Gå till innehåll

Mods. Stäng gärna ner dagboken, tack =)


Rebonius

Recommended Posts

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har inte sett nåt inlägg som är klassiskt fall av den typiska svenska avundsjukan? Tvärtom tycker jag det är riktigt kul att ha en/några här på forumet som tar sig långt i de stora online-pokerturneringarna, gör det ju bara mycket roligare att raila och hejja liksom. Som när man tittar på fotboll på teve, självklart håller jag på Sverige i landskamper, det betyder inte att jag är avundsjuk på zlatan (iofs kan jag va de lite för han har en ferrari då, men hans rosa hus ger jag inte mycket för. :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu mot förmodan är någon som är avunsjuk (vad finns det att vara avunsjuk på?) så för han eller hon väl vara det då.

Ärligt talat tror jag att personen drabbas hårdare själv än vad jag drabbas.

Däremot är det ju jätteskoj med massa railare och personer som har saker att tillföra eller bara vill skriva en snutt i dagboken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu mot förmodan är någon som är avunsjuk (vad finns det att vara avunsjuk på?) så för han eller hon väl vara det då.

Ärligt talat tror jag att personen drabbas hårdare själv än vad jag drabbas.

Däremot är det ju jätteskoj med massa railare och personer som har saker att tillföra eller bara vill skriva en snutt i dagboken =)

 

Jag är inte avundsjuk men undrar hur du får QQ att stå när du får in det mot ATo pre i 33r SH första handen efter paus :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många MTT samt SNG spelar du per dag?

Spelar du ännu cashgame?

 

Det är lite svårt att säga. Jag spelar ju inte varje dag eftersom jag har ett liv utanför pokern. Skolarbetet tar ensamt upp över 30h/vecka och gör att jag inte kan spela vilka turneringar jag vill om jag vill komma i tid.

På söndagar blir det förstås mycket spel och jag tror det är en natt mellan söndag och måndag som jag har sovit mer än 3h på hela 2008.

Någonstans mellan 60 och 100 MTTs per vecka skulle jag upskatta att det blir.

 

SNGs spelar jag inte längre.

Om jag på något sätt skulle gula eller bara börja om från början skulle jag nog grinda upp rullen med SNGs. Det blir lite långtråkigt efter ett tag bara.

 

Cashgame spelar jag!

Faktum är att jag precis just avslutade en session PLO400-600 och NL400-600 på iPoker. För en gångs skull slutade jag plus =)

Jag skulle vilja spela mer cashgame. Det är perfekt att spela på vardagkvällar då man inte riktigt vet ifall man har tid att sitta 6h om man råkar gå långt i någon turnering.

Jag är rätt duktig på HU cg men jobbar fortfarande på 6-max. Att jag är plus på cashgame är iallafall helt säkert, även om jag inte vet hur mycket.

 

Jag är inte avundsjuk men undrar hur du får QQ att stå när du får in det mot ATo pre i 33r SH första handen efter paus :(.

 

Det handlar nog mest om att motståndaren som jag mötte inte får AA att stå mot AK och QQ för hälften av turneringens marker på Warm-up finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte lägga in ett litet filmtips.

De senaste veckorna har jag kollat på Morden i Midsomer. Riktigt bra deckare!

Ibland kan det vara lite svårt att komma in i filmerna som är i ordning men inte har något krav på att man måste se dem i följd. I slutet när den briljanta lösningen kommer fram är det ändå alltid värt det =)

Om ni vill se på något lite hårdare och råare rekommendera jag The Sheild som handlar om en insatsstyrka i ett av USAs slumområden.

Ifall ni däremot föredrar något lite mer humoristiskt så blir mitt tips Boston Leagal.

 

 

Bra tips om Ongame-satelliten till Big Deal. Scoopade en plats på första försöket med 1 rebuy + addon :)

 

Härligt! Grattis :P

Nu gäller det bara att klonka Big Deal också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon nice turre man kan raila dig i? :D har tråkigt^^

Jag spelade inte några turneringar igår. Skolan går först ;P

Ska se ifall det blir något turneringslir ikväll eller imorgonkväll. På söndag blir det nog helt klart =)

 

vann du sunday million eller?

Jao, men det var ett litet tag sen.

Jag hoppas förstås på att göra om det ;)

 

Morden i midsommer är nöten;) har man ngn gång lyckats komma på vem mördaren är? GL med liret!:mrgreen:

 

Helt klart nöten :D

Ja, oftast chansar jag och oftast har jag fel :) Men det var en gång när jag tittade på en film, Stryparskogen (Stranglers Wood) som jag kom på vem mördaren var och hela scenariot och motivet bakom. Då kände jag mig såklart duktig!

Vet du hur många filmer det finns? (Nej, jag orkar inte googla just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, fan vad imponerade;) jag har 51 filmer på datan, vet inte om det finns fler faktiskt, det kan det mkt väl göra:D Det bästa med morden i midsommer filmerna är att alla håller typ hög klass, finns ingen direkt dålig!!

 

Oj, tack för det!

Jag har bara 2 st boxar med 5 filmer var, alltså 10 filmer. Jag var lite skraj för att det skulle vara alla och att jag inte skulle ha några fler att se nu när jag är på den sista.

Jag är lättad =)

Håller klart med om att iallafall alla de jag har sett håller hög klass. Lite scary att kolla på samma filmer som ens mamma bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade inte några turneringar igår. Skolan går först ;P

Ska se ifall det blir något turneringslir ikväll eller imorgonkväll. På söndag blir det nog helt klart =)

 

 

Jao, men det var ett litet tag sen.

Jag hoppas förstås på att göra om det ;)

 

 

 

Helt klart nöten :D

Ja, oftast chansar jag och oftast har jag fel :) Men det var en gång när jag tittade på en film, Stryparskogen (Stranglers Wood) som jag kom på vem mördaren var och hela scenariot och motivet bakom. Då kände jag mig såklart duktig!

Vet du hur många filmer det finns? (Nej, jag orkar inte googla just nu)

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Midsomer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, tack för det!

Jag har bara 2 st boxar med 5 filmer var, alltså 10 filmer. Jag var lite skraj för att det skulle vara alla och att jag inte skulle ha några fler att se nu när jag är på den sista.

Jag är lättad =)

Håller klart med om att iallafall alla de jag har sett håller hög klass. Lite scary att kolla på samma filmer som ens mamma bara ;)

 

Haha okej, nej du har och göra ett tag;) Haha, jag har till och med kollat med henne, iofs rätt bra att kunna ha ett diskussionsämne som båda kan ngt om, inte ofta det händer:D

 

EDIT: Jag menar självklart min egen mamma!! även fast det inte lät så;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar =)

 

Haha okej, nej du har och göra ett tag;) Haha, jag har till och med kollat med henne, iofs rätt bra att kunna ha ett diskussionsämne som båda kan ngt om, inte ofta det händer:D

 

EDIT: Jag menar självklart min egen mamma!! även fast det inte lät så;)

 

Får se till att bli Morden i Midsomer grinder nästa vinter.

Agree :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...