sämsta med pokern?

 

Tack så mycket. :-)

 

Jag skulle nog säga min "hand reading". Skulle nog säga att jag är hyffsat bra på tunna värdebets också. :-P

 

Gör det till och från. Brukar ladda in lite händer för att se vilka av regularsen som vinner och lite stats på dom. Men tycker inte PT eller dyl är nödvändigt för mig egentligen.

 

Är nog fler än man tror. Man får ge det tid, nöta och nöta händer, analysera sitt spel och försöka bli bättre hela tiden. Självklart behöver man en hel del tur också. :-)

 

Att det är asocialt och man får en helvetiskt dålig dyngsrytm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din inställning till turnaggression contra pottkontroll? Vilket föredrar du som standard?

 

Hur stor downswing krävs det enligt dig för att man ska gå ner i nivå, och hur många steg ner ska man gå?

 

Vilka händer spelar du oop mot en raise fr LAG alt TAG. Hur spelar du? (3bet pre, lr call och check flop lr annat?)

 

Går inte säga generellt. Är helt beroende på motståndet. Men checka turn för potkontroll känns så 2006. ;-)

 

Kan vara allt från 10 till säg 30-40 buy-ins. Flyttar ner och upp själv titt som tätt. Tror det är viktigt att blanda lägre och högre stakes och kunna hantera det bra. Vet att många har jättesvårt att flytta ner i stakes efter en downswing, det har jag själv aldrig haft större problem med.

 

Går inte att ge ett bra svar på sådana frågor. Men synar inte många 3-bets OOP av LAGs, 4-bettar istället. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

* Vem är mest överskattad på pf?

* Vem är mest underskattad på pf?

* Hur många på pf känner du irl?

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf?

* Vem ljuger mest på pf?

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), söderkrippa, nebbis, juggler, klyka eller Ängeln17

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)?

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja?

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar?

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja?

 

Stod mellan första och sista. Även om oneliners från Eury är lockande. :-)

 

Väljer: ~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

* Emot

* För

* Har familj och en bra hälsa förhoppningsvis.

* Hmm, säger nog brunetter.

* Stora starköl. Är verkligen en ölälskare. 8-)

* Fargo eller Requiem for A Dream.

* Nej, inte än. :oops:

* Kan ha.

* Marcus

* $200k

* Bäst: Off-topic och Dagboksforumet.

Sämst: HH-delen av forumet.

* Coca-Cola.

* Whopper.

* AKo.

* Sony-Ericsson modell äldre. Dags för ett byte snart.

* Nej.

* Pass.

* All-in eller Gretko.

* Inte en aning men TLK borde ligga bra till.

* CDS. Det var en lätt fråga.

* Har träffat två utav dem IRL och det är Ola och CDS. Därav blir inte valet så svårt.

* Klyka. :-)

* Ja. Det är väl runt 5 st som forumet skulle klara sig bättre utan.

* Bättre på poker kanske.

* Nej.

* Är en speciell medlem jag inte klarade av att läsa ett inlägg av och han var tvungen att kladda i varje tråd. Kommer inte ihåg nicket men antar att han är bannad nu. Får återkomma.

*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymmt skoj, du verkar vara sjysst!

 

- Hur har det senaste året sett ut för dig pokermässigt och rent allmänt? Har du rest mkt etc?

- Hur ser en vanlig dag i ditt liv ut?

- Vilket var den viktigaste egenskap du utvecklade i steget från midstakes till highstakes?

- Hur ser ditt år ut resultat mässigt?

 

GL och ha det!

 

Tack!

 

Pokermässigt bra. Allmänt sådär får jag väl säga, har rest mycket men inte tagit tag i gymning och skaffa en flickvän. :-)

Vaknar någonstans mellan 09-15, tar en dusch, äter lunch direkt, sedan grindar jag ett tag, därefter brukar det bli Call of Duty 4 eller TV-serier.

Kanske inte utvecklade men är verkligen inte lättiltad.

Back ett par k, året har börjat trögt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smålandstenar -Bredaryd - Gnosjö - Gislaved - Smålandstenar -Forsheda - Kärda ...vilken by är nöten?

 

 

Om du fick träffa vem som helst (även en död person), vem skulle det bli?

 

Får nog säga Smålandsstenar. Gillar inte Gislaved. Bredaryd har iofs en riktigt bra "chili thai" och ett wärdshus med väldigt många ovanliga ölsorter.

 

Min morfar som dog innan jag föddes. Mest för att han var sportjournalist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit till insikt att poker är tråkigt eller att det finns annat som är roligare? Om du inte ska försörja dig på att lira poker... vad tänker du göra istället?

 

Är trött på det helt enkelt. Måste väl de flesta grinders vara, konstigt annars. Har inte läst vidare ännu, det skulle jag behöva göra. Men i dagsläget känns det inte som att det kommer hända. Annars vet jag inte vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du tjänat på ditt pokerspel?

Vad köper du för pengarna du vunnit?

Största online potten du vunnit/förlorat?

Största live potten du vunnit/förlorat?

 

Kommer inte svara på den frågan, tyvärr.

 

Har inte unnat mig själv så mycket lyx. Har köpt ett par klockor men absolut inget "balla" över dom. ;)

 

Vunnen: £38k

Förlorad: £25k kanske, något man glömmer som tur är. :rolleyes:

 

$7k/$4k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämnde någon gång i min dagbok att du sett mig spela när du railade 5/10(för egen kunskap om spelarna) på b2b. Har du lagt ner mycket tid på sånt?

 

Ja, brukar alltid dra upp de flesta borden på nivåen jag spelar på när jag börjar på en ny sajt och raila någon timme. Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en NÅGOT ot fråga, haha..

var du med simon nilsson i öltältet på "gisledagarna" när vi rev bord förra eller förrförra året?, han säger det men jag har inget minne av att ha träffat dej. (sen jag dömde dej i tennis för jäävligt många år sen)

 

Yes. Var där och hälsade bara. Hehe, där ser man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen gått över från att spela FL och MTT till att spela NL cashgame. Det är framförallt en sorts händer jag har förbaskade problem med att spela både i och ur position. Jag höjer QT och ser floppen Q76 med ett färgdrag mot en motståndare, jag bettar och motståndaren synar och turn är 2o, vad gör jag? Varje gång jag bettar och blir höjd svär jag över att jag slutade spela FL och vill slå i sönder min dator och checka känns sjukt vekt då tusen drag finns ute. Hur borde jag spela här?

 

Jag Cbettar alldeles för mycket, i krokarna av 90% och har svårt att få bra balans på Cbet kontra check, några tips?

 

Jag spelar NL100 om du fick ge mig 1 råd vad skulle det va?

 

Hur lät det hemma hos dig när du vann WCOOPeventet?

 

Vad har du köpt för saker som du egentligen inte behöver men har kunnat pga att du har vunnit miljoner?

 

När började du tycka att ditt pokerspelande handlade om mycket pengar?

 

Är du bra på några andra spel tex schack, bridge eller backgammon?

 

Gå inte ge något konkret tips men testa att checka floppen oftare med TP både i och ur position.

 

Svårt att hitta en balans i det men tycker 90 % låter bra. Jag C-bettar nog i trakterna av det.

 

3-betta mera.

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Sen började telefonen ringa.

 

Fulsnygga kläder.

 

När jag bestämde mig för att börja leva på poker. Innan det var det kul.

 

Nej, inget av de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du så jävla trevlig som du verkar? Om ja, varför?

 

Vad är de högsta stakesen du spelat? Både turneringar och CG.

 

Vad har du för aktiv rulle (På siterna du spelar)?

 

Och i relation till föregående fråga; Hur många inköp behöver du för att känna dig "trygg" på en nivå du spelar?

 

Säg det till dom som träffat mig. :mrgreen:

 

$6,2k MTT/$100/200 PLO.

 

15-100 inköp.

 

I trakterna av 50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...