Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Well, min gräns är när tjejen säger Nej och du knullar på henne ändå. Eller om tjejen är redlöst berusad eller drogad och du tar tillfället i akt och sätter på henne.

 

Kanske sätter jag ribban lite låg, men jag antar att jag är sån när det gäller sånt.

 

Lågt ? Absolut inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte och har aldrig förstått argumentet "mördar du en mördare är du också en mördare och inte bättre".. Jaha? va? fattar inte värdet eller poängen i argumentet alls.

 

Naturligtvis har vissa människor förverkat sin rätt att leva dock blir det väldigt problematiskt med dödsdomar för vem ska avgöra vem som ska dö, det kan ju i vissa lägen vara en inte helt självklar anledning att mörda någon när någon annan tycker det är självklart o.s.v.. Dessutom kan det hända att någon oskyldig ryker med. Även om det är en oskyldig på 10 miljoner så är det inte värt det i och med att en oskyldigs liv är ovärderligt och en skyldig livs aldrig blir annat än 0. Enkel logik och matematik.

 

Så jag är för att vissa inte har rätt att leva dock blir det praktiska problem med att vi människor ska sköta avrättningen. I något fall kommer det spåra ur och begås ett misstag och därav måste man vara emot dödsdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO är just detta mänsklighetens största problem. Att om nån gör fel kan man själv göra fel. Ont + Ont = Gott Detta är väl kärnan i alla krig och konflikter som kostar liv och lidande.

Kunde människan sluta med hämd kanske jorden blivit lite drägligare. OBS att jag ej är religiös.

 

PS Skulle nån jävel våldta fru eller dotter till mig skulle jag självklart styra upp med en skön slakt på vederbörande,

jag är ju bara människa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud i 1 Mos. 18:16-19:29 dränker Sodom och Gomorra i eld och svavel på grund av invånarnas bottenlösa syndighet, bland annat parafili, homosexualitet och tidelag.

 

Våldtäkt lär ju vara värre i så fall.

Nu läser du gamla testamentet som, eh, fan läser bibeln. I sammanhanget så var ju våldtäkt närmast egendomsbrott mot manliga släktingar och straffet skadestånd + tvångsgifte medan bögande, etc var brott mot Gud och inte gick att bemöta med annat än dödsstraff.

 

Btw, var det inte du som lipade en massa om att det döms massa felaktigt för våldtäkt när våldtäktstito åkte in? Den problematiken förvärras lite ifall man inför dödsstraff på skalan.

 

Mer praktiskt så finns det ganska mycket logistik och elände innan man kan mörda en bitigare kille i ett främmande land där man sticker ut som Wesley Snipes på ett KKK-möte, särskilt om man inte vill hamna på kåken efteråt.

 

Statistiskt så torde väl förresten åtminstone en kvinnlig bekant till de flesta i tråden blivit våldtagen, och jag tvivlar på att förövaren i fråga blev dödad, eller ens spöad. Skulle tippa att det inte är så där väldigt ofta som anhöriga gör slag i saken och har ihjäl vederbörande, även om det gärna snackas en hel del om det innan det ska till slag i saken.

 

Mao, mkt snack o lite hockey (eller mord i det här fallet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit i ett sinnestillstånd där jag velat mörda någon, det kan säkert hända. Jag säger bara att om det blir upp till var och en att bestämma vad som förtjänar vad blir det inte så bra, se ovan imo.

 

Instämmer.

 

Jag kan inte föreställa mig eller tänka mig hur jag skulle reagera om någon av min närmaste råkade ut för något sånt här, antagligen skulle jag bli precis lika uppsluten av hämndbegär som många här beskrivit, men nu idag när jag tänker klart och är vid mina sinnens fulla bruk vill jag tro att jag inte skulle ta till en ännu värre hämnd som respons, då den i mina ögon bara leder till en sämre situation för de jag bryr mig, alltså mina närmaste och mig själv.

 

När någon man älskar råkat ut för något sånt här och man uppfylld av hämnd lär man antagligen inte vara vid sina sinnens fulla bruk, och därför föredrar jag mitt resonemang nu framför det resonemang som jag antagligen skulle föra med mig själv om, gud förbjude, någon av mina närmaste råkade ut för något sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO är just detta mänsklighetens största problem. Att om nån gör fel kan man själv göra fel. Ont + Ont = Gott Detta är väl kärnan i alla krig och konflikter som kostar liv och lidande.

Kunde människan sluta med hämd kanske jorden blivit lite drägligare. OBS att jag ej är religiös.

 

PS Skulle nån jävel våldta fru eller dotter till mig skulle jag självklart styra upp med en skön slakt på vederbörande,

jag är ju bara människa!

 

Precis, det är precis allt det hat ni känner och sedan ger utlopp för som sedan skapar våldtäktsmän, om ni fattar. Tror puni fattar, no pun intended.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men om du också är kanonfull? osv osv

 

om hon mobbat någon du älskar till förtvivlan, självmord?

 

Kom igen Ulaf... både du o jag har varit kanonfulla många gånger, men inte fan har vi ens varit nära att våldta någon. Det går helt enkelt inte att skylla på det.

 

Och om han gör så med folk som "bara" gjort den typen av synder, vad gör han då med en mördare? Inget hållbart argument att det är ok att mörda folk som våldtagit bara för att gud sägs ha mördat för mindre. Jämställer du dig själv med gud?

 

Well.. jag hoppas han känner igen sig själv i ett rättfärdigt mördande och ger mig VIP-biljett raka vägen till 70 oskuldar eller vad det nu lovades sist jag läste koranen.

 

Klart man försöker vara gudomlig. Lika bra att satsa på eliten liksom.

 

 

Alltså, jag är inte en som ropar mörda för minsta lilla. Jag tycker inte om dödsstraff i sig heller. Inte heller vill jag att man stenar otrogna kvinnor allmänt.

 

Men vissa brott trycker på ON-knappen på reptilhjärnan, och det är grova brott mot familjen, våldtäkt, mord, grov misshandel så personen vanställs... I dessa lägen är jag helt enkelt inte öppen för intellektuell diskussion. Då är det rent vrede som slår ner som en hammare på förövaren.

 

Så funkar jag i alla fall, men jag har inga problem med er civiliserade andras sätt att vilja sköta saken heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen Ulaf... både du o jag har varit kanonfulla många gånger, men inte fan har vi ens varit nära att våldta någon. Det går helt enkelt inte att skylla på det.

 

 

Någonstans finns det en gräns mellan samlag och våldtäkt. 0,0000001mm till vänster är det okej, och 0,0000001mm till höger ska man dö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, var det inte du som lipade en massa om att det döms massa felaktigt för våldtäkt när våldtäktstito åkte in? Den problematiken förvärras lite ifall man inför dödsstraff på skalan.

 

Sanningen är att en del döms oskyldigt i dagens Sverige.

 

Låt oss säga att situationen inträffar då min syster anklagar en snubbe för att ha våldtagit henne. Omständigheterna är dock oklara och det kan vara så att han inte är skyldig, men kan också vara så att han är det.

 

I det här fallet så ryker en snubbe som kanske var oskyldig då.

Jag får helt enkelt lita på att min syrra inte ljuger.

 

Som sagt, när det blir personligt så försvinner andras intressen av att t ex vara oskyldiga tills motsatsen bevisas, i mina ögon.

 

Jag har förstås inte mördat någon i mitt liv, tack och lov, och inte har heller någon i familjen råkat ut för ett så grovt brott, tack och lov.

 

Däremot gav en kille min syrra en örfil en gång, och han hamnade på sjukhuset med bruten näsa och utslagna tänder.

 

Enkel matematik, håll er borta från min familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i längden är ju detta total anarki, det är ju flera tusen år bakåt i tiden. Ni tycker ni är förnuftiga människor som klarar att resonera själva, och vilka ska ha det privilegiet. Hitler var jävligt upprörd på judarna, härligt att han tog saken i egna händer och följde sitt hjärta!

 

Om alla hade resonerat som mig så hade inte Hitler kunnat komma till makten övh han har säkert många namn på sitt samvete men det är alltid enskilda individer som utför morden och individer som stödde honom till makten. Jag är inte så förtjust i folkmord har bias för allt som är anti-auktoritärt så jag hade troligen ingått i någon slags motståndsgrupp om jag hade levt på den tiden. krig och gerillakrigsföring fascinerar mig men inte tillräckligt för att jag ska kriga frivilligt med min uppväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla hade resonerat som mig så hade inte Hitler kunnat komma till makten övh. Är inte så förtjust i folkmord..

jag har bias för allt som är anti-auktoritärt och hade troligen ingått i någon slags motståndsgrupp om jag hade levt på den tiden. krig och gerillakrigsföring fascinerar mig.

 

hehe, hoppas du skojar lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mao, mkt snack o lite hockey (eller mord i det här fallet).

 

Oftast vet man nog inte vem personen är. Sen tänker nog dom flesta som flera i denna tråd och då händer inget förutom att personen våldtar fler kvinnor. Igår var det nån random han våldtog imorgon kan det vara Min, din eller någon annans mamma/syster/ flickvän. Därför i mitt tycke borde dom dödas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans finns det en gräns mellan samlag och våldtäkt. 0,0000001mm till vänster är det okej, och 0,0000001mm till höger ska man dö?

 

tror nog att gränsen är mer 1 mil till höger, 1 mil till vänster. Inte alls lika hårfint som du vill påskina här.

 

Problematiken är vanligtvis inte att folk inte vet gränsen, eller att den är hårfin. Jag kan tänka mig att förövaren alltid vet med sig själv om han våldtog eller inte. Tjejen vet också om hon blev våldtagen eller om hon av någon anledning ljuger om det.

 

Problemet i rättstillämpningen är att en av parterna ljuger. Och bevisningen inte räcker till, så man får helt enkelt se om bevisbördan uppfylls av tjejens utsago.

 

Problemet är att i dagens Sverige, så tillmäts kvinnans betydelse, i avsaknad av objektiv bevisning, för stor tyngd. Lite grann som snutens vittensmål, det är som gud själv har talat i rätten. Finns ju aldrig några tjejer som ljuger om sånt, eller snutar som är oärliga, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att i dagens Sverige, så tillmäts kvinnans betydelse, i avsaknad av objektiv bevisning, för stor tyngd. Lite grann som snutens vittensmål, det är som gud själv har talat i rätten. Finns ju aldrig några tjejer som ljuger om sånt, eller snutar som är oärliga, eller?

 

Huvudet på spiken, och vad händer du när just DIN tjej ljuger för dig om nåt sånt. Hon kanske precis varit otrogen, men nej hon blev våldtagen när du konfronterar henne.

 

Och ja, rent teoretiskt måste det väl finnas en så fin gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag respekterar statistiken!

 

Kommer att tänka på Mark Twains citat: Det finns lögn, förbannat lögn och statistik.

 

Ett klassiskt sätt att visa hur man kan manipulera statistik är följande graf som visar att världsgenomsnittstemperaturen ökat i takt med antalet pirater. Således behöver vi bara minska antalet pirater för att få bukt med global uppvärmning.

 

piratesarecool.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...