Gå till innehåll

Dags för oss på pf att rösta fram bästa låten som någonsin gjorts!


mrfiskman

Recommended Posts

Ska jag hylla Amy Diamond menar du?

 

Nedu, desto mindre fabrikerade musiker desto bättre. Får de lov att vara lite

?

 

Edit: Sen var jag inte jätteseriös heller.

 

ah, den bisarra generationen. den ironiska generationen.

inte för att vara den som är den, men lustiger herrn ska veta att ironi och sarkasm är ett oerhört svårnavigerat fält när man beger sig in på textad kommunikation. i synnerhet på ett internetforum där ansiktslös lätt kan bli avsiktslös, förutan tydlighet. (jag svävar till exempel fortfarande i tvivel -vilket av dina bidrag till listan var ett skämt? -ellinor, det där andra eller alltsammans..?)

 

å go fortsättning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där med "fabrikerad" musik är något överdrivet. Proffesionella låtskrivare brinner väl lika mycket för musik som alla andra, de ägnar ju liksom sina liv åt det.

 

Amy är ju bara ett barn, kul att ungen lyckas. Ond är hon ju inte. Listan är såklart inte de fem bästa låtarna utan mer en tipslista, blir lite tråkigt om alla på listan är av samma band. Inte för att jag behöver försvara att jag tycker låten är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Money for nothing samt Sultas of swing är båda bättre låtar imo.

 

 

 

Och där försvann all respekt jag haft för dig.

 

Vidare till min lista,

 

Sonata Arctica - My dream's but a drop of fuel for a nightmare

Lovar att Sonata Arctica växer in på er även om ni skulle säga "meh". Dessutom gör dom massor med olika stilar (

). Råder alla som missat bandet att lyssna runt lite, sök Youtube. Sjukt mycke godis. Sen har vi Nightwish steget efter, och sen allehanda musik. Har tyvärr nyss tappat all min musik pga datorkrasch, :cry:, så jag får återkomma med lite mer godis. Queen rekommenderas ju.

 

Hehe, kul med nån som snackar om tappad respekt och samtidigt, PÅ ALLVAR , nämner Dire Straits och Sonata!

Humor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begränsat till Rock/Pop kommer härmed 5 stycken som faller mig i smaken. Försökte hitta en som var gjord efter 1980 men misslyckades kapitalt:

 

Genesis: Supper's Ready

Bowies cover på: Wild is the Wind

Deep Purple: Child in Time (liveversionen från Made in Japan)

Animals: House of the Rising Sun (sönderspelad av gitarrelever, men originalet är en stor låt)

Yes: Close to the Edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...