Gå till innehåll

Ulaf Tar Avsked


Dead-Inside

Recommended Posts

Här var det action!

 

 

Nåväl, dagens tripp till SPS slutade iaf på plus. Här kommer sammanfattning:

 

Det börjar med en 500+100 med rebuys. Första bordet var rätt dåligt för att va SPS, bland annat morbo och Greger Aktell satte sig. Jag hade dock bra kort och slutade rebuyperioden på average. Det gjorde inte Ramzi Jelassi som förvaltade sin startstack på 6000 väl och han hade snart 50k med skillat floppande. Han kom senare till mitt bord och hade då lyckats halka ner till 20k. Bustar honom sen när han bara synar pre med AA och jag floppar par och färgdrag med A5s som kommer.

 

Det hela slutar sen med att jag kommer tvåa i turneringen. Hade chiplead ett tag på finalbordet men torskade en ganska stor pott när jag slowspelade triss på floppen JJQ och blev utdragen med Q på turn. Han med bättre kåk vann senare när han synade men trebarrell-bluff med QT på brädan T73 K 5, jag hade 42... Det var ganska djupstackat så jag ville att något skulle hända =) Fick 12500 kronor för det.

 

 

Sen kommer vi till dagens garv. Sätter mig såklart vid cashgamebordet med 4k (20-40) och efter ett tag kommer en tokfull gubbe. Han ser ut precis som en alkis med ovårdat hår och ganska flint med en sån där grå skidjacka från 80-talet...

 

Han spelar ju såklart väldigt illa, och när han kommer tillbaka från en paus postar han blind för att spela. Han checkar den och några limpar, jag slår upp till 240 med KQs och får en syn av garpen bakom. Gubben går all in för typ 2k och jag tar en steksyn och garpen viker. Gubben tror då att alla har lagt sig. Han skriker "YES! PAR I TIOR!" och kastar in sina kort mot mucken. Han får dock tillbaka dom av dealern då de inte hann blanda sig med resten av korten. floppen är hackor, turn är hacka och river är Q. Jag tror att jag vunnit och visar min hand. Han sitter och stirrar ett tag på min hand och vänder sen upp AA. Jahapp...

 

Då går jag hem.

 

 

Btw, hann busta garpen på finalbordet också =/, han skulle såklart börja bråka. Jag höjer först in på SB med A5 och han synar. Flopp Q55 och jag betar ut och får syn. Turn är 6 och jag checkar, för jag vet hur mycket han gillar att floata. Han betar mycket riktigt och commitar sig så jag stoppar in. Han hade outs med 87 men det kom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 702
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är SPS?

 

EDIT: Är förresten ganska långt gången i en DONKAMENT just nu!!

 

Återkommer om jag inte bustar.

 

Men jack, det är ju bara stockholms bästa pokerklubb! Gamla Carlos i Sumpan. Jag fixar in dig nästa gång.

 

Antar att du bustade? Om inte: gogogogogogogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll var siktet inställt på den stora rankingfinalen på SPS. 3300 inköp och 94 deltagare.

 

Det händer inte så mycket tills jag får QQ UTG. Slår upp kraftigt till 450 på 50/100. Knappen synar. Flopp T62 med två ruter. Jag betar 650 och får syn. Turn är en offsuit dam. Jag betar 1500, knappen steker och stoppar till slut in allt och jag synar OBVIOUSLY. Han har 55 och drar dött, tack så mycket. Sen spelar jag en del mindre potter. Morbo träffar holk när han bluffar flopp och turn och jag synade ner med topparet, men ingen större skada skedd.

 

Nu kommer jag till bordet med stort B. Jag börjar nästan direkt med att få svarta AA utg. Jag vet att jättemånga på bordet är synfiskar, så jag vill inte slå upp och spela en stor pott mot hela bordet ur position dessutom, så jag limpar. I värsta fall synar alla men då får jag anpassa mig. Det synas runt till sb som höjer till 1000 på 100/200. Jag slår om till 4000. Bara han synar. Floppen kommer T85 bara hjärter. Han checkar och jag betar 6000. Han synar. Turn är en hjärter och vi checkar ner resten och han har AK med Kh. Där torskade jag stor del. Sen togs lite småtuggor ur min stack på lite limpar bakom och småskott på flopp.

 

På bordet sitter jordens största tomte. Han spelar alla händer. När han har nötterna (det har han ofta) säger han till sin motståndare: lägg dig, jag har bra, jag visar. Han visade varje gång och det var stål varje gång. Han fick till slut en tillsägning för att man inte får avslöja sin hand. Han synar på river med andranöten. osv osv.

 

Det hände inte mycket tills jag sen får 55 och han limpar och en annan likaså för 400. Jag har 6500 i stacken och trycker in. Han synar ganska blixt med QT. Det kom en dam på turn så var man ute. Trist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...