dlinder Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Drömde häromnatten att jag satt och spelade poker. Inget konstigt med det, även om jag lite halvt ser det som ett osundhetstecken. Men det är väl oundvikligt antar jag. Iaf så hade jag grindat en del SnGs, det hade gått dåligt och jag var på rätt kasst humör. Skulle signa på en till $200 SnG, men av någon anledning verkar jag ha kommit fel, för man hade 10k marker istället för de vanliga 2k. Deepstack kanske (man har ju signat fel förut) eller bara långsam struktur, tänkte jag, men med en gnagande känsla av att nåt inte var helt rätt. Första handen limpar nån UTG och jag har KQs klöver i sen position så jag försöker slå upp till 4bb. Av nån anledning tycker jag det logiska är att skriva hur många sb/bb det blir så jag försöker raisa till nåt i stil med "2/4" vilket inte klienten gillar alls utan tolkar det som att jag raisat all in. Hårresande dåligt om Fi limpat typ AA, men antagligen får jag ju fold ändå hinner jag tänka, innan det är tillbaka till honom och han instasynar med... T5o. Floppen kommer ungefär T62 med två klöver, alltså parar han men jag har bra drag. Stirrar på skärmen när rivern faller och färgen fylls - men markerna går till honom då han prickat runner runner kåk. Folk börjar skriva i chatten hur det är uppenbar chipdumping medan jag sitter och inte fattar nåt alls och svetten börjar bryta fram eftersom jag verkligen verkligen VERKLIGEN känner att nåt inte står rätt till. Stänger bordet och kollar vad det var för spel: NL10000$ cashgame. Jag slänger en sko mot det öppna fönstret, som träffar en ljusblå adidassko som av någon anledning redan står på fönsterkarmen. Den trillar ut. Sen slår jag handen jävligt hårt i skrivbordet, och vaknar. Handen värker fortfarande! Helt sjukt. Vet inte om det var psykosomatiskt eller om jag faktiskt dunkat till nåt i sömnen. Det var iaf den konsigaste pokerdrömmen jag haft sen jag hade feber och om och om igen hade samma ångestdröm om hur jag skulle komma bort från turnat top2 när Fi samtidigt turnade set. Skriv och berätta om era knäppa pokerdrömmar! Citera
SuperSur Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Hahaha skönt å vakna ändå Citera
Tottyville Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Hahah sjukt roligt skrivet och galen jävla dröm. Som tur är har jag förskonats från pokerdrömmar hitills! Citera
HenkeHero Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Sen slår jag handen jävligt hårt i skrivbordet, och vaknar. Handen värker fortfarande! Helt sjukt. Vet inte om det var psykosomatiskt eller om jag faktiskt dunkat till nåt i sömnen. Kollat kontot? Citera
kraclob Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Jag drömde att alla mina konton blev hackade och länsade. Citera
Pepperpum Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Hehe, ett gammalt dagboksinlägg från helgon där jag pusslade ihop två drömmar från samma natt: Efter att jag besökt Tobias så campade jag med några vänner. Eftersom jag har campat hela sommaren på ett tunt liggunderlag så bestämde jag mig för att ta med mig hela madrassen istället. Det var lyckat! Kan verkligen rekommenderas! Hursomhelst, dagen efter när jag skulle köra hem så packade jag först in prylarna i bilen men jag hade ju glömt att lägga i handbromsen...eftersom bilen stod i en backe så började den rulla och längst ner så rullade den av vägen och hamnade på taket! Vi lyckades välta tillbaka bilen och helt otroligt så hade den klarat sig utan några större skador! Ja, jag körde hem och satte mig och spelade lite poker. Det gick bra men nåt konstigt hände mig: Jag hade just vunnit en all-in mot en annan, ungefär 60$, men det var inte nog med det. På skärmen kunde jag se hur hans chips laddades upp och gavs till mig gång på gång på gång! Utan att några nya kort delades ut...hans konto tömdeshelt enkelt...mitt fylldes på med femtusen innan han lyckades få stopp på det...Plusset för dagen: 5260$!!! Najsigt Citera
Recommended Posts