Gå till innehåll

Lås


gEeWhiZm8

Recommended Posts

32/22/2 spelar lodisloffe och jag har 3betat han preflop kanske 3 gånger och han har vikt varje gång

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 340840694 *****

NL $1/$2 Texas Hold'em - Sunday, April 13, 08:38:20 GMT 2008

Table Oxygen 04 6-max (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: touten ( $200 )

Seat 2: LazyChimps ( $231 )

Seat 3: gEeWhIZm8 ( $264.95 )

Seat 4: Fish Fair ( $211.35 )

Seat 5: megoddy7 ( $198 )

Seat 6: LodisLoffe ( $257.75 )

megoddy7 posts small blind [$1]

LodisLoffe posts big blind [$2]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ :7c:, :Jc: ]

touten folds

LazyChimps folds

gEeWhIZm8 raises to [$7]

Fish Fair folds

megoddy7 folds

LodisLoffe calls [$5]

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :8s:, :6c: ]

LodisLoffe checks

gEeWhIZm8 bets [$12] Standard

LodisLoffe raises to [$32] Jag tror ju inte han har AK/AQ iaf för att han inte 3beta pre, så en hand som AJ-A9,A7s,A8,A6,86,FD,SD ser jag som möjligheter till hans bet men jag antog att ett A som inte kunde ta mycket tryck var hands hand så jag 3beta han

gEeWhIZm8 raises to [$86]

LodisLoffe calls [$54] Hans call säger till mig att han har mest troligt ett annat FD, möjgligtvis 2par som han slowar

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

LodisLoffe checks

gEeWhIZm8 ??

 

Vad är rätt linje här? Om jag betar så får jag ju mest troligt bara syn av händer som är bättre än mig, dem enda händerna som är kvar i den här handen är i mina ögon FD/2par, eller? Och om jag checkar och jag missar färgen, och han checkar till mig på river, vad gör jag då?

 

Och vad tycker ni om betsizen på mina bets, t.e.x min 3bet på flopen osv?

 

 

fckt har 3betat mig 2 gånger tidigare och jag har foldat båda gångerna, han spelar 30/13 men har bara ~50 händer

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 340857954 *****

NL $2.50/$5 Texas Hold'em - Sunday, April 13, 10:03:53 GMT 2008

Table Nitrogen 6-max (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: fckt ( $555.65 )

Seat 2: Hofmeister ( $317.60 )

Seat 3: diaboliqu ( $168.43 )

Seat 4: gEeWhIZm8 ( $608.80 )

Seat 5: nailor ( $119.50 )

Seat 6: megoddy7 ( $851.95 )

nailor posts small blind [$2.50]

megoddy7 posts big blind [$5]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ :7s:, :8s: ]

fckt folds

Hofmeister folds

diaboliqu folds

gEeWhIZm8 raises to [$17.50]

nailor folds

megoddy7 raises to [$60]

gEeWhIZm8 calls [$42.50]

** Dealing Flop ** [ :5h:, :7c:, :Ad: ]

megoddy7 bets [$100]

gEeWhIZm8 ??

 

Vilka argument finns för fold/call/raise ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 772
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, tacksam för era svar. Ni hade rätt i att jag skulle folda. Vad som hände var att jag syna och han slängde upp K7s, missat färgdrag som träffa TP. Kändes bara konstigt av han att slänge ut ett dirr potbet på river.

 

Bra spelare vet när man ska värdebetta, allternativt att dåliga spelare inte vet vart dom står i handen och donkar:S

Men som sagt, finns väl nästan bara en hand som du inte slår och det är väl Kx suited som handen utspelades, antar att du håller med eftersom du tog synen

gg

 

Edit: Känns inte som han värdebettar ett lägre pocketpar och kallsyn på flopp känns som färgdrag/nötkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelare vet när man ska värdebetta, allternativt att dåliga spelare inte vet vart dom står i handen och donkar:S

 

Det som lurade mig typ =)

 

För övrigt blir jag tiltad på Betfair, alla händer kommer inte med till PT märker jag av nån anledning, helt random oxå, oftast all in händer.. Nån som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också följt de där och det är ju bara för tragiskt och hemskt. Såna som han ska fan raka vägen till avrättning.

 

håller med dig , jag skulle gärna vilja vara en dexter och döda sönder alla i kategorin pedofiler - våldtäksmän , världelösa svin..Hoppas att han tar sitt eget liv , eller att någon fett jugge slaktar sönder han inne på nån anstalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med dig , jag skulle gärna vilja vara en dexter och döda sönder alla i kategorin pedofiler - våldtäksmän , världelösa svin..Hoppas att han tar sitt eget liv , eller att någon fett jugge slaktar sönder han inne på nån anstalt.

 

Tror han kommer få det jobbigt i fängelset. Tradionellt brukar ju sexförbrytare få det, speciellt de som gett sig på barn. Att hans identitet kommit i pressen underlättar väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker synd om honom.

 

Men med det sagt är det de här dödsstraff är till för. Allmänt hårdare straffskala skulle vara fint.

 

vem tycker du synd om?

 

Anders Eklund som mördade Engla och en annan tjej/dam år 2000. Och han har dömts för flera våldsbrott tidigare. Hur kan du tycka synd om han D-I?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han kommer få det jobbigt i fängelset. Tradionellt brukar ju sexförbrytare få det, speciellt de som gett sig på barn. Att hans identitet kommit i pressen underlättar väl inte.

 

Sexförbrytare av hans slag får i regel sitta av sitt fängelsestraff på speciella avdelningar för att undvika att olika typer av våldsamheter ska uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när han inte blir avrättad så ska han fan kastas till de värsta råskinn som Sverige har att komma med imo.. Nån speciell avdelning där han blir särbehandlad och skyddad vore ju det största skämtet nånsin.

 

Tror han blir placerad på en särskilld avdelning så han inte ska komma till skada. Kumla pastorn Helge Fossmo blev ju förflyttad nyligt till ett annat fängelse för att han kände sig hotad så jag tror Anders Eklund klarar sig ganska bra undan.

 

Edit: Dem har ju inte gjort exakt samma sak men det känns som att offentliga personer blir mer utsatta i fängelset.(säger inte att dem inte förtjänar det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att ni som förespråkar dödsstraff noga har tänkt igenom er ståndpunkt innan även om det inte verkar så. Varken Sveriges eller något annat lands juridiska system är uppbyggt för att vara lämpligt för dödsstraff även om man nu skulle tycka att det skulle finnas som möjligt alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att ni som förespråkar dödsstraff noga har tänkt igenom er ståndpunkt innan även om det inte verkar så. Varken Sveriges eller något annat lands juridiska system är uppbyggt för att vara lämpligt för dödsstraff även om man nu skulle tycka att det skulle finnas som möjligt alternativ.

 

Jag förespråkar inte dödsstraff men om man skulle få rösta om man är för eller emot så skulle jag rösta för. Men jag kan ju inte tala för alla andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du är för dödsstraff men du förespråkar det inte?

 

Jag går ju inte precis ut och hänger upp skyltar där det står 'Rösta för dödsstraff' eller samlar in nån namninsamling. Sa ju bara nu att jag märkte att jag är för det i Sverige när någon sa att han borde avrättas och jag insåg att jag inte hade något emot det. Om det är att förespråka dödsstraff så i'm sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går ju inte precis ut och hänger upp skyltar där det står 'Rösta för dödsstraff' eller samlar in nån namninsamling. Sa ju bara nu att jag märkte att jag är för det i Sverige när någon sa att han borde avrättas och jag insåg att jag inte hade något emot det. Om det är att förespråka dödsstraff så i'm sorry

 

Ja, det kanske går att tolka på olika sätt. Dock så kan jag inte förstå din inställning till dödsstraff när vi har ett rättssystem som innebär att oskyldiga kan bli dömda om de har lite otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett utdrag från min mailkonversation med Betfair.

 

Nu är det så att jag vill deposita pengar till mitt poker konto med neteller men det går inte för att tidigare har min far satt in pengar på kontot en gång med sitt neteller konto och nu kan jag bara sätta in från det kontot. Kan ni ändra detta?

 

Här kommer svaret

 

Jeg er ikke sikker på at jeg forstå dig korrekt. Jeg kan se at du har en neteller konto på din Betfair konto. Den kan du bruge til at indbetalt penge med.

 

Hvis du ønsker at bruge deres fars neteller konto på Betfair, så kan dette ikke lad sig gøre. Da det kun er muligt at have én neteller konto på sin Betfair konto. Og den skal være i samme navn som indhaverne af Betfair kontoen.

____________________________________________________________

 

Är det olagligt att min far har satt in pengar på mitt konto en gång tidigare?(poker kontot är i mitt namn) Borde jag förklara ordentligt för dem och be dem ändra på detta? Har haft detta problem på pokerstars också och då löste allt sig, dem spärra bara pappas konto från att sätta in nå mer pengar på siten i framtiden. Men hur tror ni Betfair kommer reagera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...