Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er

Eftersom jag lagt ner internetpokern (avslutningskrönika här: http://pokerforum.nu/forum/spelberoende/38445-matteprofs-pokerkarriaer.html)

tänkte jag att mitt nyårslöfte 2008 skulle vara att fortsätta mitt upphörande av internetpoker. Undantaget är att enbart spela speciella events som SM (av principsak) och någon Fotbolls EM satellit om jag inte får tickets till i sommar!

Har på senare tid dragit ner på surfandet här pga att jag slutat spela och nu när Sviten lagt ner R.I.P så kommer det nog inte bli mycket mer poker för mig i framtiden.

Tänkte därför hoppa ner i brunnen som en avslutning på de här runt 4 års poker för mig.

Ska svara ärligt på alla seriösa frågor hade jag tänkt, men vi får väl se hur det går.

Så shoot!

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Varför väljer du att sluta spela?

Förklaring i min avslutningskrönika, men summarum är det ett rent Money Managementbeslut

1. Pengarna jag vann på poker är inte värt den tid jag lägger ner

2. För att pengarna ska betyda något för mig kontra den tid jag lägger ner måste jag gå upp i nivåer och att gå upp til de nivåerna innebär att jag spelar mot spelare som spelar mycket mer än mig och på så sätt också säkerligen är en bättre spelare.

Postad
Levde du på endast poker?

Vilka stakes spelade du?

Berätta lite om din karriär. Vann du en frirulle och spelade NL2 för att sedan klättra till NL??? Eller hur gjorde du?

Har aldrig levt på poker, men det har betalat en bra slant till diverse. Har aldrig spelat riktigt seriöst eftersom jag pluggat/jobbat som primära fokus.

Min karriär började nångång runt 2000 kanske (hade bara spelat med polare innan men började lira gratisturneringar SNG på Pokerpages tror jag det var. Testade därefter 24hpoker när den drog igång. Det var på den tiden när det var typ 20 spelare online samtidigt och alla spelade mörkpoker. Satte in €100. gulade, in med €100 till gulade, in med €100 till (detta var över en tidsperiod) Tripplade på 0.25/0.5 Omaha trots att jag kunde noll om spelet. Cashade ut

Höll upp ett tag och började lira på Expekt när de lanserade sin poker. Det var på den tiden som typ 200 spelare reggade sig till deras $200 freerolls. Lyckades komma 2:a i en fick $52. Var överlycklig och började grinda Omaha 0.25/0.5 som var det lägsta då!. Gnetade ihop runt $1000 på det kapitalet. Mycket pokerpengar för en student (trots att jag rullade aktieportföljer på den tiden, men det var ju inte gambling ;) )men fortsatte egentligen spela mest på skoj. Fortsatte gneta Omaha men fick jobb 2004 och valde att satsa på karriären. Hade redan bestämt mig för att jag inte var intresserad av att jobba som nätgrinder eftersom jag vill ha dagliga sociala utmaningar. Sen dess grindade jag mest 0.5/1 PLO och 1/2 PLO men blev bara nån timme per dag i snitt.

Till slut började jag prioritera om min tid, att spela poker för att vinna de pengarna jag gjorde var inte intressant. Dags att bli vuxen! :D

Postad
Kommer börsen närmaste året gå upp eller ned ? och samma fråga ang räntorna.

Million dollar question! :)

Räntorna prognostiserar ju RB ska gå upp. Ligger i deras plan. Så jag tror de ska upp lite till.

Gällande börsen är den värderad till 12.0 på rullande 12 mån P/E vilket är historiskt väldigt lågt, men samtidigt är det svårt att veta hur Sub-prime oron i USA kan slå på hela världskonjunkturen. Jag tror dock att trots en massa armageddonprofetior som vi sett så kommer år 2008 sluta på plus. Jag är dock inte förvånad om vi ser en djupare botten under Q1 08. Lär vara fortsatt volatilt på marknaden

Postad
Vad skulle du välja ?

1, vinna en pokerturnering med 1M i första pris ...eller

2, Grinda ihop 1,5M på börsen.

Båda efter skatt ;-)

Lätt 1.5M på börsen. Är ju inte intresserad av att skapa mig ett namn i pokerkretsar.

Postad
Hur ofta gick du till Sviten? Spelade du bara om det var DC? Berätta en rolig pokeranekdot.

Blev ofta Klubben när jag flyttade ner och inte kände någon. därefter flyttade ju alla till Sviten. Med tiden och utökat socialt nätverk blev det alltmer sällan Livepoker. I snitt kanske 1 gång i månaden på slutet. Spelade mest DC, jag har så dåligt tålamod för att sitta och spela Texas live eftersom jag spelar en gång i månaden. Inte för inte jag kallas weak/tight av Parre.

En rolig pokeranekdot. Ja alla som har spelat med QoS kan berätta en rolig historia. En rolig anekdot är iaf den gången för trot det var julen 3 år sedan när vi spelade moderatorturnering på Klubben. Jag, QoS, Nusseman, Hjort, Ector, Devalanteriel, Henkeman, Hickmot, (minns inte om lfx eller jezaja var med, tror det var förde deras tid). QoS kan givetvis inte spelet trots att han startat upp Europas största pokerforum.

Minns inte alla händer men spelet var 100 kr SNG - QoS rebuy only eftersom han alltid bustade med att syna bort sin stack när han drog dött. En av gångerna hade han dock ett underpar typ 8,8 mot Nussemans färdiga hand och drar väl ut en perfect runner runner. Tyckte givetvis han själv spelade bra och motiverar sig med "men jag vann ju!". Det finns ett oförglömligt kort när han rullar sig i Nussemans chips, vet dock inte vart det tog vägen :)

Postad
Vad har du för investeringsstrategi?

Egentligen ingen riktig klar nerkritad,

handlar både på kort sikt på nyhetsflashar och handlar långt i bolag jag tror på. I år har det gått rätt bra, slutar iaf runt 10% plus under ett surt börsår vilket jag tycker är bra. Har dock legat mycket likvid sedan vollan sköt i höjden i maj/juni.

Postad
Varför är du kåt på Phil Hellmuth?

Såja, nu börjar vi ha lite roligare frågor.

Är inte ett dugg kåt på Phil, skulle inte direkt hoppa i säng med han. Respekterar han dock som en profil i pokervärlden, hur han gjort ett namn för sig och business runt sin poker men samtidigt håller sunda värderingar i livet med familj etc.

Sen har jag i alla tider mer gillat auran som bad-boys sprider framför tysta tråkiga personligheter.

Postad
Blir du trött på allt snack om jämställdhet?

Till viss del. Jag anser att samhället ska vara jämställt men det får inte gå ut över fri konkurrens eller kompetens.

Att kvotera in fler kvinnor i styrelser enbart för att göra en jämnare könsfördelning är lika fel som det skulle vara att ta in 20 män bara för att de är män, om exempelvis ett klädtillverkningsföretag sökte 40 pers, 1000 kvinnor sökte och 20 män.

Det finns bra och dålig jämställdhet. Det jag blir trött på är dock politiker som försöker vinna poäng genom att spela på jämställdhetsfrågor.

Postad
Då kommer ju följdfrågan: Vilken man skulle du hoppa i säng med.

Hmmm, beror ju på vad mannen betalar för att ha sex med mig. And boy, that wouldnt be cheap. Priset måste ju vara högre än skammen att se sig i spegeln. Skulle jag hoppa i säng med Bill Gates om han gav mig sin förmögenhet? Tja...

Fast det är klart Jag skulle ju inte banga att hoppa i säng med Brad Pitt. Har ju bara ett motkrav och det är ju att han tar med frugan och resten sker på mina villkor ;)

Postad

Tråkigt att folk inte ställer frågor när en av forumets intressantaste personer står till svars. Själv har jag noll fantasi för att ställa roliga frågor.

Får försöka med nåt då.

Är du idrottsintresserad? Vika idrotter tittar du gärna på i så fall och vilka lag följer du?

Vad har du utövat själv?

Hur bra på matte är du?