Gå till innehåll

The Well: jello


jello

Recommended Posts

Saknar du verkligen empati?

 

Klart han gör. Han lirar av familjefäder matkassan varje månad, och trivs med det. Tänk hur många barn runt om i världen som fick äta jullunch i soppök p.g.a alla ballers.

För att inte tala om alla stackars svenska barn som iår bara fick jultallrik och inte det sedvanliga flådiga Julbordet!

 

Höll på att glömma alla fiskar som fick dricka Martini Asti och sån ski på nyår för att alla Hajar skulle ha Gula Änkan

 

ShipIt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nej, jag har i princip inga donkbetar i mitt spel.

 

Var ungefär det svaret jag hoppades på. En följdfråga är om du någonsin tycker att det är bra att använda sig av miniraise och isf när?

 

 

*Poängen med frågorna är egentligen att reda ut om det bara är jag som ser dessa företeelser som fiskspel eller om de faktiskt är ingredienser i bra, varierat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ungefär det svaret jag hoppades på. En följdfråga är om du någonsin tycker att det är bra att använda sig av miniraise och isf när?

 

 

*Poängen med frågorna är egentligen att reda ut om det bara är jag som ser dessa företeelser som fiskspel eller om de faktiskt är ingredienser i bra, varierat spel.

på väldigt odragiga brädor finns det en poäng med att nära nog miniraisa med 100bb-stackar eftersom man ändå kan förväntas få in degen med en bra hand och bluffar billigare. när det INTE finns en poäng med att höja stort kan det vara bra att höja litet, men en "egentlig" miniraise dvs en exakt dubbling har jag svårt att hitta nåt användningsområde för. preflop är det förstås bara rakt av bedrövligt. oavsett om det rör sig om 3- eller 4- eller 5-bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan donkbetar vara bra i några specifika situationer? Ge gärna exempel eller förklara varför det aldrig är bra...

ifall det är en flervägspot och risken att pfr checkar bakom är väldigt, väldigt stor. annars är jag inte speciellt förtjust i donkbetar öht och lär inte bli det innan idioterna slutar cba +80%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick välja en sak att bli bäst i världen i, vad hade de varit? (idrott, fysik mm)

 

Vad hade du helst gjort av följande alternativ?

 

Tejpat fast en kebabpizza runt magen och gått runt med den där i 6 månader.

 

Blivit levande begravd i 1 vecka, i kistan fick du ingen mat, bara en slang med vatten i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du tycker den största allmänna läckan är att folk cbar på tok för mkt. Vänligen utveckla. Hur ofta cbar du själv jämfört med pöbeln?

största läckan vet jag inte, men det är rätt tanklöst att bara smälla iväg betar för att man var pfr. jag cbar ungefär 47%.

 

Om du fick välja en sak att bli bäst i världen i, vad hade de varit? (idrott, fysik mm)

 

Vad hade du helst gjort av följande alternativ?

 

Tejpat fast en kebabpizza runt magen och gått runt med den där i 6 månader.

 

Blivit levande begravd i 1 vecka, i kistan fick du ingen mat, bara en slang med vatten i.

fotboll, antar jag. om man nu kan vara "bäst" på det.

 

kebabpizzan. jag lider av lite klaustrofobi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att man kan ha mycket högre CB% på lägre nivåer än på dina nivåer eftersom folk är så jävla veka på midstakes?? (typ NL400)

skulle utgå ifrån det

 

hur exploitar du någon som CB:ar i princip varje hand?

höjer och floatar mer förstås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrämmer döden dig?

 

Om du fick leva hur länge du vill, hur länga skulle du leva (med en 25årings kropp) och varför?

 

Intresseras, skräms, bryr du dig inte, eller annat svar av fundamentala frågor om rymden som än är obesvarade?

 

Har du svårt att ändra dina värderingar?

 

Har du svårt att acceptera att du har fel och håller din stolthet högt?

 

Har du någonsin gjort något kriminellt?

 

Vad är det ballaste du gjort?

 

Vad är det ballaste du sett?

 

Ditt primära mål i livet?

 

Gillar du ungar?

 

Aldrig mer knulla eller aldrig mer runka definera varför?

 

Säg 5saker som du absolut inte tror dig själv kan bil bra på?

 

 

Gör du mycket generaliseringar av situationer, spelartyper eller försöker du hitta ett enskillt svar till varje enskild situation, spelare etc?

 

Hur ser din inlärningsprocedur ut? Vilka frågor brukar du ställa dig när du ska ta dig an något nytt?

 

edit ett par till

 

Hur mycket skatt har du betalat sen du började spela poker?

 

Har du någonsin haft ett riktigt jobb?

 

Tror du varje människa föds som ett tomt papper och kan bli vad dom vill bara man försöker tillräckligt (tänker endast på saker som inte kräver fysiska fördelar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål för 2008?

 

Vad gillar du mest med din situation som ung, framgångsrik nätpokerspelare? Vad gillar du minst?

 

Vad ser du dig själv hålla på med om 10 år? 30?

 

Samma fråga som till Che - tycker du att moståndet har blivit tuffare det senaste året?

 

Hur tror du det kommer utvecklas framöver?

 

Vem anser du/tror du är världens bästa cash game-spelare på nätet? (Jag anser att den bäste spelaren alltid vinner en HU-match mot den sämre spelaren i längden.)

 

Har du någonsin lagt KK preflop?

 

Vilken hand skulle du gissa att du är mest back med i din karriär?

 

Nämn tre böcker jag absolut måste läsa. Tre filmer jag måste se. Tre album jag måste ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en "egentlig" miniraise dvs en exakt dubbling har jag svårt att hitta nåt användningsområde för.

 

HU

100BB stacks

 

hjälten höjer till 3.5BB

BB höjer till 13BB

SB syn

 

Flop T52

BB betar 18BB

 

Skulle inte miniraise, syn och lägg kunna vara dom korrekta spelen i sådana här situationer utan speciella reads? Att någon större höjning än mini är överflödig? Om man bortser från all-in.

 

 

Hur stor procent öppnar du generellt med i HU-spel

1.Mot en halvdålig tajt spelare

2.Mot en bra tajt spelare

3.Mot en halvdålig lös spelare

4.Mot en bra lös spelare

Jag har fått för mig att du öppnar mycket mer än många duktiga spelare jag sett spela när du sade att nästan alla spelar för tajt i HU-spel.

 

Hur stort trebetar du generellt i HU utan reads mot en som öppnar till 3bb

1.Med 100BB

2.250BB

3.500BB

 

Ser du på någon sport på tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan måste ju klämma in någon fråga själv.

 

Vem skulle du helst spela HU4Rollz mot?

 

a) Saxin, Cyll eller Nebb

b) ThrasheR, dalton eller upandcoming

 

Tog inte med mig då jag vet att du inte vill spela HU för hela rullen mot mig. Så därför frågar jag istället:

 

För hur många procent av din BR skulle du kunna tänka dig att spela HU mot mig?

 

Edit: 1000bb djupt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mkt höjer du som standar från det olika positionerna first in pre-flop?

3,5bb från utg och hj, 3bb från co och btn och sb.

 

Skrämmer döden dig?

ja, det gör den

 

Om du fick leva hur länge du vill, hur länga skulle du leva (med en 25årings kropp) och varför?

ingen aning. tycker frågan är så meningslös och verklighetsfrämmande att jag inte har nåt svar på den öht.

 

Intresseras, skräms, bryr du dig inte, eller annat svar av fundamentala frågor om rymden som än är obesvarade?

jag intresseras av det

 

Har du svårt att ändra dina värderingar?

har alltid varit individualist och idealist. tror knappast att jag kommer att frångå nåt av det någonsin.

 

Har du svårt att acceptera att du har fel och håller din stolthet högt?

beror på vad det handlar om, men är det i en fråga som känns viktig för mig på nåt sätt så är svaret ja.

 

Har du någonsin gjort något kriminellt?

självklart

 

Vad är det ballaste du gjort?

drawing a blank. jag är mkt tråkig. editar om jag kommer på nåt.

 

 

Vad är det ballaste du sett?

en mobilfilm på min polare när han svinfull dansar på ett hotellrum med en cardigan på sig och ingen tröja under samt helt bar underkropp. filmen avslutas med att han pissar ned hotellrummet. det mindre balla var att det var mitt rum.

 

Ditt primära mål i livet?

bli lycklig

 

Gillar du ungar?

inte i grupp, men en och en funkar de.

 

Aldrig mer knulla eller aldrig mer runka definera varför?

ja, alltså runka är ju till största delen ett substitut för det överlägsna alternativet, som jag ser det. så jag säger aldrig mer runka. inte för att nåt av alternativen känns särskilt hett.

 

Säg 5saker som du absolut inte tror dig själv kan bil bra på??

rita, bryta arm, snusa, pyssla, städa

 

 

Gör du mycket generaliseringar av situationer, spelartyper eller försöker du hitta ett enskillt svar till varje enskild situation, spelare etc?

att tänka på händer i vakuum suger ofta rätt hårt, så jag gör väl vad du kallar "generaliserar" rätt mkt, ja.

 

Hur ser din inlärningsprocedur ut? Vilka frågor brukar du ställa dig när du ska ta dig an något nytt?

brukar titta på källan och tänka ifall den här informationen är vinklad eller dåligt underbyggd på något sätt. se om jag kan se några andra infallsvinklar än de som framläggs för mig. jag är inte en personen som behöver nöta för att lära mig, utan det jag läser/ser etc (så länge det är intressant för mig eller på annat sätt viktigt) brukar sätta sig rätt bra. försöker tänka kring saker jag hör och ser för att se om jag kan dra paralleller eller föra några logiska resonemang kring det. visste inget mer meningslöst i skolan än de där eleverna som alltid kunde rabbla all fakta men inte kunde analysera den eller öht kunde sätta den i ett större eller annat sammanhang än just det de lärt sig om. det är fantastiskt jävla slöseri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål för 2008?

 

Vad gillar du mest med din situation som ung, framgångsrik nätpokerspelare? Vad gillar du minst?

 

Vad ser du dig själv hålla på med om 10 år? 30?

 

Samma fråga som till Che - tycker du att moståndet har blivit tuffare det senaste året?

 

Hur tror du det kommer utvecklas framöver?

 

Vem anser du/tror du är världens bästa cash game-spelare på nätet? (Jag anser att den bäste spelaren alltid vinner en HU-match mot den sämre spelaren i längden.)

 

Har du någonsin lagt KK preflop?

 

Vilken hand skulle du gissa att du är mest back med i din karriär?

 

Nämn tre böcker jag absolut måste läsa. Tre filmer jag måste se. Tre album jag måste ha.

vinna $1m. men framför allt inte börja slacka alltför mkt med spelade händer.

 

att inte behöva oroa mig för att ha råd med nästa hyra eller nåt annat sånt jobbigt. samt att känna att jag verkligen är bra på nåt. gillar minst att folk inte har nån förståelse för vad jag håller på med och jag orkar inte ta den diskussionen med varenda jävel, men vill inte heller skryta om vad jag tjänar (inte för att det skulle ha nån effekt särskilt ofta då, iom att de skulle vara säkra på att jag kommer förlora allt alternativt att jag bara har tur om jag inte gör det)

 

vill gärna leva svenssonliv. dock utan att kanske behöva slita ihjäl mig för brödfödan. men nåt playboy mansion blir det aldrig för min del iaf.

 

jo, det har det väl. fast skillnaden blir betydligt mer markant om man jämför med mot för två år sedan. och jag har dessutom gått upp två nivåer 2007, så jämförelsen kanske haltar en del.

 

så länge inte väldigt många fler länder försvårar för folk som vill spela online tror jag inte det kommer att bli oerhört mkt sämre action. folk med med mer pengar än de behöver finns det alltid (och med mer pengar än vett också, tyvärr). det stora hotet mot onlinepokern kommer väl som så många säger från botarna.

 

jag har ärligt talat ingen aning. försöker komma på några av de där ftp-snubbarna som det alltid snackas om men jag kommer inte på en enda just nu.

 

tyvärr har jag nog det. men det var väldigt längesen. skulle inte göra det med mindre än 300bb idag.

 

86o (ipoker jävla miniview)

 

böcker: processen, 1984, anarki, stat och utopi. filmer: lost in translation, clockwork orange och taxi driver. album: highway 61 revisited av bob dylan, wish you were here av pink floyd och in the aeroplane over the sea av neutral milk hotel

 

Hur gammal var du när du startade din online"karriär" med gratisgrytorna på Everest?

16 år

 

HU

100BB stacks

 

hjälten höjer till 3.5BB

BB höjer till 13BB

SB syn

 

Flop T52

BB betar 18BB

 

Skulle inte miniraise, syn och lägg kunna vara dom korrekta spelen i sådana här situationer utan speciella reads? Att någon större höjning än mini är överflödig? Om man bortser från all-in.

är väl vettigt att höja så pass mkt att det blir ungefär en pot-sized bet kvar på turn. mer lättspelat då.

 

 

 

Hur stor procent öppnar du generellt med i HU-spel

1.Mot en halvdålig tajt spelare

2.Mot en bra tajt spelare

3.Mot en halvdålig lös spelare

4.Mot en bra lös spelare

Jag har fått för mig att du öppnar mycket mer än många duktiga spelare jag sett spela när du sade att nästan alla spelar för tajt i HU-spel.

1. 90% kanske

2. 85%

3. 75%

4. spelar jag inte mot helst men kanske 80%

 

Hur stort trebetar du generellt i HU utan reads mot en som öppnar till 3bb

1.Med 100BB

2.250BB

3.500BB

till 11bb. djupheten spelar ingen roll för betsizen, det är rangen jag justerar då.

 

Ser du på någon sport på tv?

fotboll är det enda jag tittar på regelbundet men jag uppskattar också golf, basket, handboll och en hel del annat. ogillar hockey och bandy starkt av bollsporter (om man nu får vara mindre petig och kalla hockey för det). motorsport och en massa annat sånt tjafs är komplett värdelöst.

 

Fan måste ju klämma in någon fråga själv.

 

Vem skulle du helst spela HU4Rollz mot?

 

a) Saxin, Cyll eller Nebb

b) ThrasheR, dalton eller upandcoming

 

Tog inte med mig då jag vet att du inte vill spela HU för hela rullen mot mig. Så därför frågar jag istället:

 

För hur många procent av din BR skulle du kunna tänka dig att spela HU mot mig?

 

Edit: 1000bb djupt vs mig.

 

a) får nog gå på saxin här. farbror nebb coachar ju honom och cyll vågar jag inte spela mot efter att ha tagit emot filer av honom (får terroristvibbar av det!)

b) ingen aning. aldrig sett nån av er spela. tar thrasher eftersom jag tror jag hade kunnat tilta honom genom att slowrolla samt skriva "runk runk runk" i chatten.

 

skulle satt 10% av rullen på spel. nit :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...