Gå till innehåll

Ulaf Tar Avsked


Dead-Inside

Recommended Posts

  • Svars 702
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4GWWOIHOIGTAKPJUIRGJFO

AFC

 

 

Buuuztttt

 

Full Tilt Poker Game #4859527734: $10,000 Guarantee (36224842), Table 36 - 1500/3000 Ante 400 - No Limit Hold'em - 16:45:43 ET - 2008/01/14

Seat 1: SquantPieceJay (34,741)

Seat 2: kochinator (148,413)

Seat 4: 54nTA_Cl4u5 (97,506)

Seat 6: Wheller (61,330)

SquantPieceJay antes 400

kochinator antes 400

54nTA_Cl4u5 antes 400

Wheller antes 400

kochinator posts the small blind of 1,500

54nTA_Cl4u5 posts the big blind of 3,000

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 54nTA_Cl4u5 King of SpadesAce of Hearts

Wheller folds

SquantPieceJay folds

kochinator raises to 10,600

54nTA_Cl4u5 has 15 seconds left to act

54nTA_Cl4u5 raises to 32,000

kochinator calls 21,400

*** FLOP *** 9 of SpadesAce of ClubsQueen of Spades

kochinator checks

54nTA_Cl4u5 bets 65,106, and is all in

kochinator calls 65,106

54nTA_Cl4u5 shows King of SpadesAce of Hearts

kochinator shows Queen of DiamondsQueen of Clubs

*** TURN *** 9 of SpadesAce of ClubsQueen of Spades2 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of SpadesAce of ClubsQueen of Spades2 of Diamonds2 of Hearts

54nTA_Cl4u5 shows two pair, Aces and Twos

kochinator shows a full house, Queens full of Twos

kochinator wins the pot (195,812) with a full house, Queens full of Twos

54nTA_Cl4u5 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 195,812 | Rake 0

Board: 9 of SpadesAce of ClubsQueen of Spades2 of Diamonds2 of Hearts

Seat 1: SquantPieceJay (button) folded before the Flop

Seat 2: kochinator (small blind) showed Queen of DiamondsQueen of Clubs and won (195,812) with a full house, Queens full of Twos

Seat 4: 54nTA_Cl4u5 (big blind) showed King of SpadesAce of Hearts and lost with two pair, Aces and Twos

Seat 6: Wheller folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte nu ur 32k med TT mot KK.

 

Nära FT idag så vi får hoppas på ding snart.

 

Tot för dagbok i cg blev 17 000, så nu är det slutspelat där. Kommer inte att redovisa längre alltså.

 

$170 idag, $300 tot.

 

 

EDIT: Tjoho! Spelade $60-turbo-sng en masse och det gick jädrigt bra. Så jag ändrar dagsresultatet till $713! $1183 tot alltså, låter helt klart mysigare =)

 

Btw, jag räknar allt i mitt förvirrade huvud, så ibland kanske resultat svajar lite plus och minus, men det är swings man får ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h::s:

 

En man i vitt skägg knackar på dörren, och du får en enkelbiljett till en tidsmaskin. Du får resa en gång till när du vill under din egen livstid, och din hjärna och "själ" som den är nu kommer att ta över din tidigare kropp. Gud kommer att förhindra dig från att bli "fuskrik" på sportsbetting, aktiehandel eller andra spådomar. Skulle du använda din resa, och till när skulle du åka?

 

Svara gärna, kära läsare!

 

Alltså: Från vilket ögonblick skulle du vilja ha en andra chans, var någonstans gick allting snett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h::s:

 

En man i vitt skägg knackar på dörren, och du får en enkelbiljett till en tidsmaskin. Du får resa en gång till när du vill under din egen livstid, och din hjärna och "själ" som den är nu kommer att ta över din tidigare kropp. Gud kommer att förhindra dig från att bli "fuskrik" på sportsbetting, aktiehandel eller andra spådomar. Skulle du använda din resa, och till när skulle du åka?

 

Svara gärna, kära läsare!

 

Alltså: Från vilket ögonblick skulle du vilja ha en andra chans, var någonstans gick allting snett?

EDIT: Kanske det skulle vara bäst att läsa frågan först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man vara heroisk skulle man väl typ resa tillbaka och försöka stoppa slaktandet av judar. Men det känns lite kallt att bara resa tillbaka så lite i tiden när man väl har chansen.

 

Annars tycker jag väl att vi lever i en rätt optimal tid om man jämför med vårt tidigare släkte.

Skulle knappast vara så roligt att leva med en enväldig kung eller dylikt.

 

Under din egen livstid var det väl?

Gamnling?;-) (alt. som killen i heroes)

 

Edit: får väl dra in mitt svar med antar jag...

 

NEJ FFS! Varför skulle jag vilja gå tbx? Har det sjukt bra just nu.. Mkt deg, inga problem med damerna, en skön lya och en jävla massa prylar. *Skryt?*

 

Jobbigt om man får åka tbx och därmed får en chef igen...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under din egen livstid var det väl?

Gamnling?;-) (alt. som killen i heroes)

 

Edit: får väl dra in mitt svar med antar jag...

 

NEJ FFS! Varför skulle jag vilja gå tbx? Har det sjukt bra just nu.. Mkt deg, inga problem med damerna, en skön lya och en jävla massa prylar. *Skryt?*

 

Jobbigt om man får åka tbx och därmed får en chef igen...:-(

 

Aha, sorry :D

Då kan ni ignorera mitt svar.

 

Jag tror också att det är rätt bra som det är nu.

Kanske man skulle ha njutit lite mer när man typ gick på dagis och slapp skolan hela dagarna.

Alltså, skulle det vara valfritt skulle jag nog tacka nej. Skulle man däremot vara tvungen att åka skulle jag nog åka tillbaka till typ när jag var 5 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm.. åker nog tillbaka till våren 2003, nyligen muckad från lumpen och rätt bra med cash. då blir det inte världens omställning från nu. Skulle sätta in en del av muckarbidraget på någon pokersite och skinna det oänliga antalet fiskar som måste ha funnits då. Skulle undvika att fucka upp det med en viss dam som jag dessvärre förstörde mina chanser med sommaren 03=(.

Skulle inte sluta träna som jag gjorde av ren slapphet efter lumpen..

 

Lite jobbigt att bara vara nitton år och inte få gå på systemet, men det får gå ändå.

 

EDIT: Skulle även vara grymt skönt att slippa studieskulden man dragit på sig genom att gå en termin på x antal skitutbildningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h::s:

 

En man i vitt skägg knackar på dörren, och du får en enkelbiljett till en tidsmaskin. Du får resa en gång till när du vill under din egen livstid, och din hjärna och "själ" som den är nu kommer att ta över din tidigare kropp. Gud kommer att förhindra dig från att bli "fuskrik" på sportsbetting, aktiehandel eller andra spådomar. Skulle du använda din resa, och till när skulle du åka?

 

Svara gärna, kära läsare!

 

Alltså: Från vilket ögonblick skulle du vilja ha en andra chans, var någonstans gick allting snett?

 

Usch nä, sånt orkar jag inte ens tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h::s:

 

En man i vitt skägg knackar på dörren, och du får en enkelbiljett till en tidsmaskin. Du får resa en gång till när du vill under din egen livstid, och din hjärna och "själ" som den är nu kommer att ta över din tidigare kropp. Gud kommer att förhindra dig från att bli "fuskrik" på sportsbetting, aktiehandel eller andra spådomar. Skulle du använda din resa, och till när skulle du åka?

 

Svara gärna, kära läsare!

 

Alltså: Från vilket ögonblick skulle du vilja ha en andra chans, var någonstans gick allting snett?

 

Haha, svårt val då man tagit sjukt många felbeslut i sitt liv. Men man lär väl sig av sina misstag antar jag, så jag tackar nog nej vänligt men bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar allihopa!

 

Det är ju en oerhörd chans att få göra om allt igen, som en kompis sa: det är ju gratis tid. Men ett beslut jag tänker på och ångrar VÄLDIGT mycket är ett jag tog i en pokerturnering. (nöööörd, djupt va?) Men sitter man där med 14 kvar och avg-stack med ett förstapris på $800k (Aruba poker Classic) så får man inte bara göra det spelet jag gjorde. Kommer inte att avslöja vad det var dock! :-P

 

Annars kanske jag skulle hoppa in i min hattid, låg-/mellanstadiet och börja med musiken tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar allihopa!

 

Det är ju en oerhörd chans att få göra om allt igen, som en kompis sa: det är ju gratis tid. Men ett beslut jag tänker på och ångrar VÄLDIGT mycket är ett jag tog i en pokerturnering. (nöööörd, djupt va?) Men sitter man där med 14 kvar och avg-stack med ett förstapris på $800k (Aruba poker Classic) så får man inte bara göra det spelet jag gjorde. Kommer inte att avslöja vad det var dock! :-P

 

Annars kanske jag skulle hoppa in i min hattid, låg-/mellanstadiet och börja med musiken tidigare.

 

Men orka! Klassisk om man sager A får man faan ta och säga B med:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:h::s:

 

En man i vitt skägg knackar på dörren, och du får en enkelbiljett till en tidsmaskin. Du får resa en gång till när du vill under din egen livstid, och din hjärna och "själ" som den är nu kommer att ta över din tidigare kropp. Gud kommer att förhindra dig från att bli "fuskrik" på sportsbetting, aktiehandel eller andra spådomar. Skulle du använda din resa, och till när skulle du åka?

 

Svara gärna, kära läsare!

 

Alltså: Från vilket ögonblick skulle du vilja ha en andra chans, var någonstans gick allting snett?

 

Jag skulle gå tillbaka till tiden efter gymnasiet och ändra på min slappa inställning till arbete. Då hade jag varvat slackerkillen med den arbetssamme killen och jag skulle inte ha börjat plugga så kort tid efter gymnasiet. För ett och halvt år sedan hade jag förmodligen sagt att jag skulle rest tillbaka till Lund -98 och sagt en del saker som borde ha sagts då. Men som sagt nu skulle jag helst vilja prata allvar med den 19 årige MJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men orka! Klassisk om man sager A får man faan ta och säga B med:twisted:

 

Jag hade 66 och slog upp 5-handat UTG+1. Chipleader på SB slår om och jag synar för att träffa set och då ha en riktigt bra stack för att kunna gå djupt i finalbordet ungefär.

 

Floppen kommer JT5 och han checkar och jag checkar. Turn kommer 7 och han betar och jag avviker från planen och synar. Sen kommer ett A, han betar och jag synar bort 3/4 av min stack när precis ALLA händer har träffat bättre än jag har. Han viker upp T7 och jag går under. Nästa hand stoppar jag in 11bb utg med A7 och får syn av bb:s AKs. Gissa hur det kändes i en vecka efteråt...

 

Så då var det sagt, hån förbjudna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gå tillbaka till tiden efter gymnasiet och ändra på min slappa inställning till arbete. Då hade jag varvat slackerkillen med den arbetssamme killen och jag skulle inte ha börjat plugga så kort tid efter gymnasiet. För ett och halvt år sedan hade jag förmodligen sagt att jag skulle rest tillbaka till Lund -98 och sagt en del saker som borde ha sagts då. Men som sagt nu skulle jag helst vilja prata allvar med den 19 årige MJ.

 

Är visserligen 21, men antecknar flitigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 66 och slog upp 5-handat UTG+1. Chipleader på SB slår om och jag synar för att träffa set och då ha en riktigt bra stack för att kunna gå djupt i finalbordet ungefär.

 

Floppen kommer JT5 och han checkar och jag checkar. Turn kommer 7 och han betar och jag avviker från planen och synar. Sen kommer ett A, han betar och jag synar bort 3/4 av min stack när precis ALLA händer har träffat bättre än jag har. Han viker upp T7 och jag går under. Nästa hand stoppar jag in 11bb utg med A7 och får syn av bb:s AKs. Gissa hur det kändes i en vecka efteråt...

 

Så då var det sagt, hån förbjudna.

 

Oj, det var tungt.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #14582435787: Tournament #73676453, $50+$5 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/01/15 - 17:32:50 (ET)

Table '73676453 67' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: horryclutch (3200 in chips)

Seat 2: thohee (3585 in chips)

Seat 3: silverdoc6 (3565 in chips)

Seat 4: tommyno2003 (3315 in chips)

Seat 5: Ggod (2850 in chips)

Seat 6: pokerneb (4715 in chips)

Seat 7: DePokeraap (2120 in chips)

Seat 8: THE-YEYO (4505 in chips)

Seat 9: gank (3915 in chips)

tommyno2003: posts small blind 25

Ggod: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ggod 10 of HeartsJack of Hearts

pokerneb: calls 50

DePokeraap: folds

THE-YEYO: folds

gank: folds

horryclutch: calls 50

thohee: folds

silverdoc6: calls 50

tommyno2003: calls 25

Ggod: checks

*** FLOP *** 3 of ClubsAce of HeartsQueen of Hearts

tommyno2003: checks

Ggod: checks

pokerneb: checks

horryclutch: bets 200

silverdoc6: folds

tommyno2003: folds

Ggod: raises 450 to 650

pokerneb: folds

horryclutch: calls 450

*** TURN *** 3 of ClubsAce of HeartsQueen of HeartsKing of Hearts

Ggod: bets 500

horryclutch: raises 2000 to 2500 and is all-in

Ggod: calls 1650 and is all-in

*** RIVER *** 3 of ClubsAce of HeartsQueen of HeartsKing of Hearts8 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Ggod: shows 10 of HeartsJack of Hearts (a Royal Flush)

horryclutch: shows 5 of Hearts4 of Hearts (a flush, Ace high)

Ggod collected 5850 from pot

pokerneb said, "lol i had 89hh"

*** SUMMARY ***

Total pot 5850 | Rake 0

Board 3 of ClubsAce of HeartsQueen of HeartsKing of Hearts8 of Spades

Seat 1: horryclutch showed 5 of Hearts4 of Hearts and lost with a flush, Ace high

Seat 2: thohee folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: silverdoc6 (button) folded on the Flop

Seat 4: tommyno2003 (small blind) folded on the Flop

Seat 5: Ggod (big blind) showed 10 of HeartsJack of Hearts and won (5850) with a Royal Flush

Seat 6: pokerneb folded on the Flop

Seat 7: DePokeraap folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: THE-YEYO folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: gank folded before Flop (didn't bet)

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wpgg

 

Full Tilt Poker Game #4874372029: $14,000 KO Guarantee (36333592), Table 1 - 800/1600 Ante 200 - No Limit Hold'em - 20:51:15 ET - 2008/01/15

Seat 1: mariachiinc (27,924)

Seat 2: shamrocks13 (55,100)

Seat 3: Mr Cardace (30,946)

Seat 5: JLimbs (31,704)

Seat 6: adamsfss (29,109)

Seat 8: 54nTA_Cl4u5 (24,851)

Seat 9: CADILLACjr (79,909)

mariachiinc antes 200

shamrocks13 antes 200

Mr Cardace antes 200

JLimbs antes 200

adamsfss antes 200

54nTA_Cl4u5 antes 200

CADILLACjr antes 200

mariachiinc posts the small blind of 800

shamrocks13 posts the big blind of 1,600

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 54nTA_Cl4u5 Ace of DiamondsKing of Spades

Mr Cardace folds

JLimbs folds

adamsfss folds

54nTA_Cl4u5 raises to 4,600

CADILLACjr folds

mariachiinc folds

shamrocks13 calls 3,000

*** FLOP *** 3 of Spades4 of Clubs10 of Hearts

shamrocks13 checks

54nTA_Cl4u5 bets 8,000

shamrocks13 raises to 35,400

54nTA_Cl4u5 calls 12,051, and is all in

shamrocks13 shows 7 of Hearts4 of Spades

54nTA_Cl4u5 shows Ace of DiamondsKing of Spades

Uncalled bet of 15,349 returned to shamrocks13

*** TURN *** 3 of Spades4 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Spades4 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds9 of Spades

shamrocks13 shows a pair of Fours

54nTA_Cl4u5 shows Ace King high

shamrocks13 wins the pot (51,502) with a pair of Fours

54nTA_Cl4u5 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 51,502 | Rake 0

Board: 3 of Spades4 of Clubs10 of HeartsJack of Diamonds9 of Spades

Seat 1: mariachiinc (small blind) folded before the Flop

Seat 2: shamrocks13 (big blind) showed 7 of Hearts4 of Spades and won (51,502) with a pair of Fours

Seat 3: Mr Cardace folded before the Flop

Seat 5: JLimbs folded before the Flop

Seat 6: adamsfss folded before the Flop

Seat 8: 54nTA_Cl4u5 showed Ace of DiamondsKing of Spades and lost with Ace King high

Seat 9: CADILLACjr (button) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! 99-klonken då jag köpte ut QQ eller när den stod mot A3? =)

 

finalbordsbubbla nu, brukar gilla att åka på dom... men har bra med marker.

 

Hehe såg båda.

 

jasså gillar du också att åka på finalbordsbubblan, u and me both, märkligt nöje det där. men money before pleasure denna gång hoppas jag=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...