papiPope Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Readen på FI är hyfsat TAG men lurig. Lite lösare i headsup, höjt upp ca 5 av 8 händer pre flop vi spelat. HERO (160kr) FI (130kr) FI lägger SB 0.5kr HERO lägger BB 1kr FI delas :blank: HERO delas Pre flop FI höjer til 4kr HERO synar Pott: 8kr Flop: HERO satsar 5kr FI synar Pott: 18kr Turn: HERO satsar 12kr FI höjer till 33kr (träff?) HERO synar(funderar lite för länge kanske) Pott: 84kr River: HERO check FI betar 55kr HERO ?? Vad har FI i detta lägen? Något jag slår? Antingen är han stark eller så har han ingenting och går ut på en ren bluff. AK känns kanske troligt? Högt pocket eller set? Är jag för svag med näst högsta paret? Citera
Rebonius Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Du tar ditt beslut på turn. Om du synar turn så måste du syna river eftersom det bara är 10-7 som slår dig på river som inte slog dig på turn. När du spelar mot en lurig moståndare som bettar hyffsat mycket på river efter att alla drag har missat så är han ju rätt så ofta ute på bluff, därför är check-syn bäst på river. Jag gillar förövrigt check-raise bättre på flopp än att donkbeta ut. Citera
strater Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 aah, du föreslår den klassiska bluff-info-värde-raisen? river beror väl på reads till stor del, men känns ju ganska meningslöst att syna turn utan att syna river då det är som att kasta pengar i sjön om han bluffar mycket Citera
Besserwisser Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Jag förstår inte varför det alltid förespråkas att man måste syna en blank river bara för att man har synat turn. Finns ju högvis med spelare som om de blir synade på turn ger upp på river, vilket innebär att om de betar river så är vi slagna medan vi mycket väl kunde ha lett på turn. Citera
Dead-Inside Postad 5 Januari , 2008 Rapport Postad 5 Januari , 2008 Jag förstår inte varför det alltid förespråkas att man måste syna en blank river bara för att man har synat turn. Finns ju högvis med spelare som om de blir synade på turn ger upp på river, vilket innebär att om de betar river så är vi slagna medan vi mycket väl kunde ha lett på turn. Fast... Nu handlar det ju för det första om att OP behöver en read för att kunna gå på din linje, dvs att FI ger upp bluffar, eller att han bara värdebettar AK här och aldrig bluffar. Vi tog besluteta att K inte träffade honom på turn, och river är ultrablank. Så om vi ledde på turn leder vi på river. Nu hade jag iofs vikt turn, men ändå. Edit: Undantaget är om vi tror att vi är efter men har outs, dvs Js och 9or, och tror att vi får tillräckligt mervärde (implicita) för att syna. Då viker vi givetvis river. Citera
papiPope Postad 6 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2008 Fallet i denna hand var att jag var FI och hade J-10 i klöver. Blev nersynad efter 4-5 mins betänketid. Ville bara se vad bättre pokerspelare än han jag spelade mot hade gjort, hade nog inte fått syn vid push. För han var nära att lägga, alltså jättenära. Vet faktiskt inte vad han satt mig på, vad som helst skulle jag tro. EDIT: Han tänker nog inte på reads, skrev bara ut dom som jag hade uppfattat mitt spel tidigare. Citera
skalle88 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Lite tankar - FI(Du) försöker reppa en K uppenbarligen men frågan är hur ofta du floatar den floppen med K högt? Om inte så lämnar det AK vilket är ganska smalt. Jag antar att du hade höjt tpnk+ på flopp. Tyvärr ser det i mina ögon ganska mkt ut som en semibluff. Jag tycker nästan dock att du kan sänka din annars schysta betsize på rivern till halvpott och sikta på att få bort mellanpar och missade draws kanske? Citera
Naknemo Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Du kan inte bara syna turn, måste ställa om. Eftersom du har träff och han förmodligen har ett drag (t.ex.2 spader eller JT) vill du ju leda handen fram till rivern. Där kan du sedan omvärdera situationen. Tror faktiskt att du måste ta en call på rivern fast än du låter honom föra spelet. Sedan kan han lika gärna ha A8 eller liknande. Chansa! Citera
papiPope Postad 7 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2008 Lite tankar - FI(Du) försöker reppa en K uppenbarligen men frågan är hur ofta du floatar den floppen med K högt? Om inte så lämnar det AK vilket är ganska smalt. Jag antar att du hade höjt tpnk+ på flopp. Tyvärr ser det i mina ögon ganska mkt ut som en semibluff. Jag tycker nästan dock att du kan sänka din annars schysta betsize på rivern till halvpott och sikta på att få bort mellanpar och missade draws kanske? Mot just den spelare tycker jag att jag väljer rätt storlek på betet på river. Tror han lägger 9/10 gånger den handen tidigare gånger vi spelar mot varandra, tyvärr inte nu. All in hade nog fått fram en fold. Mot bättre spelare kanske halvpott funkat, men det känns tveksamt. Citera
skalle88 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Mot just den spelare tycker jag att jag väljer rätt storlek på betet på river. Tror han lägger 9/10 gånger den handen tidigare gånger vi spelar mot varandra, tyvärr inte nu. All in hade nog fått fram en fold.Mot bättre spelare kanske halvpott funkat, men det känns tveksamt. Om du uppskattar att han foldar handen 90% här så gillar jag riverbluffen. Citera
Big Less Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Jag förstår inte varför det alltid förespråkas att man måste syna en blank river bara för att man har synat turn. Finns ju högvis med spelare som om de blir synade på turn ger upp på river, vilket innebär att om de betar river så är vi slagna medan vi mycket väl kunde ha lett på turn. Otroligt många på FP skulle bli oerhört mycket bättre av att läsa och förstå detta. Vi tog besluteta att K inte träffade honom på turn, och river är ultrablank. Så om vi ledde på turn leder vi på river. Nu hade jag iofs vikt turn, men ändå. Edit: Undantaget är om vi tror att vi är efter men har outs, dvs Js och 9or, och tror att vi får tillräckligt mervärde (implicita) för att syna. Då viker vi givetvis river. En bra spelare tog inte det beslutet. En bra spelare tog beslutet att vi på turn inte har tillräckligt mycket info för att sätta honom på en HD som slår oss. Det MÅSTE man förstå för att kunna spela bra poker. En bet på river viktar hans HD mot händer som slår oss mer än på turn. Om det är tillräckligt mycket för att vika är en annan fråga, men resonemanget om att syna river bara för att vi synade turn håller INTE. Citera
Recommended Posts