Gå till innehåll

The Well - Matteprof


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tråkigt att folk inte ställer frågor när en av forumets intressantaste personer står till svars. Själv har jag noll fantasi för att ställa roliga frågor.

Får försöka med nåt då.

 

Är du idrottsintresserad? Vika idrotter tittar du gärna på i så fall och vilka lag följer du?

Vad har du utövat själv?

 

Hur bra på matte är du?

Är trogen golfare med 5.6 i hcp (hade dock ett 5 års uppehåll 98-02). Utöver det är det mest racketsporter som jag lirar. Har spelat hockey i 11 år men slutade när jag inte platsade längre runt 17-18 års ålder och man var tvungen att bli seriös.

 

Håller på Arsenal i fotboll, inte så blodigt så att jag egntligen bryr mig men kul att iaf hålla på ett lag när man ser matcher.

 

Numer är jag väl över average på matte men inte bra, har inte räknat riktigt på länge. Kallades matteproffs av mina klasskamrater i gymnasiet då jag var bra och fortsatte sedan med tillämpad matematik på Umeå Universitet. Ville egentligen välja ett nickname "Liquid shadow" från Dream Theaters - Under a glass moon men det rymdes inte, fick välja nått annat och fick bli matteprof som sedan dess har stannat kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom pokern går allt trögare o trögare för mig så funderar jag på att börja med aktier. Har ej hållt på med detta tidigare men nån gång måste man ju börja.

Vad är ditt bästa tips till mig ?

Ha ett startkapital så att du kan handla hela börsposter, kan du inte det. Köp fonder.

 

Skippa småaktierna/frimärksaktierna om du inte är tillräckligt insatt i bolaget själv. Även om de haussas av amatöranalytiker på div forum.

 

Läs på, intressera dig innan du tar ditt första köpbeslut. Precis som allt annat är aktiehandel en lärande process, men du behöver inte torska en massa från början

 

Sista tipset är en slogan du ska följa "Ride your winners, cut your losses"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du vunnit på pokern?

 

Världens snyggaste brud i din mening?

 

Pinsammaste ögonblicket i ditt liv?

1. Över tid lågt 6-siffrigt belopp i SEK. Poker har varit en kul hobby som gett pengar.

 

2. Tidigare var det Jennifer Love Hewitt. Nu är jag osäker vilka jag skulle ranka högst, JLH har tyvärr gått ner sig lite. Är annars svag för brunetter med blåa ögon av någon anledning som jag inte kan förklara...

 

3. Hehe, den är egentligen en kul story som kunde varit värre. Kan bjuda på den eftersom jag skrattar åt det nu. Those were the young days.

 

Det var iaf runt år 2002. Gick hem från krogen, hade blåst taxi/buss-pengarna på blackjacken. Kom hem, svinkall, det var ju vinter. Bestämmer mig för den brillianta iden att ta mig en dusch. Somnade givetvis i duschen i 3 tim så att studentrummet vattenfylldes. Satt givetvis på brunnslocket! Vaknade sedan och märkte vad som hänt. Trodde vattenledningarna gått sönder innan jag fattade vad som hänt. Städade lite, var lönlöst. Gick och la mig.

 

Vaknar av att en polare dunkar på dörren, han har inte hälsat på mig på 3 år men står nu utanför och vill låna toan. Tvingas öppna och han garvar ihjäl sig. Rummet fortfarande vattenfyllt. Plötsligt hörs en knall, en säkring i videon som hade stått på golvet pajjar när jag börjar skyffla vatten igen. Den är helt död trots att den var rätt ny och dyr. Givetvis sitter det fast en film i den som är helt omöjlig att få ur. Gissa vad det var för film som var helt stuck i videon? ;):lol:

 

Vad göra nu?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jobbar du med? Hur mycket jobbar du? Hur mycket tjänar du?

Kort sagt, jobbar på ett vendorbolag inriktat mot aktiemarknaden.

Jobbar väl mina 40 tim i veckan, vissa veckor mer, andra mindre.

Gått bra senaste året så är nöjd med min lön, inga fantasisummor dock som vissa tjänar i "min" bransch.

Nu är det ju högtryck på finansmarknaden så då ser det bra ut. När det vänder blir det inte lika kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får chansen att spela mot Annette för 5 miljoner kronor, nackdelen är bara att hon börjar med 50,000 och du får 25,000 i marker, hur skulle din spelstrategi se ut i det läget? Tight .. lösaggro .. vilka ranges skulle du spela osv?

1. Föreslå en deal

2. Spelet är beroende på blinds men det skulle bli sjukt agressivt. Skulle väl höja alla händer på knappen om det inte var grunda stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat över min börsportfölj inför 2008.

Betygset mellan 1-5. Något som bör kommpleteras eller bytas ut?

Planen är att gå in i BRIC-fonder, Läkemedel, Guld direkt efter nyår och avvakta ngt med resten.

 

Investor B 13%

Industrivärden C 13%

Hennes & Mauritz 13%

BRIC-fonder 20%

Läkemedel 10%

Guld råvara 25%

Övrigt 6%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...