Gå till innehåll

The Well - Sylwester


Sylwester

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur ser "den perfekta" dagen ut för dig?

 

14:00 Gå upp. Sätta mig vid datorn iklädd kalsonger. Solen skiner.

 

14:45 Duscha och klä på mig.

 

15:00 Äta bacon och scrambled eggs på något gott bröd. Kaffe och cigg på det.

 

15:30 Kolla någon serie. Slösurfa lite.

 

16:30 Käka ute med en polare. Kaffe och cigg på maten.

 

18:00 Spela nätpoker. Plussa.

 

19:30 Kolla mer serier, mer slösurfande.

 

20:30 Åka till stan med någon trevlig själ (bor strax utanför Stockholm), ta några öl.

 

23:30 Åka till Sviten.

 

07:00 Åka till McDonalds.

 

07:30 Sen ligga på det. Sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en helt random uppskattar jag nog rangen jag fortsätter med till typ K9o+, A9o+, Axs, 22+, J9o+, QTo+, J8s+, 45s+, 46s+. Nåt sånt iaf.

.

 

Insåg att min fråga va lite luddig så måste fråga igen.

 

Som nolla på HU undrar jag ju då om det alltså är samma range från knappen (först in) som från BB (när Fi har höjt från knappen)?

 

Ytterligare en nollefråga:

Du AK floppar TPTK med 3-färg på brädan (men du har inte A eller K i färgen). Fi har synat din höjning (4xBB) pre i BB. Fi betar ut ~85% av pott. Du gör vad? Fortfarande random och ingen du mött tidigare.

 

Edit: Du kan få bjuda på middag any day any time :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nolla på HU undrar jag ju då om det alltså är samma range från knappen (först in) som från BB (när Fi har höjt från knappen)?

 

Nej. Jag höjer typ 75% av mina händer från knappen, mott vissa mer, mot andra mindre. Men ur BB fortsätter jag nog med ~25% skulle jag gissa. Positionsfördelen man har från knappen i HU är löjligt stor.

 

Ytterligare en nollefråga:

Du AK floppar TPTK med 3-färg på brädan (men du har inte A eller K i färgen). Fi har synat din höjning (4xBB) pre i BB. Fi betar ut ~85% av pott. Du gör vad? Fortfarande random och ingen du mött tidigare.

Jag synar. Man blir ju alltid b/3b här.

 

Edit: Du kan få bjuda på middag any day any time :-D

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas du leva på det lilla du spelar? Inget jobb?

 

Jovars. Jag bor fortfarande hemma så utgifterna är inte särskilt stora även om jag får betala en liten peng här hemma. Så nä, inget "riktigt" jobb. Skulle gärna köpa en lägenhet men har tyvärr inte råd som det är nu. Tror jag ska försöka få tag i något att hyra istället med det är ju inte det lättaste här i huvudstaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att det är de enda alternativen?

 

Ja exakt!

 

Eller så menar jag att det är svårt att veta vilken strain man röker, speciellt om man köper i Sverige men om man lyckas ta reda på så tycker jag personligen att det är störst skillnad mellan dessa 2, så därför jag använde jag dom.

 

Om någon frågar AK eller JJ, kommer du då skriva "ööööööö finns det inga mer starthänder i hold´em?"

 

Men om du vill så kan jag lägga till några 100 strain till så har du mer att välja på.

 

 

Till OP, själv har jag spelat mycket Hu sng, har du spelat det nån gång? Om du har, vad tycker du är den största skillnaden (förutom att blindsen gåt upp så klart :P )

 

Har hört att variansen är brutal på HU, och att det är mycket lättare att tilta, har du några bra tips på hur man undviker det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP, själv har jag spelat mycket Hu sng, har du spelat det nån gång? Om du har, vad tycker du är den största skillnaden (förutom att blindsen gåt upp så klart :P )

 

Har hört att variansen är brutal på HU, och att det är mycket lättare att tilta, har du några bra tips på hur man undviker det?

 

Aldrig spelat det särskilt seriöst och skulle tippa att jag inte är särskilt bra på det i nuläget. Grundare stackar.

 

Är ganska dålig på det där med tilt själv men stoploss verkar ju vara något som funkar för många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, du fick mig. Jag kan inte adjusta öht. Jag är en riktig guldgruva.
Hur adjustar du då?

 

Du måste ju upp i 40%-60% 3-bet för att åstadkomma någon större skada, och det rimmar rätt illa med dina normala 25% och snack om "enorm positionsfördel HU".

 

Jag ser inte många spelare som är så nittiga i stormörken plötsligt spela tillbaka jättemycket, även om man höjer 40 händer i rad. Och när de väl gör det så är det ju bara att skära ned lite igen.

 

Ahja, no offence :) Tycker bara det verkar som du inte tänkt igenom prefloppspelet så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur adjustar du då?

 

Du måste ju upp i 40%-60% 3-bet för att åstadkomma någon större skada, och det rimmar rätt illa med dina normala 25% och snack om "enorm positionsfördel HU".

 

Jag ser inte många spelare som är så nittiga i stormörken plötsligt spela tillbaka jättemycket, även om man höjer 40 händer i rad. Och när de väl gör det så är det ju bara att skära ned lite igen.

 

Ahja, no offence :) Tycker bara det verkar som du inte tänkt igenom prefloppspelet så mycket.

 

Ja, jag börjar trebeta mer och som du själv säger brukar inte folk uppskatta det och vips, fi börjar folda knappar.

 

Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte riktigt vad du har emot min tighthet i bb. Jag menar, det är ju inte som att jag uppfunnit någon slags revolutionerande superstrategi. Alla duktiga HU-spelare jag sett lira är oftast inte särskilt mycket lösare än vad jag är ur bb och jag förstår inte riktigt vad du ser för direkta fördelar med att syna in sig med en betydande större del händer än vad jag gör.

 

None taken. Vad synar du själv ur bb mot en random? Bara lite nyfiken då det låter på dig som att 25 skulle vara en snortight siffra. (Såg förresten att det var mer åt 28-hållet nu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag börjar trebeta mer och som du själv säger brukar inte folk uppskatta det och vips, fi börjar folda knappar.
Asså, folk reraisar ju mer när man kör 100% på knappen. Fast det tar ju bra många händer innan de alls börjar göra det, och när de väl insett situationen gör de det inte tillräckligt mycket, utan synar en massa och kör kanske bara 15-25% trebet och resten syn. Så man får en massa 1,5bb rakt av när stormörken foldar och får rejält med utdragning med skithänder när han bara synar. Med 7h2d mot stormörk med 60% vik, 20% syn och 20% raise så är det ju rätt lätt att gå +-0. E ju inte många som orkar reraisa 20% heller. Blir kanske lite minus med rake. Brukar också köra 4-5 folds första varven så en ny motståndare inte fattar vad som händer på 200 händer.

 

Ibland händer det att den andre killen verkligen trycker på gasen, men då är det ju lätt att sakta ned och bara kör 70-80% och stacka av en del istället. Ur stormörken beror det på hur jag tror andre killen spelar, men om jag tycker han kör bra så blir det 45%, mest reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ta dig till nu när R.I.P Sviten?

Hur många händer i månaden vill du snitta 2008?

Hur många händer i månaden tror du att det kommer bli 2008?

Beskriv följande personer med tre ord var: punkrock, dapine, greg raymer, jacobmal och jag.

Hur stor sannolikhet tror du det är att du jobbar något under 2008? ("Riktigt" jobb, deltid räknas också, men gå ut med grannens hund räknas inte).

Uppskatta sannolikheten att du är regular på följande nivåer (eller högre) 31 dec 2008:

2/4

3/6

5/10

10/20

25/50

 

Vilken nivå tror du att jag är regular på vid samma tidpunkt?

Hur stor chans är det att du har sex med en man vid minst ett tillfälle år 2008? Respektive hela ditt liv?

Skulle du föredra vodkaindränkt tampong i röven eller att bli ihälld vodka i röven mha tratt för att uppnå en billig fylla?

Vad går ett genomsnittskäk på för dig på Gula måsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...