Gå till innehåll

The Well: cassano


cassano

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför inte vara först med en fråga till en av PF's trevligaste postare.

 

Vad känner du är det som utvecklat dig mest som pokerspelare?

 

Spelar du med PT? Om ja, hur viktigt är det för dig?

 

Din utveckling från micro- till highstakeslimit är imponerande och inspirerande. Hur många från samma limit som du startade tror du kan göra samma resa?

What's your key to success?

 

Sämsta med pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul!!

 

hur stort är steget att gå från vinnande 5/10 spelare till att vinna på highstakes?

hur mkt tycker du att man sammanlagt bör ha spelat in för att försöka bli regular på säg 25/50?

 

Det är IMO inte själva spelet i säg mer att de flesta får problem med pengarna i spel. Har ett par polare som vinner jättebra på 5/10 och definitivt har spelet att vinna på 25/50 men inte klarar det på något vis. Jag tror att man ska nöta och nöta 10/20 innan man försöker ta sig uppåt, för det känns som att steget mellan 5/10 och 10/20 är i princip samma som att ta sig ännu högre upp i stakes. Tyvärr lär de flesta busta ett par gånger innan de är vinnare på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din inställning till turnaggression contra pottkontroll? Vilket föredrar du som standard?

 

Hur stor downswing krävs det enligt dig för att man ska gå ner i nivå, och hur många steg ner ska man gå?

 

Vilka händer spelar du oop mot en raise fr LAG alt TAG. Hur spelar du? (3bet pre, lr call och check flop lr annat?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

* Vem är mest överskattad på pf?

* Vem är mest underskattad på pf?

* Hur många på pf känner du irl?

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf?

* Vem ljuger mest på pf?

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), söderkrippa, nebbis, juggler, klyka eller Ängeln17

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)?

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja?

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar?

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymmt skoj, du verkar vara sjysst!

 

- Hur har det senaste året sett ut för dig pokermässigt och rent allmänt? Har du rest mkt etc?

- Hur ser en vanlig dag i ditt liv ut?

- Vilket var den viktigaste egenskap du utvecklade i steget från midstakes till highstakes?

- Hur ser ditt år ut resultat mässigt?

 

GL och ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur stor turare är du? skala 1-10, där 1 är jag och 10 är cds

hur mkt turade du in 2007?

vad kör du för nivåer nuförtiden och var?

skulle du säga att pengar gör dig lyckligare? om ja, hur pass stor inverkan har de?

 

Det där är bara skitsnack. Jag har haft större downswings än de flesta. Nu har jag inte skrivit så mycket om dom så därför kan jag första att folk trott att det bara varit en spikrak kurva rakt uppåt för mig.

 

Kommer inte säga någon exakt summa men jag är väldigt nöjd med pokeråret 2007 och det ger mig förhoppningar om att 2008 kan vara mitt sista pokerår.

 

Jag spelar 5/10 till 50/100 på diverse siter. Har hemliga nick nuförtiden. Senaste tiden har jag försökt att spela 5/10 så mycket som möjligt för att pengar ska få ett större värde ( jag vet, det låter konstigt). :-)

 

Nja, inte direkt. Ända gången jag tänker på pengar är när jag backar. Aldrig när jag plussar (vilket jag tror de flesta känner igen sig i). Jag har inte ändrat mitt levnadssätt anmärkningsvärt sedan jag började vinna stora pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte säga någon exakt summa men jag är väldigt nöjd med pokeråret 2007 och det ger mig förhoppningar om att 2008 kan vara mitt sista pokerår.
Har du kommit till insikt att poker är tråkigt eller att det finns annat som är roligare? Om du inte ska försörja dig på att lira poker... vad tänker du göra istället?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen gått över från att spela FL och MTT till att spela NL cashgame. Det är framförallt en sorts händer jag har förbaskade problem med att spela både i och ur position. Jag höjer QT och ser floppen Q76 med ett färgdrag mot en motståndare, jag bettar och motståndaren synar och turn är 2o, vad gör jag? Varje gång jag bettar och blir höjd svär jag över att jag slutade spela FL och vill slå i sönder min dator och checka känns sjukt vekt då tusen drag finns ute. Hur borde jag spela här?

 

Jag Cbettar alldeles för mycket, i krokarna av 90% och har svårt att få bra balans på Cbet kontra check, några tips?

 

Jag spelar NL100 om du fick ge mig 1 råd vad skulle det va?

 

Hur lät det hemma hos dig när du vann WCOOPeventet?

 

Vad har du köpt för saker som du egentligen inte behöver men har kunnat pga att du har vunnit miljoner?

 

När började du tycka att ditt pokerspelande handlade om mycket pengar?

 

Är du bra på några andra spel tex schack, bridge eller backgammon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad har du för call3bet%?

2. 100bb stackar. button har attempt to steal 40% och openraisar, sb viker, vilka händer 3bettar du och vilka callar du med i bb?

3. Mitt mål är att gå från nl2000 till nl5000 iår, hur många % av mina händer borde jag spela HU?

4. Mitt mål är att bli rik, hur många % av mina händer borde jag spela HU?

5. Rangordna följande spelares edge(orkar du så uppskatta edgen också) i ett 5handad NLTH cashgame: cassano, jello, hjort, nebbis, hezeelnut

6. Vilka hjälpmedel/program använder du när du efteranalyserar pokerhänder?

7. Om du var tvungen att flytta till en stad, där du inte känner någon, och spendera 1år där vilka 3städer hade du valt mellan.

8. Hur ser du på värdet/din timlön i MTT när inköpet är mycket lägre($215) än en BI på din normala cashgamenivå?

9. Om du fick göra om din pokerkarriär, vad hade du gjort annorlunda? Ge dig själv några riklinjer du skulle följt som antagligen hade gjort att du gått ännu bättre.

10. Har vi en fri vilja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...