Stormen Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Då slänger jag också in några extra nomineringar. Bob Dylan - Tangled up in blue Queen - '39 Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej Johnny Cash - Folsom prison blues Guns N' Roses - Sweet child o' mine Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Nått schtekigt techno-beat. DUM DUM DUM DA-RUTTU DUM DUM etc. Ni vet vad jag menar boys&girls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slashyboy Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 All along the watchtower - Jimi Hendrix Under the bridge - Red Hot Chili Peppers Stairway to heaven - Led Zeppelin November Rain - Guns n Roses Fade to Black - Metallica Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 ********************** TOOL - Eulogy The Doors - The End Guns N Roses - Estranged Slayer - Seasons in the abyss ********************* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Nått schtekigt techno-beat. DUM DUM DUM DA-RUTTU DUM DUM etc.Ni vet vad jag menar boys&girls. Oj, top5-lista?? Egentligen omöjligt att göra såna här listor, men slänger väl in några stycken för att mot-kompensera er bristfyllda smak. Vanliga låtar: Like a Rolling Stone - Dylan Redemption Song - Marley Wish You Were Here - Pink Floyd Stairway to Heaven - Zeppelin Free Bird - Lynyrd Skynyrd Extra-lista, då de första är lite tråkiga: Clapton's Layla Live Don't Speak (Live) - No Doubt I Think Of Demons - Roky Erickson Ball&Chain - Janis Joplin Och så busar vi till det lite med en gambol: Paramore - Misery Business Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 * Hank Williams - Alone & Forsaken * Shooter Jennings - Manifesto No 1 * William Elliot Whitmore - The Buzzards Wont Cry * Clash - Guns Of Brixton * Social Distortion - Cold Feelings Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pinetrash Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 1 Im gonna make her love me - Jim Ford 2 Psycho - The Sonics 3 Like a Rolling stone - Bob Dylan 4 Lights Out - Zerben Hicks & the Dynamics 5 Trasher - Neil Young Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Det går förresten inte att prata i såna här termer utan att nämna Brothers In Arms med Dire Straits Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 1. Linkin Park - In the end 2. Guns and roses - Knocking on heavens door 3. Bruce Springsteen - The river Svååååårt. Bara tre jag kommer på, men In the end håller alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaTTla Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Vet inte vilka låtar som gått men nämnvärda är, 1. Jimmi Hendrix - Castles made of sand 2. RHCP - Snow 3. System of a down - Chopsuey 4. The Cranberries - Zombie 5. Drop Kick Murphys - Shippin up to Boston Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaTTla Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Vore gött med en total sammanställning sen så kan man gå in o kolla här om man letar efter en ny go grind-playlist:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Candell Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Jason Mraz - I´m Yours Ozzy Osbourne - Road To Nowhere Bruce Springsteen - Thunder Road Neil Young - My My Hey Hey (Out of The Blue) Bob Dylan - A Hard Rain´s A-Gonna Fall Utan inbördes rangordning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Hehe, kul med nån som snackar om tappad respekt och samtidigt, PÅ ALLVAR , nämner Dire Straits och Sonata!Humor! vänta nu... begriper du inte att dire straits kommer vara ett av alternativen när det slutligen kommer röstas??? (däremot kommer naturligtvis ingen sonata vara det) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 vänta nu... begriper du inte att dire straits kommer vara ett av alternativen när det slutligen kommer röstas???(däremot kommer naturligtvis ingen sonata vara det) Naturligvtis kommer alla nomineringar vara med. Varför skulle dom inte vara det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Det här är ju helt omöjligt. George Gerschwin - Rhapsody in Blue Igor Stravinsky - Våroffer Queen - '39 (eller Too Much Love Will Kill You, mycket svårt att välja) David Bowie - Life on Mars Múm - Green Grass of Tunnel Listan lär ju se helt annorlunda ut så fort jag skiftar i humör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Kan inte någon starta en bästa cover-tråd också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FamilyGuyFan Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Kan inte någon starta en bästa cover-tråd också? Gör det själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
limp_asterix Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 1: Elton John - Sacrifice 2: Roxette - It must have been love 3: Elton John - Your song 4: Westlife - Fool Again 5: The Moffatts - Miss you like crazy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokermannen_ Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 1. John Lennon - Imagine 2. Bruce Springsteen - Thunder Road 3. Bob Dylan - Like A rolling Stone 4. Bruce Springsteen - Jungleland 5. Bob Marley - No woman no cry Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Gör det själv? Vill inte starta utan att rösta själv, och jag har inte bestämt mig än... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Får väl ge ett bidrag ändå! Utan inbördes ordning. Hoppas det i framtiden kommer ngn liknande tråd där det känns mer OK att ha med nyare låter. Och nej jag tänker inte starta en egen för jag är blyg! The Wake - O Pamela The Cure - Just Like Heaven The Smiths - William, It Was Really Nothing The Smiths - Cemetry Gates Pet Shop Boys - My October Symphony The Field Mice - Emma's House Morrissey - Reader Meet Author Morrissey - Suedehead Lite enformigt men det är konsekvensen av att jag drar mig för att droppa nyare låtar i 'bäst någonsin'. Tack för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Får väl ge ett bidrag ändå! Utan inbördes ordning. Hoppas det i framtiden kommer ngn liknande tråd där det känns mer OK att ha med nyare låter. Och nej jag tänker inte starta en egen för jag är blyg! The Wake - O Pamela The Cure - Just Like Heaven The Smiths - William, It Was Really Nothing The Smiths - Cemetry Gates Pet Shop Boys - My October Symphony The Field Mice - Emma's House Morrissey - Reader Meet Author Morrissey - Suedehead Lite enformigt men det är konsekvensen av att jag drar mig för att droppa nyare låtar i 'bäst någonsin'. Tack för mig! Hyfsade nomineringar, suedehead och just like heaven är skitbra låtar, cemetry gates och william it was really nothing är bra låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 3 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Kan inte någon starta en bästa cover-tråd också? Man kan väl nominera covers i denna tråd om man vill, finns ju tom covers som är bättre än originalet. Tycker man alltså att man vill nominera 5-10 covers till bästa låtar nånsin så är det fritt fram. Edit: Ok jag fattar hur du menar kanske startar nåt sånt sen, men vill inte spamma forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Logomania Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Bästa låten finns på den bästa skiva som någonsin gjorts. In flames-Whoracle-Jotun!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 9 Januari , 2008 Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 För dagen: The Smiths - Still ill The Smiths - Cemetry gates The Pixies - Debaser Sigur rós - Glósóli The Dave Brubeck quartet - Take five Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts