Gå till innehåll

The Well - Sylwester


Sylwester

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har fått för mig att du är pundare när man läser tråden(kanske fel) här vilka droger har du testat?

 

Nejnej, är väldigt liberal och har verkligen ingenting emot folk som brukar droger, men själv har jag bara rökt gräs och trivs ganska bra med att hålla mig till det. Men man vet ju aldrig, jag är en nyfiken själ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets bästa skiva?

Jag är ganska weird på det sättet att jag är musikintresserad men sällan kollar på MTV och aldrig lyssnar på radio. Detta gör att jag inte lyssnar särskilt mycket på nyare musik, annat än om jag blir tipsad av kompisar som jag vet har liknande musiksmak. Radioheads In Rainbows är väl en kandidat iaf. En annan skiva jag lyssnat mycket på i år är Timbuks nya också.

Film?

Så svårt, tycker inte att det kommit så mycket bra i år faktiskt. Mitt minne är dock inte det bästa.

Ligg?

Hade ett för nån vecka sen som var väldigt angenämt. Kör på det tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju att det finns många lowstakesgrinders här varav många säkert också spelar HU. Jag har ingenting emot att svara på frågor om gräs och sex, men vore kul om det kunde droppa in lite pokerrelaterade frågor också. De här trådarna handlar ju ändå om att ge tillbaka lite till forumet och jag vill ändå tro att jag iaf kan bidra med något till folk som spelar small-/midstakes.

 

Med det sagt, jag väntar fortfarande på de obligatoriska "finger i röven"- samt "storslagen middag"-frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med det sagt, jag väntar fortfarande på de obligatoriska "finger i röven"- samt "storslagen middag"-frågorna.

 

 

:lol: :lol: :lol:

 

Okey då.

 

Första riktiga däjten med blivande flickvän (förhoppningsvis)

 

Förrätt

Varmrätt

Efterrätt

 

Dryck till respektive och till kaffet avnjutes vadå för rushaltig dryck?

 

 

Sen kan man passa på att fråga vad du har för bankrullekrav?

 

Vilken är sämsta spelbara hand i HU - från knappen - i BB om Fi höjt 4xBB. (randomspelare utan egentliga reads första mötet).

 

Lirat PLO seriöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: :lol:

 

Okey då.

 

Första riktiga däjten med blivande flickvän (förhoppningsvis)

 

Förrätt

Varmrätt

Efterrätt

 

Dryck till respektive och till kaffet avnjutes vadå för rushaltig dryck?

 

All right.

 

Till förrätt blir det gratinerad hummer. Finns hur många recept som helst men jag gillar när det är en ganska ordentlig dusch konjak i blandningen. Till detta dricks ett torrt vitt vin. Mer specifik än så kan jag tyvärr inte vara när det gäller viner I'm afraid.

 

Man skulle såklart kunna kräma på med en maffig bit oxfilé eller liknande men som jag känner nu skulle en riktigt matig caesarsallad med mycket kyckling och bacon sitta väldigt fint. Till detta ska man kanske också egentligen dricka vin men efter det första glaset skulle jag vara så sugen på stout eller ale så det skulle nog bli en Kilkenny eller nåt.

 

Är inte så jätteförtjust i efterrätter själv så skulle nog köra något hyfsat simpelt, typ en cheesecake med passionsfrukt eller en chokladmousse. Jag är ganska svag för Baileys men whiskey funkar.

 

Sen kan man passa på att fråga vad du har för bankrullekrav?

Jag funderar inte särskilt mycket över sånt där men någonstans sitter det i bakhuvudet att jag vill ha ~50 inköp för HU-spelet iaf. Vilket egentligen är ganska löjligt för jag kommer gå ner i nivå innnan jag torskat hälften av det. Skulle väl kanske kunna lira 5/10 5max egentligen men avstå då jag inte riktigt skulle vara bekväm med att backa $5k+ på en dag.

 

Vilken är sämsta spelbara hand i HU - från knappen - i BB om Fi höjt 4xBB. (randomspelare utan egentliga reads första mötet).

 

Mot en helt random uppskattar jag nog rangen jag fortsätter med till typ K9o+, A9o+, Axs, 22+, J9o+, QTo+, J8s+, 45s+, 46s+. Nåt sånt iaf.

Lirat PLO seriöst?

 

Nja, hade en period då jag spelade en del PLO400 HU, gick på en heater och plussade en del, trodde att jag var PLO-gud och sen backade jag rakt ut och nu inser jag att jag är en PLO-fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer är det OK att ta en syn med på BB heads up mot en duktig, aggressiv fi?

 

Alla par, 45s+, en del one gapper sc, TJ, QT, QJ, KJ. AT+, KQ och stora par trebetar man ju oftast men ser inget fel i att ta en syn ibland mot en duktig spelare. Sen trebetar man ju även sina sc ganska ofta plus KJ och sånt ibland. Just det, Axs faller också under synrangen även om det är en mer marginell hand än vad många tror mot en duktig spelare.

 

Det man bör tänka på är väl egentligen att HU-spel rättfärdigar löst spel från knappen, inte från BB. Såg senast häromdagen en kille på 2p2 som ändå spelade ganska högt, han kunde inte förstå hur folk kunde vika 54o mot en buttonraise. Men liksom, det är bara cp-spew att kontinuerligt syna in sig ur position med såna händer.

 

Edit: Självklart synar jag även med händer som 34s och 9To ibland men tja, you get the point.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...