Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Efter att ha övervägt det ett tag blir det nog influensavaccin på onsdag. Känner jag mig själv rätt lär jag ligga i feber hela helgen nu.

 

Vad var det som gjorde att det vägde över åt det hållet?

 

Jag tycker själv att influensahysterin är århundradets skandal/skämt. Visserligen har vi inte kommit så långt in på seklet men jag tror det kommer stå sig bra. Läser man lite historia om svininfluensa förstår man snart att allt inte står rätt till. Hade det inte gått så lång tid sedan neurosedynskandalen hade vi förmodligen inte haft den situationen vi har idag med blind masshysteri och långa panikköer till sprutor som få verkar veta, eller ens bry sig om, vad de innehåller.

 

Här finns en del intressant, särskillt avsnittet om H1N1 utbrottet i USA 1976:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa

 

Vi har ett bekräftat dödsfall i Sverige. Kom igen liksom?

 

Jag väntar tålmodigt på alla konspirationsteorier som borde dyka upp snart :D

 

Sorry för random rant :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det ganska självklart att vaccinera sig om läkare/forskare vilka det nu är som bestämmer säger som så. Tycker det blir smått patetiskt när folk tror dom kan ta bättre beslut på egen hand än dom som faktiskt borde veta vad dom pratar om. Eller alla nötter som svänger i frågan varje dag beroende på vilken riktning aftonbladet har på sin dagliga vaccin-artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det ganska självklart att vaccinera sig om läkare/forskare vilka det nu är som bestämmer säger som så. Tycker det blir smått patetiskt när folk tror dom kan ta bättre beslut på egen hand än dom som faktiskt borde veta vad dom pratar om. Eller alla nötter som svänger i frågan varje dag beroende på vilken riktning aftonbladet har på sin dagliga vaccin-artikel.

 

men det är ju inne o va kritisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det ganska självklart att vaccinera sig om läkare/forskare vilka det nu är som bestämmer säger som så. Tycker det blir smått patetiskt när folk tror dom kan ta bättre beslut på egen hand än dom som faktiskt borde veta vad dom pratar om. Eller alla nötter som svänger i frågan varje dag beroende på vilken riktning aftonbladet har på sin dagliga vaccin-artikel.

 

+1

 

När vi väl köpt så jävla mycket vaccin är det ju oerhört respektlöst att skita i det. Egoistiskt mtp smittorisken dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det ganska självklart att vaccinera sig om läkare/forskare vilka det nu är som bestämmer säger som så. Tycker det blir smått patetiskt när folk tror dom kan ta bättre beslut på egen hand än dom som faktiskt borde veta vad dom pratar om. Eller alla nötter som svänger i frågan varje dag beroende på vilken riktning aftonbladet har på sin dagliga vaccin-artikel.

 

Själv läser jag inte aftonblaskan eller expressen heller för den delen. Jag skulle dock aldrig, frivilligt, få något intryckt i kroppen som jag för det första inte vet vad det är och för det andra troligtvis inte ens behöver. Det är bara en influensa. Det går över. Givetvis är det en helt annan sak för riskgrupperna men att vaccinera fullt friska människor i 20-30-årsåldern är rena vansinnet, precis som överanvändandet av antibiotika i västvärlden.

 

Angående ditt argument om bättre vetande så kan jag ju upplysa dig om att historien tyvärr har en förmåga att upprepa sig. Neurosedyn var t.ex. väldigt bra en gång i tiden. Dessutom finns det läkare/forskare som tycker andra saker än de som du väljer att lyssna till.

 

Visst är det inne att vara kritisk men när någon vill sätta en spruta i armen på dig tycker jag nog att det kan vara helt rätt läge att vara lite kritisk och ta av sig skygglapparna om än bara för en stund.

 

Hur skulle det kunna vara egoistiskt? Man har ju valet att vaccinera sig eller inte. Väljer man att vaccinera sig behöver man ju inte tänka på smittorisken. Självklart ska vi trycka i oss en massa kvicksilver och annat skit för att det finns? Medaljen har dock en baksida som kan komma att visa sig först om några år, precis som med användandet av antibiotika.

 

Svininfluensan är som sagt inget nytt. Den har funnits i många år och dödligheten utanför riskgrupperna är väldigt låg precis som med alla andra influensor. Vi har långt mycket farligare sjukdomar att oroa oss för. Sjukdomar som dödar varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv läser jag inte aftonblaskan eller expressen heller för den delen. Jag skulle dock aldrig, frivilligt, få något intryckt i kroppen som jag för det första inte vet vad det är och för det andra troligtvis inte ens behöver. Det är bara en influensa. Det går över. Givetvis är det en helt annan sak för riskgrupperna men att vaccinera fullt friska människor i 20-30-årsåldern är rena vansinnet, precis som överanvändandet av antibiotika i västvärlden.

 

Angående ditt argument om bättre vetande så kan jag ju upplysa dig om att historien tyvärr har en förmåga att upprepa sig. Neurosedyn var t.ex. väldigt bra en gång i tiden. Dessutom finns det läkare/forskare som tycker andra saker än de som du väljer att lyssna till.

 

Visst är det inne att vara kritisk men när någon vill sätta en spruta i armen på dig tycker jag nog att det kan vara helt rätt läge att vara lite kritisk och ta av sig skygglapparna om än bara för en stund.

 

Hur skulle det kunna vara egoistiskt? Man har ju valet att vaccinera sig eller inte. Väljer man att vaccinera sig behöver man ju inte tänka på smittorisken. Självklart ska vi trycka i oss en massa kvicksilver och annat skit för att det finns? Medaljen har dock en baksida som kan komma att visa sig först om några år, precis som med användandet av antibiotika.

 

Svininfluensan är som sagt inget nytt. Den har funnits i många år och dödligheten utanför riskgrupperna är väldigt låg precis som med alla andra influensor. Vi har långt mycket farligare sjukdomar att oroa oss för. Sjukdomar som dödar varje dag.

 

Jo, influensa går över och är i sig inget nytt. Otvivelaktigt har det tagits felsteg i historien men jag har iaf fortfarande förtroende för sjukvården.

Tror inte vaccinen blandas ihop av en häxdoktor som höftar lite hur som.

 

Att vara kritisk är inget fel. Men du är själv inte kapabel att ta reda på 100% fakta.

Vid sådana här situationer, där hela befolkningen ska vaccineras med ett nytt vaccin, dyker det väl alltid upp motstånd i olika former.

Argumentet med skygglappar går ju att använda åt båda hållet. Att inte vaccinera sig pga neurosedynskandalen trots att dom bestämmande och dom som borde ha mest koll säger så låter ju också rätt dumt.

Hela svininfluensa hysterin är ju väldigt överdriven. Men anser att hysterin kring vaccinet exakt lika överdriven.

 

Vet inte om jag har så mycket mera att säga om detta. Är inte påläst i frågan överhuvudtaget och brukar undvika att disskutera ämnet pga tristess. Så naturligtvis finns det massvis med personer som kan argumentera mycket bättre åt båda hållen i frågan än mig. Men dit jag vill komma lite är hur folk tar åt sig så mycket otvivelaktig fakta och verkar vara anti vaccinet bara för att det är inne att ifrågesätta absolut allt.

Hade det kommit ett botemedel mot AIDS som fungerat prickfritt i flera års tid skulle det fortfarande finnas forskare/läkare som hävdade att medecinen skulle föda upp små aliens som skulle ta över jorden. Och vilka skulle gladligen ta upp dessa teorier i sin tidning? Aftonbladet obv.

 

Edit: Lämnar denna ot-disskusion nu och låter ST fortsätta med sina underbara poster istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, influensa går över och är i sig inget nytt. Otvivelaktigt har det tagits felsteg i historien men jag har iaf fortfarande förtroende för sjukvården.

Tror inte vaccinen blandas ihop av en häxdoktor som höftar lite hur som.

 

Att vara kritisk är inget fel. Men du är själv inte kapabel att ta reda på 100% fakta.

Vid sådana här situationer, där hela befolkningen ska vaccineras med ett nytt vaccin, dyker det väl alltid upp motstånd i olika former.

Argumentet med skygglappar går ju att använda åt båda hållet. Att inte vaccinera sig pga neurosedynskandalen trots att dom bestämmande och dom som borde ha mest koll säger så låter ju också rätt dumt.

Hela svininfluensa hysterin är ju väldigt överdriven. Men anser att hysterin kring vaccinet exakt lika överdriven.

 

Vet inte om jag har så mycket mera att säga om detta. Är inte påläst i frågan överhuvudtaget och brukar undvika att disskutera ämnet pga tristess. Så naturligtvis finns det massvis med personer som kan argumentera mycket bättre åt båda hållen i frågan än mig. Men dit jag vill komma lite är hur folk tar åt sig så mycket otvivelaktig fakta och verkar vara anti vaccinet bara för att det är inne att ifrågesätta absolut allt.

Hade det kommit ett botemedel mot AIDS som fungerat prickfritt i flera års tid skulle det fortfarande finnas forskare/läkare som hävdade att medecinen skulle föda upp små aliens som skulle ta över jorden. Och vilka skulle gladligen ta upp dessa teorier i sin tidning? Aftonbladet obv.

 

Edit: Lämnar denna ot-disskusion nu och låter ST fortsätta med sina underbara poster istället.

 

Jag väljer givetvis inte bort sprutan p.g.a. neurosedynskandalen. Den aspekten är främst viktig för alla de gravida som idag stoppar nålen i armen utan att ha en aning om konsekvenserna. Jag är inte gravid. Jag tycker också att hysterin kring vaccinet är överdriven. Jag har ingen anledning att vaccinera mig. Andra har det. Det är upp till var och en men jag tycker att det är fel att inte uppmärksamma eventuella konsekvenser.

 

"Häxdoktorer" blandar ihop mediciner hela tiden som inte testas i tillräckligt stor utsträckning. Det händer faktiskt även om det kanske är en 1-outare. Faktum är att vi inte kan se resultatet fullt ut förrän långt in i framtiden. Att helt bortse från risken är skrämmande imo. Men det är väl inte så konstigt i en värld där vi har ätit märkliga tillsatser i drygt ett halvsekel utan att veta något om hur det påverkar oss.

 

Jag antar att du menar "tvivelaktig" fakta. Man bör vara medveten om att det också är något som verkar åt båda håll.

 

Sen tycker jag nog att du ska avstå från att avfärda mig som en pessimistisk nejsägare om du inte ens själv anser dig vara påläst. Det blir väldigt skevt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min brors flickväns kusiner spelar fotboll i ett korplag som heter Persepolis.

De är visst duktiga och har vunnit sin serie 2 år i rad.

 

Min bror, Addi, är en gammal pojk-elitspelare. Han spelade i pojkallsvenskan och var tilltänkt för pojklandslaget när han skadade sig. Min bror är 177 lång och väger runt 90 kg idag.

 

Jag spelade volleyboll division 3 när jag var 15 år. Jag hade lår som en häst och vader som en noshörning (om de nu hade haft vader). När jag sprang stod blixten stilla. Jag var relativt duktig på fotboll och spelade alltid på topp där jag kunde springa ifrån vem som helst och skjuta in bollen med relativt god träffsäkerhet.

 

Jag är 177 cm lång och väger 105 kg idag.

 

Addi har utmanat sin tjejs kusiner på en inomhusfotbollsmatch. Han har satt ihop ett lag med lite randompolare med varierande spelförmåga. Tanken är att stommen i laget ska vara han i försvaret och jag i anfallet.

 

Vi måste självklart vinna den här skiten nu. Vi har bokat 5 träningar kommande vecka och veckan därpå. 21 nov är match, och därefter utgång för att fira min brors 32-årsdag.

 

Hemligheten till vår seger är vårt obesegerbara system. Alla spelar 2-2 inomhus. Vi tänker spela 1-2-1. För en motståndare som är ovan vid uppställningen är det i princip omöjligt att komma igenom.

 

Som den manualkille jag är ska jag läsa in mig på det här innan första träningen så att jag kan leka besserwisser när brorsan ska försöka coacha laget. Bl a den här länken verkar intressant: http://forum.lowyat.net/topic/814136

 

Samtliga förslag uppskattas givetvis.

 

Som första steg mot vår alldeles förestående seger var jag förstås tvungen att inhandla 2 par färska inomhusfotbollsskor till mig och brorsan. Självklart måste det vara Adidas. Nu när AIK helt turligt gick och vann SM-guld måste vi köra deras färger obv. Det fick bli dessa vackra segerdojor:

 

20091101551.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kris har ett ex som heter Maria. Han var väldigt besatt av henne. Det fungerade inte mellan dem och det var ett väldigt känsligt ämne för honom.

 

Kris är ett tacksamt offer för våra practical jokes.

 

MSN-konversation nyss:

 

[18:46:07] Kris säger:

ska knulla din brorsa

[18:46:26] Kris säger:

han hade varit på bauhaus idag för att lämna tillbaka ett element å träffat maria där

[18:46:35] Sean säger:

mm redan det där låter illabådande

[18:46:57] Kris säger:

hon stod i kundtjänst

[18:47:18] Kris säger:

han sa att JAG hade skickat honom för jag vågar inte gå dit själv å byta ut elementet som är trasigt.

[18:48:12] Sean säger:

hahaha

[18:48:17] Sean säger:

classic, epic.

[18:51:54] Kris säger:

jävla koskesh

[18:52:19] Kris säger:

så nu tycker hon jag är töntig och feg som inte vågar göra mina ärenden själv

[18:52:53] Kris säger:

addi hade nämnt att vi ska flytta till SA så hon sa att hon alltid misstänkt att du å jag är bögar

[18:53:01] Kris säger:

hahaha

[18:53:03] Sean säger:

WAT?

[18:53:21] Sean säger:

Läge för MIG och besöka fucking Bauhaus och knulla ditt ex på det sätt som du aldrig klarade av.

[18:53:35] Kris säger:

be my guest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 177 cm lång och väger 105 kg idag.

:lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid härligt o börja en ny månad med ett gäng sköna setups:

 

BossMedia Game #1845093771: Table Table STR TH 111 - €3.00/€6.00 - No Limit Hold'em - 19:42:23 - 2009/11/01

Seat 3: zwartepiet (€631.00)

Seat 5: Leo-Drake (€433.40)

Seat 4: Leon2727 (€639.85)

Seat 1: AEL 88 (€816.45)

Seat 2: lordodrink (€588.75)

zwartepiet posts the small blind of €3.00

Leon2727 posts the big blind of €6.00

lordodrink is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 7 of Hearts8 of Hearts

Leo-Drake raises €21.00

AEL 88 calls €21.00

lordodrink folds

zwartepiet folds

Leon2727 folds

*** FLOP *** 7 of DiamondsAce of Clubs7 of Spades

Leo-Drake bets €25.50

AEL 88 calls €25.50

*** TURN *** 7 of DiamondsAce of Clubs7 of Spades3 of Spades

Leo-Drake bets €76.50

AEL 88 calls €76.50

*** RIVER *** 7 of DiamondsAce of Clubs7 of Spades3 of Spades5 of Clubs

Leo-Drake goes all-in with €310.40

AEL 88 calls €310.40

*** SUMMARY ***

Total pot €872.80 | Rake €3.00

Board: 7 of DiamondsAce of Clubs7 of Spades3 of Spades5 of Clubs

AEL 88 won (€872.80), showed Ace of SpadesAce of Diamonds

lordodrink won (€0.00), mucks

zwartepiet won (€0.00), mucks

Leon2727 won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€0.00), showed 7 of Hearts8 of Hearts

 

 

 

 

BossMedia Game #1845147196: Table Table STR TH 111 - €3.00/€6.00 - No Limit Hold'em - 20:09:12 - 2009/11/01

Seat 5: Leo-Drake (€208.01)

Seat 1: Wappie_NL (€649.75)

Seat 4: DEFSPOKER (€654.60)

Seat 2: lordodrink (€755.55)

Seat 3: simone1971 (€195.48)

Leo-Drake posts the big blind of €6.00

DEFSPOKER posts the small blind of €3.00

simone1971 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 8 of DiamondsQueen of Hearts

Wappie_NL folds

lordodrink folds

simone1971 calls €6.00

DEFSPOKER folds

Leo-Drake checks

*** FLOP *** 7 of ClubsAce of Clubs8 of Hearts

Leo-Drake checks

simone1971 bets €12.00

Leo-Drake calls €12.00

*** TURN *** 7 of ClubsAce of Clubs8 of Hearts8 of Spades

Leo-Drake checks

simone1971 bets €18.00

Leo-Drake raises €58.00

simone1971 calls €58.00

*** RIVER *** 7 of ClubsAce of Clubs8 of Hearts8 of Spades9 of Diamonds

Leo-Drake goes all-in with €132.01

simone1971 goes all-in with €119.48

*** SUMMARY ***

Total pot €390.96 | Rake €3.00

Board: 7 of ClubsAce of Clubs8 of Hearts8 of Spades9 of Diamonds

Wappie_NL won (€0.00), mucks

lordodrink won (€0.00), mucks

simone1971 won (€390.96), showed 9 of Clubs8 of Clubs

DEFSPOKER won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€0.00), showed 8 of DiamondsQueen of Hearts

 

 

 

BossMedia Game #1844375761: Table Table TH 3647 - €3.00/€6.00 - No Limit Hold'em - 11:25:13 - 2009/11/01

Seat 2: antouane_N (€683.90)

Seat 4: j0lly (€289.60)

Seat 5: Leo-Drake (€546.00)

Seat 1: Mar019283 (€831.00)

Seat 3: Bernardonk (€733.50)

antouane_N posts the big blind of €6.00

Mar019283 posts the small blind of €3.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 7 of Hearts7 of Spades

Bernardonk folds

j0lly folds

Leo-Drake raises €17.25

Mar019283 calls €17.25

antouane_N raises €69.00

Leo-Drake calls €69.00

Mar019283 folds

*** FLOP *** 8 of Hearts3 of Diamonds6 of Hearts

antouane_N bets €120.00

Leo-Drake goes all-in with €477.00

antouane_N calls €477.00

*** TURN *** 8 of Hearts3 of Diamonds6 of Hearts2 of Hearts

*** RIVER *** 8 of Hearts3 of Diamonds6 of Hearts2 of HeartsJack of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot €1106.25 | Rake €3.00

Board: 8 of Hearts3 of Diamonds6 of Hearts2 of HeartsJack of Hearts

Mar019283 won (€0.00), mucks

antouane_N won (€1106.25), showed Ace of Hearts6 of Spades

Bernardonk won (€0.00), mucks

j0lly won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€0.00), showed 7 of Hearts7 of Spades

 

 

BossMedia Game #1844234244: Table Table TH 5746 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 04:59:04 - 2009/11/01

Seat 2: BLAUUUU (€853.20)

Seat 3: Viktoro! (€414.70)

Seat 4: Leo-Drake (€857.40)

Seat 1: _DPLBFE04_ (€462.77)

BLAUUUU posts the big blind of €4.00

_DPLBFE04_ posts the small blind of €2.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Queen of HeartsAce of Clubs

Viktoro! raises €14.00

Leo-Drake calls €14.00

_DPLBFE04_ folds

BLAUUUU calls €14.00

*** FLOP *** Queen of Spades4 of Hearts2 of Clubs

BLAUUUU checks

Viktoro! bets €33.00

Leo-Drake calls €33.00

BLAUUUU folds

*** TURN *** Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts

Viktoro! bets €84.00

Leo-Drake calls €84.00

*** RIVER *** Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts10 of Spades

Viktoro! goes all-in with €283.70

Leo-Drake calls €283.70

*** SUMMARY ***

Total pot €842.40 | Rake €3.00

Board: Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts10 of Spades

Leo-Drake won (€0.00), mucks

_DPLBFE04_ won (€0.00), mucks

BLAUUUU won (€0.00), mucks

Viktoro! won (€842.40), showed Queen of ClubsJack of Diamonds

 

BossMedia Game #1844189255: Table Turbo TH 5 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 03:19:19 - 2009/11/01

Seat 5: Leo-Drake (€396.00)

Seat 1: Haaaluuur (€513.70)

Seat 2: Bumblebee4 (€474.00)

Seat 3: folgas (€417.30)

Seat 4: _DPLBFE04_ (€742.04)

Leo-Drake posts the small blind of €2.00

Haaaluuur posts the big blind of €4.00

_DPLBFE04_ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 9 of Diamonds10 of Clubs

Bumblebee4 folds

folgas calls €4.00

_DPLBFE04_ folds

Leo-Drake calls €4.00

Haaaluuur checks

*** FLOP *** 4 of Hearts7 of Spades10 of Hearts

Leo-Drake checks

Haaaluuur checks

folgas bets €20.00

Leo-Drake calls €20.00

Haaaluuur folds

*** TURN *** 4 of Hearts7 of Spades10 of Hearts10 of Spades

Leo-Drake checks

folgas bets €72.00

Leo-Drake raises €212.00

folgas calls €212.00

*** RIVER *** 4 of Hearts7 of Spades10 of Hearts10 of SpadesAce of Diamonds

Leo-Drake goes all-in with €160.00

folgas calls €160.00

*** SUMMARY ***

Total pot €793.00 | Rake €3.00

Board: 4 of Hearts7 of Spades10 of Hearts10 of SpadesAce of Diamonds

Haaaluuur won (€0.00), mucks

Bumblebee4 won (€0.00), mucks

folgas won (€793.00), showed 4 of Clubs4 of Spades

_DPLBFE04_ won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€0.00), showed 9 of Diamonds10 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossMedia Game #1844234244: Table Table TH 5746 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 04:59:04 - 2009/11/01

Seat 2: BLAUUUU (€853.20)

Seat 3: Viktoro! (€414.70)

Seat 4: Leo-Drake (€857.40)

Seat 1: _DPLBFE04_ (€462.77)

BLAUUUU posts the big blind of €4.00

_DPLBFE04_ posts the small blind of €2.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Queen of HeartsAce of Clubs

Viktoro! raises €14.00

Leo-Drake calls €14.00

_DPLBFE04_ folds

BLAUUUU calls €14.00

*** FLOP *** Queen of Spades4 of Hearts2 of Clubs

BLAUUUU checks

Viktoro! bets €33.00

Leo-Drake calls €33.00

BLAUUUU folds

*** TURN *** Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts

Viktoro! bets €84.00

Leo-Drake calls €84.00

*** RIVER *** Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts10 of Spades

Viktoro! goes all-in with €283.70

Leo-Drake calls €283.70

*** SUMMARY ***

Total pot €842.40 | Rake €3.00

Board: Queen of Spades4 of Hearts2 of ClubsJack of Hearts10 of Spades

Leo-Drake won (€0.00), mucks

_DPLBFE04_ won (€0.00), mucks

BLAUUUU won (€0.00), mucks

Viktoro! won (€842.40), showed Queen of ClubsJack of Diamonds

 

Har inte jättemånga händer mot snubben men han är nit? Du är väl typ aldrig bra på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte jättemånga händer mot snubben men han är nit? Du är väl typ aldrig bra på river?

 

Han hade gjort nåra konstiga spel på bordet. Jag underreppar min hand och får 2-1 på river... jävligt marginellt men tror han kan tänkas pusha typ KQ, Q9 mot min linje. Hatar uppenbarligen J, T på turn o river då QJ, QT är väldigt troliga händer i hans range när han pushar där, men men...

 

Kanske behöver bättre än 2-1 för o syna med tanke på just J och T på brädan, även pga AK hittar stegen.

 

Hade släppt KQ, men AQ ligger så högt i min range där så det kändes jobbigt.

 

Sen var jag lite tiltad också förstås, vilket gör synknappen större än vanligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså han Viktoro verkar rätt bra. Enda dåliga jag sett han göra, och det verkar vara en rätt stor läcka iofs, är att han inte klarar av att släppa PPs postflop efter han 3bettat (typ JJ+). Han typ degade in turn på AxJT, hittade K river och vann när FI hade typ ~5€ kvar i stacken. Inte som han någonsin är bra liksom.

 

Han verkar iofs rent allmänt inte spela så jävla bra i 3bettade potter nu när jag tänker efter. Men resten av spelet verkar solid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså han Viktoro verkar rätt bra. Enda dåliga jag sett han göra, och det verkar vara en rätt stor läcka iofs, är att han inte klarar av att släppa PPs postflop efter han 3bettat (typ JJ+). Han typ degade in turn på AxJT, hittade K river och vann när FI hade typ ~5€ kvar i stacken. Inte som han någonsin är bra liksom.

 

Han verkar iofs rent allmänt inte spela så jävla bra i 3bettade potter nu när jag tänker efter. Men resten av spelet verkar solid.

 

Han gillar att beta 1½ ggr pott med dyngnöten osv. Spelar helt tarded i 3-b-potter särskillt som han har typ 14/10 (?) stats. Har som sagt inte så många händer men jag har sett starka tendenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...