Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Bluffsyn :)

 

Jag började med 4 bord nl400, men sprang dåligt så jag stängde ner o körde 1-2 bord nl1k, samtidigt som jag försökte beta av alla säsonger på "its always sunny in philadelphia". Samtidigt körde jag 10k och 25k-garantin som jag åkte ur efter ett par timmar på. Sista 1,5 timmarna var det bara 1 bord HU nl1k mot fisken.

 

Brukar vanligen 4-tabla nl4-600 när jag känner mig grindsugen, vilket händer väldigt sällan.

 

Blir överlag väldigt rastlös av att bara spela poker. Klarar i princip av det i max 1-1,5 timmar. Måste alltid ha nåt annat vid sidan om för att orka. Tycker att poker är rätt tråkig faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar försöka o undvika o posta hhs med pf-spelare utav respekt för att inte outta deras spel. Fi här är dock en passiv (inte spelmässigt, utan va gäller postande i forumet) forumit som tyckte jag skulle posta HHn, så jag gör det.

Han var väldigt kritisk mot mitt spel här, och jag uppfattade honom som en kompetent spelare så jag tänkte det här kan va en bra hh o sätta upp för analys.

 

Jag tror att Fi.s range är starkt vikt mot mellanPP här och jag har en del FE och vid syn god ekvitet. Han har nog en del drag i sin range också.

 

Fi hade 99, och menar att det finns inga värdehänder i hans range som han raisefoldar i det här läget, så min push var dålig.

 

Till saken hör att jag ofta flattar starka händer, höga pp osv, ip pre, och flattar även en del av tiden floppen här med ett högt par (även om jag 100% av tiden 3betar höga par mot pleasurboy eftersom han synar 3bet med i princip any2, men det är inte så relevant här) så pushen är balanserad.

 

Tror också jag kan få en del bättre drag, med undantag nötdraget, att folda.

 

Tar gärna in input.

 

BossMedia Game #1863558697: Table Table TH 1853 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 16:46:50 - 2009/11/12

Seat 1: Flortsch ($1244.50)

Seat 2: Leo-Drake ($928.25)

Seat 3: xTZATZIKIx ($1578.75)

Seat 5: PleasurBoy ($1221.63)

Seat 4: lennynels ($529.75)

xTZATZIKIx posts the small blind of $5.00

lennynels posts the big blind of $10.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 10 of Clubs9 of Clubs

PleasurBoy raises $30.00

Flortsch folds

Leo-Drake calls $30.00

xTZATZIKIx calls $30.00

lennynels folds

*** FLOP *** 2 of Clubs4 of Clubs4 of Hearts

xTZATZIKIx checks

PleasurBoy bets $75.00

Leo-Drake calls $75.00

xTZATZIKIx raises $225.00

PleasurBoy folds

Leo-Drake goes all-in with $898.25

xTZATZIKIx calls $898.25

*** TURN *** 2 of Clubs4 of Clubs4 of HeartsQueen of Clubs

*** RIVER *** 2 of Clubs4 of Clubs4 of HeartsQueen of Clubs7 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $1968.50 | Rake $3.00

Board: 2 of Clubs4 of Clubs4 of HeartsQueen of Clubs7 of Clubs

xTZATZIKIx won ($0.00), mucks

Flortsch won ($0.00), mucks

Leo-Drake won ($1968.50), showed 10 of Clubs9 of Clubs

lennynels won ($0.00), mucks

PleasurBoy won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta läge har fi ofta en stark hand trips+ eller drag (starkare än ditt) varför AI inte blir bra eftersom han nästan aldrig kastar och du är kraftig dog. Bättre att höja direkt på floppen och hoppas på fold eller syn och check på turn då du har pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte alltid spela FD snabbt op.

 

BossMedia Game #1865167197: Table Table TH 7098 - €5.00/€10.00 - No Limit Hold'em - 15:21:53 - 2009/11/13

Seat 1: Leo-Drake (€1059.25)

Seat 2: Viktoro! (€2356.00)

Seat 3: Looool2-7 (€3228.05)

Seat 5: look2gd (€849.75)

Seat 4: zorruelo (€640.00)

look2gd posts the small blind of €5.00

Leo-Drake posts the big blind of €10.00

zorruelo is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of Clubs10 of Clubs

Viktoro! raises €35.00

Looool2-7 folds

zorruelo folds

look2gd calls €35.00

Leo-Drake calls €35.00

*** FLOP *** 4 of Spades4 of ClubsQueen of Clubs

look2gd checks

Leo-Drake checks

Viktoro! bets €78.75

look2gd folds

Leo-Drake calls €78.75

*** TURN *** 4 of Spades4 of ClubsQueen of ClubsAce of Diamonds

Leo-Drake checks

Viktoro! bets €196.87

Leo-Drake calls €196.87

*** RIVER *** 4 of Spades4 of ClubsQueen of ClubsAce of DiamondsJack of Hearts

Leo-Drake checks

Viktoro! bets €500.00

Leo-Drake goes all-in with €748.63

Viktoro! folds

*** SUMMARY ***

Total pot €1653.24 | Rake €3.00

Board: 4 of Spades4 of ClubsQueen of ClubsAce of DiamondsJack of Hearts

Leo-Drake won (€1653.24), mucks

Viktoro! won (€0.00), mucks

Looool2-7 won (€0.00), mucks

zorruelo won (€0.00), mucks

look2gd won (€0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte realistiskt att KcQc, KcJc, QcJc ska vika mot push där (de behöver bara 1/3 för be), så vi skippar det antagandet. Händer som 55-77 är också orealistiska som raisevik, eftersom de flesta regs inte orkar slå om med dem från början, och om de gör det snackar in syn på grund av att din linje ser movig ut och pottoddsen.

 

Antag att något i stil med 88-TT, flurredrag, 22, 44, A4s, 54s och 43s synar. Och så ger vi dig readbonus genom att dra ned på kombos för kåk, fyrtal och räknar bort JJ-AA. Säg 30 kombos in alles.

 

Värdet landar på runt -200 när du blir synad, när du får vik tjänar du 475 så du behöver alltså lite under hälften så många raise vik som synkombos för att det ska gå hem under dina antagaden.

 

Om det är en bluffig kille som dunkar om med alla stegdrag så blir det 9 kombos, vilket inte räcker. Så om du har rätt i din värderangebedömning så behöver du fortfarande en motståndare som blir kreativ med luft, eller älskar jättevik, för att du ska landa på +ev här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte realistiskt att KcQc, KcJc, QcJc ska vika mot push där (de behöver bara 1/3 för be), så vi skippar det antagandet. Händer som 55-77 är också orealistiska som raisevik, eftersom de flesta regs inte orkar slå om med dem från början, och om de gör det snackar in syn på grund av att din linje ser movig ut och pottoddsen.

 

Antag att något i stil med 88-TT, flurredrag, 22, 44, A4s, 54s och 43s synar. Och så ger vi dig readbonus genom att dra ned på kombos för kåk, fyrtal och räknar bort JJ-AA. Säg 30 kombos in alles.

 

Värdet landar på runt -200 när du blir synad, när du får vik tjänar du 475 så du behöver alltså lite under hälften så många raise vik som synkombos för att det ska gå hem under dina antagaden.

 

Om det är en bluffig kille som dunkar om med alla stegdrag så blir det 9 kombos, vilket inte räcker. Så om du har rätt i din värderangebedömning så behöver du fortfarande en motståndare som blir kreativ med luft, eller älskar jättevik, för att du ska landa på +ev här.

 

Mmm är inte jättesäker, men det kan va så att du har rätt här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en bra teoripost på pokerforum :-)

 

Analyserar du alla händer såhär djupt under grindens gång, eller sitter allt sånt här såpass djupt att analysen sker per automatik?

 

mvh

 

Herregud, det här var ju en jätteenkel EV-beräkning. Hjort är lysande men det här är ju inga konstigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HA!!! Så jävla skönt.

Mina jävla kärring-grannar som i åratal klagat hos fastighetsägaren o ringt securitas så fort nån andats lite högt hemma hos mig får nu dras med en ganska nyinflyttad pundarunge som kör musik på maxvolym hela nätterna till 4-5 på morgonen.

 

Han har rätt skön musiksmak så jag bryr mig inte, men jag kan känna hur kärringarna vrider sig i sina sängar helt maktlösa, för han har fått hålla på i 2-3 månader nu :)

 

Han spelade precis en gammal U2-dänga o nu går Eye of the tiger... yeeeeah eat my shorts bitches.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem fr fotbollen strax före midnatt och orkade bara släpa min in i duschen för att däcka sen. Träningarna går bättre o bättre och igår dominerade vårt lag planen. Behöver bara finjustera lite taktikdetaljer så är vi klara för the big bash.

 

Vaknade runt 10.30 o grindade 2.5h, 350 händer. Låg ca 1,2k back men vände i slutet till plus 360. Nu blir det lunch.

 

Kris har hämtat ett program fr nätet som på bara ett par minuter knäcker WEP-koden till trådlösa nätverk, när det väl samlat en större mängd trafik, typ motsvarande nedladdningen av en spelfilm. Skrämmande hur enkelt det är egentligen.

 

Inga speciellt roliga HHs heller, det mesta std. Den här var lite skön. Fi hade nötfärgen.

 

BossMedia Game #1866563098: Table Table TH 1032 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 11:29:53 - 2009/11/14

Seat 2: Leo-Drake (€463.80)

Seat 3: rikiki (€204.00)

Seat 5: Phoenix-Ra (€271.70)

Seat 1: UNVETO (€367.40)

Seat 4: the€hunter (€393.80)

rikiki posts the big blind of €4.00

Leo-Drake posts the small blind of €2.00

UNVETO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Jack of HeartsQueen of Hearts

the€hunter folds

Phoenix-Ra folds

UNVETO raises €11.50

Leo-Drake calls €11.50

rikiki folds

*** FLOP *** 9 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts

Leo-Drake checks

UNVETO bets €20.25

Leo-Drake calls €20.25

*** TURN *** 9 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts10 of Hearts

Leo-Drake checks

UNVETO bets €50.62

Leo-Drake raises €125.00

UNVETO calls €125.00

*** RIVER *** 9 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts10 of Hearts4 of Diamonds

Leo-Drake goes all-in with €307.05

UNVETO goes all-in with €210.65

*** SUMMARY ***

Total pot €735.80 | Rake €3.00

Board: 9 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts10 of Hearts4 of Diamonds

UNVETO won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€735.80), showed Jack of HeartsQueen of Hearts

rikiki won (€0.00), mucks

the€hunter won (€0.00), mucks

Phoenix-Ra won (€0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kris har hämtat ett program fr nätet som på bara ett par minuter knäcker WEP-koden till trådlösa nätverk, när det väl samlat en större mängd trafik, typ motsvarande nedladdningen av en spelfilm. Skrämmande hur enkelt det är egentligen.

 

Länk?

 

Är det olagligt att logga in på andra trådlösa nätverk om de är oskyddade? Är det olagligt att knäcka koden och logga in på ett som är skyddat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk?

 

Är det olagligt att logga in på andra trådlösa nätverk om de är oskyddade? Är det olagligt att knäcka koden och logga in på ett som är skyddat?

 

Med stor sannolighet lär det var olagligt att knäcka kod till ett skyddat, oskyddat vettefan ja, känns väl inte som så va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...