Gå till innehåll

The well: Emilio_15


emilio_15

Recommended Posts

Då skakade jag om dig lite i alla fall. Jag tycker nämligen inte att poker för de summor som du spelar om är någonting för sextonåringar att ge sig in i. Du ska inte spela onlinepoker för riktiga pengar överhuvudtaget. Du är ett barn och är rätt naiv, oavsett om du själv tycker att du är "mogen och smart för din ålder".

Som jag sa, jag kommer knappast lära mig nått viktigt innan jag blir 18, tror inte gud kommer och pressar ner en guide för hur jag ska hantera spelade på dagen jag fyller 18 (och nu behöver du predika om blajan blajan om gradvis mognad och att mina argument är dåliga, för jag fattar ju en del grejer som jag inte orkar skriva ner hehe :))

Det finns inte ens många 25+are som klarar av det, jag personligen är väldigt mogen när det gäller sånt (poker), förutom att jag blir så jävla förbannad i downswings att jag inte orkar spela (bättre det än att jag spelar mer och högre iaf). Men är kanske inte lika mogen när det gäller att följa med och sutta ägg på hus eller hälla ketchup på grannens brevlåda?

Nu låter jag som en ligist men, min poäng är att man kan mogna inom olika områden och att jag definitiv är tillräckligt mogen för att klara av nätpoker.

Och det känns inte så frestande att leva på studiebidraget genom hela gymnasiet som det hade blivit annars :roll: .

 

 

 

 

Det gör dig inte äldre för det.

Det där är ju bara dumt, har inte så mycket med psykisk mognad att göra.

Lär ju inte ha nån betydelse hur länge jag kunnat fp utlösning eller hur mycket hår på bröstet jag har för att klara av att sköta min ekonomi.

 

 

Sen kanske du är en bra pokerspelare, vilket jag inte har någon egentlig uppfattning om, men det är som sagt inte avgörande i sammanhanget. Koncentrera dig på skolan och se till att få en utbildning i stället för att sitta vid datorn och spela dig asocial och riskera ett uppenbart spelberoende vid så unga år. Det är inget bra liv för dig. Du har ett par år till innan du är färdigväxt så att säga. Ta det här nu på rätt sätt, som ett mycket gott råd från en som har några fler år av erfarenhet av livet i såväl medgång som motgång.

 

Ja det med skolan är sant som fan, har ju tid för den men ingen motivation, vet iofs inte om det är pokerns förtjänst...men klarar mig ju bra ändå. Men skulle kunna vara en sån som har MVG i allt om jag lade manken till.

Men det med dator och spela sig asocial är ju bara löjligt, jag har väldigt få speltimmar och alla mina kompisar som spelar WoW lägger ju ner MYCKET mer tid och blit asociala.

 

Att jag inte ställer upp på övriga hyllningskörer här får du (och alla andra) tyvärr ta. Jag har all rätt i världen att säga vad jag tycker när jag ser underåriga ge sig in i en så pass osäker och riskbetonad bransch som spelbranschen.

Givetvis, detta inlägget var ju lite vettigt tillskillnad från det förra som bara lät surt imo.

Är det OK att bryta mot regler och avtal och lämna falska uppgifter bara för att det passar en? Nej, självfallet inte. Gör du det ute i samhället så råkar du illa ut. Jag ber att du ska tänka dig för. Det här inlägget är lika mycket menat för andra underåriga pokerspelare som för dig. Jag hoppas att de andra också läser det.

Japp, du har ALDRIG druckit utanför krogen innan 20år antar jag? (Men det är ju nu du kanske kommer och säger, 'jo men det ångrar jag, LÄR AV MIG' yeah right. Men sure, lite rätt har du väl.

I övrigt är det beklämmande att ingen annan än jag har reagerat på detta.

Nej inte alls, värre att ingen bitchat om att man dricker osv isf. Vet iofs inte om jag sagt det nu men. Har inga problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har en poäng och ditt inlägg är bra.

 

Jag har fler än en poäng. :-)

 

Jag tycker dock inte du ska sluta spela, dels för jag tror pokern faktiskt kan ge dig flera positiva egenskaper som du kan ta med dig senare i livet och dels för att jag tror att du är mognare än andra personer i din ålder. Dels hur du skriver, uppför dig, hanterar din BR osv.

 

Jag har inte sagt att han ska sluta spela. Däremot har jag sagt att jag inte tycker att pokerspel om pengar, särskilt om stora summor, är något för en sextonåring.

 

Dock kommer du; om du inte redan har det, få en väldigt skev syn på pengar. Vilket jag inte tror är nyttigt överhuvudtaget. Värsta av alla scenarion är om det skulle gå väldigt dåligt för dig och du skulle förlora hela din BR. Tror en sådan smäll i unga år tar mycket hårdare än vad det skulle göra för t.e.x. mig som har utbildning och jobb men tjänar en hel del extrapengar vid sidan om pga. av pokern.

 

Mycket bra sagt. Håller alltså med till hundra procent.

 

Om du klarar av att hantera skolan (uppenbart viktigt med bra betyg ifall man vill studera vidare sen, det är faktiskt inte så kul eller enkelt att sätta sig i en äcklig komvuxsal med massa inkompetena 30åringar och försöka plugga upp betyg när man ångrar sina unga dar). Sköt skolan och minst lika viktigt sköt din sociala umgängeskrets, det är där du utvecklas, speciellt i din ålder. Det är en underbar tid i ditt liv och slösa inte bort den framför enbart en dator. Det kommer du garanterat ångra, oavsett pengar du drar in.

 

Återigen, bra sagt.

 

Klarar du detta så tycker jag du kan fortsätta spela, du verkar medveten om vad du håller på med trots din ålder.

 

Hmmm... medveten, vete katten faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIKTIGT bra inlägg, håller framförallt med om det med pengar, det är precis vad jag brukar säga till folk som frågar irl. Att den enda riktigt stora nackdelen är min syn på pengar. Man får iaf lite perspektiv när jag dömt 7 fucking hockeymatcher på en dag (andra domarna skadade sig) under en cup här och får 770 spänn för kalaset. Sov fan 17 timmar efter den dagen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har inte sagt att han ska sluta spela. Däremot har jag sagt att jag inte tycker att pokerspel om pengar, särskilt om stora summor, är något för en sextonåring."

 

Luddigt och otydligt där! ;-)

Skönt att du också håller med iaf.

 

 

"Hmmm... medveten, vete katten faktiskt."

 

UTVECKLA ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du tog dig tid att svara på mitt inlägg. Jag ser att du har tänkt en del.

 

Som jag sa, jag kommer knappast lära mig nått viktigt innan jag blir 18

Det viktigaste i livet lär du dig innan du blir 18, exempelvis att skilja på rätt och fel.

 

jag personligen är väldigt mogen när det gäller sånt (poker)

 

Du tycker det ja, men finns det någon sextonåring som inte tycker att de vet betydligt bättre än de vuxna? De allra flesta sextonåringar är som, tja, vanliga sextonåringar, varken mer eller mindre mogna, hormonstinna (lite som du har visat här ;-)), drömmare och tämligen naiva om verkligheten (som du). Inget konstigt med det alltså. Bara naturligt.

 

Och det känns inte så frestande att leva på studiebidraget genom hela gymnasiet som det hade blivit annars :roll: .

 

Har du inte föräldrar som försörjer dig?

 

Det där är ju bara dumt, har inte så mycket med psykisk mognad att göra.

 

OK, då kan du informera bl.a Pokerstars om att du visserligen är 16, men är en psykiskt sätt fullfjädrad vuxen, så får vi se vad de säger.

 

Japp, du har ALDRIG druckit utanför krogen innan 20år antar jag?

 

Det är inte fel att dricka innan man är 20 år. Kanske inte ens om man är 16, men viss kontroll av vuxna bör ju finnas, även om det inte alltid i alla situationer riktigt fungerar så i verkligheten.

 

I övrigt önskar jag dig tillnyktring ;-) och att du får ett bra liv - med eller utan pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har inte sagt att han ska sluta spela. Däremot har jag sagt att jag inte tycker att pokerspel om pengar, särskilt om stora summor, är något för en sextonåring."

 

Luddigt och otydligt där! ;-)

Skönt att du också håller med iaf.

 

 

"Hmmm... medveten, vete katten faktiskt."

 

UTVECKLA ?!

 

OK, jag ska utveckla, men det får bli kort. Jag börjar få skrivkramp och min fru undrar vad jag håller på med. "Jag chattar med en mogen sextonåring", sa jag. Men det lät lite skumt så jag får väl utveckla för henne också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte föräldrar som försörjer dig?

Jo men de vill nog inte slaska 30k på en ny dator till mig och sätta in 200k på mitt bankkonto :-D

 

 

OK, då kan du informera bl.a Pokerstars om att du visserligen är 16, men är en psykiskt sätt fullfjädrad vuxen, så får vi se vad de säger.

Det är inte fel att dricka innan man är 20 år. Kanske inte ens om man är 16, men viss kontroll av vuxna bör ju finnas, även om det inte alltid i alla situationer riktigt fungerar så i verkligheten.

 

Jag får gå in på systemet och säga att jag är fullfjädrad vuxen och se vad dom säger ;)

Nej men ärligt tycker jag det är helt fuckedup att du tycker dricka är okej men poker är farligt. Eller du verkar iaf mer anti till pokern. :)

I övrigt önskar jag dig tillnyktring ;-) och att du får ett bra liv - med eller utan pokern.

 

Tack, du med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har inte sagt att han ska sluta spela. Däremot har jag sagt att jag inte tycker att pokerspel om pengar, särskilt om stora summor, är något för en sextonåring."

 

Luddigt och otydligt där! ;-)

Skönt att du också håller med iaf.

 

 

"Hmmm... medveten, vete katten faktiskt."

 

UTVECKLA ?!

 

Kort förklaring vad jag menar: Alla pokersajter du spelar på håller sin del av avtalet. De erbjuder dig sin pokerklient, ett pokerkonto, en spelmiljö, etc, etc, allt för att du ska kunna spela poker. Du anser (i praktiken) att du inte behöver följa din del av avtalet utan har rätt att ljuga och ge falsk information för att du ska kunna fortsätta spela poker på sajterna.

 

I samhället i övrigt kallas detta för urkundsförfalskning, alternativt avtalsbrott, alternativt något annat brottsligt epitet. Särskilt urkundsförfalskning kan ha ett så pass högt straffvärde som två års fängelse. Du är 16, och därmed straffmyndig. Nu är det ju inte särskilt troligt att någon sajt skulle polisanmäla dig om de (mot förmodan) kommer på dig, men den möjligheten finns faktiskt. Jag anser att du inte är medveten om detta. Inget du skriver tyder i alla fall på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort förklaring vad jag menar: Alla pokersajter du spelar på håller sin del av avtalet. De erbjuder dig sin pokerklient, ett pokerkonto, en spelmiljö, etc, etc, allt för att du ska kunna spela poker. Du anser (i praktiken) att du inte behöver följa din del av avtalet utan har rätt att ljuga och ge falsk information för att du ska kunna fortsätta spela poker på sajterna.

 

I samhället i övrigt kallas detta för urkundsförfalskning, alternativt avtalsbrott, alternativt något annat brottsligt epitet. Särskilt urkundsförfalskning kan ha ett så pass högt straffvärde som två års fängelse. Du är 16, och därmed straffmyndig. Nu är det ju inte särskilt troligt att någon sajt skulle polisanmäla dig om de (mot förmodan) kommer på dig, men den möjligheten finns faktiskt. Jag anser att du inte är medveten om detta. Inget du skriver tyder i alla fall på det.

 

Ja det är sant, men inte så klockrena bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men ärligt tycker jag det är helt fuckedup att du tycker dricka är okej men poker är farligt. Eller du verkar iaf mer anti till pokern. :)

 

 

Man skulle kunna argumentera för att det är värre att bryta avtal/ingå dem på felaktiga grunder än det är att dricka alkohol som minderårig. Medan drycksförbudet egentligen mest är ett moraliskt ställningstagande så är värdet av att man kan lite på avtal av oerhörd betydelse för vårt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som alkohol är bra mkt mer socialt accepterat. Så jag tycker inte att han är ute och cyklar när/om han säger att poker är farligare än alkohol. Alkohol får man så jäkla mkt information om och det märks hos kompisar och föräldrar när det håller på att spårar ur, medan poker snarare märks när det har spårat ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle kunna argumentera för att det är värre att bryta avtal/ingå dem på felaktiga grunder än det är att dricka alkohol som minderårig. Medan drycksförbudet egentligen mest är ett moraliskt ställningstagande så är värdet av att man kan lite på avtal av oerhörd betydelse för vårt samhälle.

 

Det var insiktsfullt och moget resonerat. Jag är imponerad. Mycket bra inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle kunna argumentera för att det är värre att bryta avtal/ingå dem på felaktiga grunder än det är att dricka alkohol som minderårig. Medan drycksförbudet egentligen mest är ett moraliskt ställningstagande så är värdet av att man kan lite på avtal av oerhörd betydelse för vårt samhälle.

 

Andra avtal ja, mitt är ju inte så jävla viktigt, tror inte dom bryr sig om det är Jocke 15 eller Annika 47 som sitter på andra sidan bordet :-D

"Medan mordförbudet är ett moraliskt ställningstagade så är värdet av företagsavtal osv av oerhörd betydelse"

 

You get the point ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra avtal ja, mitt är ju inte så jävla viktigt, tror inte dom bryr sig om det är Jocke 15 eller Annika 47 som sitter på andra sidan bordet :-D

"Medan mordförbudet är ett moraliskt ställningstagade så är värdet av företagsavtal osv av oerhörd betydelse"

 

You get the point ;)

 

affes resonemang var ett resonemang "utanför boxen", som visade på stor insikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort förklaring vad jag menar: Alla pokersajter du spelar på håller sin del av avtalet. De erbjuder dig sin pokerklient, ett pokerkonto, en spelmiljö, etc, etc, allt för att du ska kunna spela poker. Du anser (i praktiken) att du inte behöver följa din del av avtalet utan har rätt att ljuga och ge falsk information för att du ska kunna fortsätta spela poker på sajterna.

 

I samhället i övrigt kallas detta för urkundsförfalskning, alternativt avtalsbrott, alternativt något annat brottsligt epitet. Särskilt urkundsförfalskning kan ha ett så pass högt straffvärde som två års fängelse. Du är 16, och därmed straffmyndig. Nu är det ju inte särskilt troligt att någon sajt skulle polisanmäla dig om de (mot förmodan) kommer på dig, men den möjligheten finns faktiskt. Jag anser att du inte är medveten om detta. Inget du skriver tyder i alla fall på det.

 

Det skadar inte pokersajterna att han spelar på dem, de tjänar ju faktiskt massvis med pengar på raken från emilio så varför ska dom klaga?

 

Märker du inte att Emilio är en duktig spelare? Gör du inte det är du antagligen inge vidare på det här. Duktiga spelare ska spela om de känner för att göra det eftersom det är en otrolig möjlighet att tjäna massa pengar på ett roligt sätt.

 

Det du säger om att sajterna skulle anmäla honom är ju bara rent löjligt. DET GÅR INTE. Han har givetvis skrivit sina konton i någon av sina föräldrars namn och då kan de bara säga att det är dom som har spelat. Går inte att motbevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som alkohol är bra mkt mer socialt accepterat. Så jag tycker inte att han är ute och cyklar när/om han säger att poker är farligare än alkohol. Alkohol får man så jäkla mkt information om och det märks hos kompisar och föräldrar när det håller på att spårar ur, medan poker snarare märks när det har spårat ur.

 

Vad jag vet är inkörsporten till pokerberoende bra mycket bredare än inkörsporten till alkoholberoende. Dvs jämfört med att få ett beroende av alkohol så går det blixtsnabbt att få ett beroende av spel (framför allt poker).

 

Rätt off topic, eller hur? Men what the heck, ett viktigt ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligtvis roaccutan du käkar mot acnen? Det käkade iaf jag.

 

Är nu 17 år och har själv haft riktigt grov acne både i ansikte och på axlar/bröst/rygg. På nått vänster fick jag en del tjejer ändå, vet fan inte hur dock. Jag måste vara extremt charmig! *Hihi* :roll: Acnen är nu helt borta.

Problem med att hissa flaggstången har jag också råkat ut för flera gånger. Bara garva åt det och försöka igen. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra avtal ja, mitt är ju inte så jävla viktigt, tror inte dom bryr sig om det är Jocke 15 eller Annika 47 som sitter på andra sidan bordet :-D

"Medan mordförbudet är ett moraliskt ställningstagade så är värdet av företagsavtal osv av oerhörd betydelse"

 

You get the point ;)

 

Inte egentligen. Alla lagar är ju resultat av moraliska ställningstagande. Vikten av att vi inte ska döda varandra är också ett exempel på en lagregel som är av stor betydelse för samhället. Dryckesförbudet för minderåriga är det inte.

 

Därför är just det resonemanget poänglöst. Däremot har du ju rätt att pokersiterna antagligen fullständigt skiter i vem som spelar så länge de inte kan förlora något på det i förlorat anseende eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...