Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Filmer o bilder kommer sen när jag är på ett internetcafe. Surfar med mobilen som modem o då är inte hastigheten det bästa.

 

Igår var vi på safari, Inverdoorn. Tyckte väl hela upplevelsen var så där.

 

Vi fick se lejon på avstånd för bruden som körde vågade inte köra för nära. Överlag verkade hon rätt feg för vi såg en annan bil på vägen o han låg mkt närmare djuren, i princip ett par m ifrån bara.

 

I vilket fall såg vi giraff, buffalos, gepard, noshörning (jävligt massiva saker det där) o lite antilooper o shit.

Safarin tog 3 timmar o började kl 10. Vi hyrde bil för o ta oss dit, vilket tog 3 timmar. Jag satt mest o sov där bak i safarijeepen mellan djuren för det kändes som att vi mest bara åkte omkring i safariparken.

 

Väl hemma var jag rätt slut o tänkta slagga. Plötsligt går strömmen. No air condition, panik.

Ringer runt som fan på olika akut-nr. Visar sig att elen är s k pre-paid. dvs man laddar mätaren som ett kontantkort.

Så vi åker ner till 7-11. Köper el för 50 rand (vi ska bara va här ett par dagar till) och knappar in pin-koden i elmätaren, voila, elen är tillbaka.

 

Idag blir det hellikoptertur, speedboat (de går visst i 110-120 knop o inte 80 som jag trodde) och sunshine cruise... Efter det här är turistandet över och vi ska flytta till nya lyan, skriva in oss i ett gym och grinda hårt.

 

Talito kommer på fredag. Vi ska skicka vår favorit taxichaffis Jeff, fr Tanzania med skitskön attityd och en skön släpig rasta-engelska, att hämta honom. Han ska stå där med en skylt. Vi har informerat Talle att det är inte hans namn som kommer o stå där, utan något som han kommer att känna igen sig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har ni tänkt att vara där nere? Över vm?

 

Vi har ingen tidsgräns utsatt faktiskt. Kan bli permanent.

 

nöt med långa texter sean!

 

även om det är jobbigt att skriva dom så är det nöt för oss läsare. ser riktigt fram emot nästa update :D!

 

khosh bashi dada, hälsa kris och talle

 

glgllglg

 

:) Vi väntar på dig... Du skulle flugit ner med talito din fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 13 åker vi med Grant och tecknar hyresavtalet, gött.

Sen åker jag till Waterfront för o möta upp Addi o Azi för hellikoptertur. Han stiger lite lätt till 1k-m, i höjd med table mountain, o bara det var kul. Sen säger han: We're gonna do a fast right turn now guys.

Jag: Ehm.. a what?

Så drar han sticken åt höger, vi ligger 90 grader mot horizonten och han droppar så där 6-700 m på ett par sekunder.... Det var fan bland det häftigaste jag upplevt. Riktigt sug i magen när han bara droppar så där.

 

Sen åkte vi speedboaten. De går i 50 knop, typ 100 km/h (kollade med föraren och den här siffran stämmer nu). Man sitter gränsle över en sadel typ och båten som är typ 5 m lång och helt platt bara sticker iväg mot de höga atlantiska vågorna i en fucking timme.

Han sa: sitt inte ner, utan stå med lätt böjda knän och ta smällarna. Och det behövdes verkligen. Nu förstår jag hur en rodeo-cowboy har det. Är helt mör i låren pga mjölksyra och i armarna för jag hängde för glada livet där. Ett par gånger flög jag fan upp från båtjäveln och fötterna lämnade underlaget för typ en sekund. Det var riktigt sick.

Kommer förhoppningsvis o ladda upp lite filmer fr safarin och hellikopterturen imorn. Speedboaten gick det fan inte och filma eftersom det gällde o hålla i sig rejält.

 

De har sälar överallt här ute i havet. Vi körde fram till en boj och där låg 7-8 sälar och tryckte. Vi körde riktigt nära så jag kunde ta på dem om jag ville. Så söta djur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, såg Shakur på Waterfront idag. Jag sa till honom: lördag mannen. Han: yeah, Fatima kommer också (alltså hon som jag tyckte var söt på restaurangen, som visade sig jobbar där som manager, som Shakur drog fram till mig dagen efter och presenterade).

 

Där ser man... The Old Seany Charm worked again då...

 

Så jag ringde St Yves för o boka bord. Måste ju ta fram släggan här nu. Det finns två sätt att finnas på en klubb... att närvara eller att äga... måste bli det senare på lördag obv.

 

Så killen säger: var vill du ha bordet? Jag: Paviljongen mitt i balkongen. Han: 8000 rand.

 

Jag svalde och sa: ehm... det är nog för dyrt.

 

Han: Vid sidan har du bord för 3k. Jag: deal.

 

Så nu är det bokat... skulle ingå service och drinks i priset. Undrar va man får där. Blir spännande i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talito kommer på fredag. Vi ska skicka vår favorit taxichaffis Jeff, fr Tanzania med skitskön attityd och en skön släpig rasta-engelska, att hämta honom. Han ska stå där med en skylt. Vi har informerat Talle att det är inte hans namn som kommer o stå där, utan något som han kommer att känna igen sig i.

 

 

 

HOPPAS FAN INTE DU JÄVLAS MED MIG NU !!!!!! :) Ja har knappt vart i Danmark ffs,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HOPPAS FAN INTE DU JÄVLAS MED MIG NU !!!!!! :) Ja har knappt vart i Danmark ffs,

 

Jag antar att du redan är på väg, men oroa dig inte. Vi ska se till att du anländer i säkert förvar.

 

Vi har bollat med en del idéer dock... en av de var att be chaffisen o släppa dig mitt i en township (gettot) och se om du överlever. Jag satte linjen på 15 min och under och Kris tog motvilligt allt över även om han tjatade om att han ville ha satt linjen på 10 min o över.

 

Addi ryckte in och avbröt hela sidebetgrejen där.... vilken tråkmåns han är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shyst trip report! Way to go!

 

Räknar med att posten efter partyt blir lite som en novell hämtad från fibban.

 

:) Ha inte för höga förväntningar nu.

 

Planerar o ta det rätt chill i början här tills jag har förstått hur saker o ting fungerar här nere.

 

Innefolket här är en relativt liten klick, så man vill inte komma in fel direkt från början, med tanke på att vi planerat o hänga här rätt länge. Bättre att iaktta och analysera först.

 

Men men... öppnar sig möjligheten, är jag inte den som bangar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Ha inte för höga förväntningar nu.

 

Planerar o ta det rätt chill i början här tills jag har förstått hur saker o ting fungerar här nere.

 

Innefolket här är en relativt liten klick, så man vill inte komma in fel direkt från början, med tanke på att vi planerat o hänga här rätt länge. Bättre att iaktta och analysera först.

 

Men men... öppnar sig möjligheten, är jag inte den som bangar.

 

Jag har en fråga. Med tanke på att de vita i RSA lever så skyddade så undrar jag om "innefolket" enbart består av vita? Eller är det svarta också eller deras tredje definition, "färgade"? Tror du en neger har svårt att komma in på det där stället som hade den där dörrvakten du talade om.

 

Bara nyfiken!

 

Förövrigt verkar Kapstaden vara riktigt nice och du personligen är glidarnas glidare :) Skulle man sig som svennebanan alltid känna sig trygg i de fina områdena du rör dig i eller bör man vara på sin vakt där med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte själv Johannesburg har jag för mig det var och då fick vi tillsägelser att inte lämna hotellområdet öht. Kan iofs ha varit för att dom inte ville ha något ansvar ifall något hände. Mer en rekomendation..

 

Nåja, tänkte mest höra vad ett äventyr som detta kostar? Låter helt sjukt soft att bara åka till en ny kontinent och bosätta sig där ett par månader. Kapstaden verkar verkligen nöt också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga. Med tanke på att de vita i RSA lever så skyddade så undrar jag om "innefolket" enbart består av vita? Eller är det svarta också eller deras tredje definition, "färgade"? Tror du en neger har svårt att komma in på det där stället som hade den där dörrvakten du talade om.

 

Bara nyfiken!

 

Förövrigt verkar Kapstaden vara riktigt nice och du personligen är glidarnas glidare :) Skulle man sig som svennebanan alltid känna sig trygg i de fina områdena du rör dig i eller bör man vara på sin vakt där med?

går du på klubbarna i center, greenpoint o de hållen är klientelen väldigt blandad. På clifton o camps bay, motsv sthlms stureplan är det typ 90% vita. Dörrvakten verkade inte bry sig om färg utan bara ålder o klädsel. Rör man sig i kapstadens seapoint, clifton o camps bay (enda ställen man vill hänga i ändå) är det otroligt säker. Inte alls som j-burg där det verkar va dödsfarligt o gå ut. Överlag verkar kapstadens folk va väldigt softa. Staden har en stor minoritet muslimer o judar o alla kommer bra överens.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte själv Johannesburg har jag för mig det var och då fick vi tillsägelser att inte lämna hotellområdet öht. Kan iofs ha varit för att dom inte ville ha något ansvar ifall något hände. Mer en rekomendation..

 

Nåja, tänkte mest höra vad ett äventyr som detta kostar? Låter helt sjukt soft att bara åka till en ny kontinent och bosätta sig där ett par månader. Kapstaden verkar verkligen nöt också!

flyget ner går på runt 8-9 k. Boendet blir bäst om ni e några. Vi e ju tre nu som hyrt en fyra vid campton, precis vid havet för 12.5k. Mat, sprit, taxi o sånt e billigt. Käkade idag en thai noodle bowl på camps bay strandpromenad för 48 rand, en mellanstor färskpressad morotsjuice för en tjuga. En sexa whiskey på krogen går på 48 rand o taxi runt 50 kr åt alla håll. Åker man pitstop-minibussarna blir det 5-6 rand. Säkerheten e väldigt hög om man inte e helt bakom flötet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skön start på dan. Sitter på stranden på camps bay. Idag har två små valar behagat oss med sina närvaron o lekt framför oss. En kom så nära stranden att folk sprang in för o skrämma iväg den så den inte strandar. I örat går 50: Im laughing straight to the bank with this, hahahaha.... I dont even have to rap now, life is made. I said i dont have to rap, I'm filthy rich. 50 kan leverera.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyget ner går på runt 8-9 k. Boendet blir bäst om ni e några. Vi e ju tre nu som hyrt en fyra vid campton, precis vid havet för 12.5k. Mat, sprit, taxi o sånt e billigt. Käkade idag en thai noodle bowl på camps bay strandpromenad för 48 rand, en mellanstor färskpressad morotsjuice för en tjuga. En sexa whiskey på krogen går på 48 rand o taxi runt 50 kr åt alla håll. Åker man pitstop-minibussarna blir det 5-6 rand. Säkerheten e väldigt hög om man inte e helt bakom flötet.

 

Ni åkte ner och skaffade boendet på plats? Bokade upp er första veckan, tio dagarna och sen började leta boende? Är själv ingen social expert som du så hade nog haft svårt att bara hitta en frisör som kunde hooka upp med en mäklare eller liknande:mrgreen:

 

Så finns det sidor där man kan hyra i förväg? Gillar att läsa om allt ni tar er för. Ha det fortsatt gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...