Gå till innehåll

The Well - Sylwester


Sylwester

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många dollar har du vunnit på internetpoker?

 

Vet inte exakt men bör vara runt $55k. Får in alldeles för få händer för att det ska bli några trevliga summor. Jag är alldeles för lat för mitt eget bästa och har väl egentligen aldrig varit en riktig grinder. Det här året har jag spelat pinsamt lite. Måste börja motivera mig själv mycket bättre och behandla poker mer som ett jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer snittar du i månaden?

 

Jag har förstått att du spelar mest HU (bara?), hur kommer det sig?

 

Vanligste luckan bland de midstaksesregs som du möter? Syftar på HU.

 

Vem spelar du helst 20k HU-händer mot, dawwe eller CDS? Jag vet inte om du känner någon av dem, bortse från det isf.

 

Gameselectar du mycket? Tar du medvetet spel mot folk som du anser duktiga för att utvecklas?

 

Vad har du för mål med nätpokern? Att bara grinda på eller att nå så högt som möjligt?

 

Spelar du någonsin MTTs eller anser du att det bara är för turdonks (som haugen exempelvis)?

 

Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?

 

Hur många tjejer har du legat med?

 

Hur många killar har du legat med?

 

Varför bytte du avatar på pf? Jag gillade din förra bättre!

 

Är du rasist? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

 

Avril Lavigne eller Linday Lohan? Motivera!

 

Johnny Depp eller Rolf Lassgård? Motivera!

 

CTS eller CDS? Motivera!

 

Hjort eller Nebbis? Motivera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du? Spel, nivå, FR/SH, Sajt?

 

Det enda jag spelar seriöst är NL Texas även om det kan bli en del PLO ibland live också. Just nu lirar jag 3/6 på OnGame, mixar mellan shorthanded och HU.

 

Vad är din främsta styrka och din största svaghet?

 

Min största styrka är nog att jag är så pass genuint intresserad av spelet. Jag gillar poker. Det är ett fascinerande spel och vem gillar inte att gambla liksom. Däremot är jag inte, på gott och ont antar jag, en sådan människa som blir så uppslukad att jag bara sitter och spelar en vecka i sträck utan att lämna huset. Jag behöver en dos poker ibland men oftast är jag minst lika sugen på att harva mig igenom hh:s eller roliga pokertrådar, som jag är på att faktiskt spela.

 

Och där kommer vi ju då till min svaghet, återigen, att jag är alldeles för lat. Jag får inte in i närheten av så många händer som jag skulle vilja. Nu tog jag iofs studenten i somras och har väl varit i någon slags slackerlunk sedan dess med lite resor här och där men jag hoppas att jag kan börja ta spelandet lite mer seriöst efter nyår.

 

Vilka tycker du är de bästa okända skribenterna på pokerforum?

 

Hm, får fundera och återkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sylwester!!!!!

 

Tycker du att jag är bra på flippa? Vilket är ditt favorit flip-spel?

 

Hej Erik!

 

Ja, jag skulle nog säga att du är bra på att flippa. Du har den där rätta känslan och vet vilket spel det kommer komma i. Jag diggade, hm vad var det, 14-korts omaha?

 

Edit: Spelet där man fick gissa kort och fick tre bonuspunkter för varje rätt var iofs också jävligt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick ett Pokerstars pass (250K turneringspasset), vilken är den absolut viktigaste turnering du skulle vilja spela, bortsett från WSOP Main?

 

Du har 3 brudar som klänger runt din hals i Thailand, alla vill ha pengar i varierande skala, den snyggaste vill ha 3K, den näst snyggaste 2K, och den fulaste 1K... Vilken tar du?

 

Om du fick 1 miljon kronor, och hade 1 dag att spendera dom, men UTAN att köpa materiella saker eller spela poker / gambla, hur skulle du bränna degen?

 

Du hamnar i en "Saw" situation (som filmserien Saw 1-4 då) Och har blivit kedjad vid ett järnrör... Vid järnröret ligger en bensåg, och bakom dig, en person som är uppspärrad i nån sjuk manick, och hon är riktigt het .. det du kan se iallafall =)

 

På väggen står ett meddelande "Kapa av ditt eget ben, rädda flickan, bli hjälte och gå hem, Eller låt henne dö, och jag ger dig nyckeln till kedjan"

Alltså, oavsett får du gå hem, men skulle du offra benet för att rädda flickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbfrågor!

 

*Jessica Alba eller Eva Longoria?

 

*Fotboll eller Hockey?

 

*En läskigt het brud utan hjärna och förmåga att ha en intellegent konversation med eller en halvsnygg smart tjej? (för ett långt förhållande)

 

*Online eller live?

 

*Konsert eller bio?

 

*Rock eller pop?

 

*Halvfet med PERFEKT hy eller sjukt vältränad med ärr och ackne i ansiktet?

 

*Betala för sex med en heting eller ta betalt för sex med en kossa?

 

Kan inte komma på mer oviktiga saker jag vill veta om dig för tillfället.. Återkommer.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer snittar du i månaden?

Alltså, jag mår riktigt dåligt när jag tänker på det. Det här året har jag spelat som en jävla nöjesspelare. Senaste månaderna har jag bara spelat ett par k händer/månad. Över hela året ligger jag nog på typ 15k.

 

Jag har förstått att du spelar mest HU (bara?), hur kommer det sig?

 

Av någon anledning är det den spelformen jag anser mig dels vara bäst på, men även roligast att spela. Intresset för HU kom när jag var inne i en period då jag kände att 6max var ganska tråkigt och jag kände mig som en tråkig nit som abra väntade på att träffa händer och ta betalt. När jag tänker tillbaka på det var jag en ganska kass handreader, hade jävlitg statiskt spel, visste typ itne avd 2-barrela var etc.

 

Kommer inte ihåg exakt hur det gick till men på nåt sätt kom jag in på HU och hade nog nån riktigt bra dag där i början. Det är så mycket mer action, man spelar så mycket fler stora potter. Och fyfan vad man utvecklas. Jag lärde mig mer om poker på 10k händer HU-spel än vad jag innan hade gjort på 100k händer 6-max kändes det som.

 

När jag sen gick tillbaka att lira lite 5- och 6-max igen så var mina stats inte sig lika. Från att ha varit en tråkig nit med typ 19/17 stats har jag blivit mer åt 28/24-hålelt utan att egentligen göra några medvetna förändringar. jag fick en helt annan approach till spelet.

 

Vanligste luckan bland de midstaksesregs som du möter? Syftar på HU.

 

Det finns ju jättemycket, men något som jävligt många gör är att syna alldeles för mycket ur BB. Sen är folk i allmänhet jävligt dåliga på att bluffa, de bara bombar och bombar men har ingen aning om vad de reppar för nåt.

 

Vem spelar du helst 20k HU-händer mot, dawwe eller CDS? Jag vet inte om du känner någon av dem, bortse från det isf.

 

CDS, and it's not close.

 

Gameselectar du mycket? Tar du medvetet spel mot folk som du anser duktiga för att utvecklas?

 

Jag är nog lite dumstolt av mig och nekar inte gärna action. Skulle nog inte säga att jag är särskilt bra på att gameselecta utan anser mig ha edge mot de flesta där jag spelar, men visst, det finns folk jag ogärna spelar mot och det händer att jag nekar action.

 

Vad har du för mål med nätpokern? Att bara grinda på eller att nå så högt som möjligt?

Det vore absolut kul att kunna klättra ett par nivåer till, men som det ser ut nu så har jag svårt att se mig själv spela 25/50+ i framtiden. Så målet är väl att klättra tills det tar stopp och tjäna mycket pengar på vägen. sen kommer jag spela så länge jag tycker det är roligt eller tills jag inte kan leva av det.

 

Spelar du någonsin MTTs eller anser du att det bara är för turdonks (som haugen exempelvis)?

 

Jag brukar hålla mig undan för det slutar alltid bara med att jag hamnar på tilt. Men visst, det händer. Det vore t ex kul att lira någon lite dyrare liveturre någon gång. Och ja, Haugen är en turdonk no doubt. ;)

Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?

Meh, skulle nog inte rösta. Och defintivt inte på ett riksdagsparti.

 

Hur många tjejer har du legat med?

Alldeles för få.

 

Hur många killar har du legat med?

Alldeles för få.

 

Varför bytte du avatar på pf? Jag gillade din förra bättre!

Haha, jag hade rökt lite gräs en dag med några goda vänner och vi kollade på south park-avsnittet "Le petit tourette", i vilket den lilla tjejen i min avatar figurerar. Kanske orkar leta upp klippet senare. I vilket fall som helst så vred jag mig av skratt till grejen hon gör i det avsnittet och kände helt enkelt för att ha henne som avatar. Börjar tröttna på den nu, den är ganska ful. Vem vet, det kanske blir Marvin igen.

 

Är du rasist? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

Nä, jag ser ingen direkt anledning.

 

Avril Lavigne eller Linday Lohan? Motivera!

Avril. Lindsay är ganska trash och Avrils utseende tilltalar mig mycket mer av någon anledning.

 

Johnny Depp eller Rolf Lassgård? Motivera!

Johhny. Bättre skådis och snyggare.

 

CTS eller CDS? Motivera!

Hm, hjärna eller HJÄRTA... Jag går nog med CTS för han är så grym att det är löjligt.

 

Hjort eller Nebbis? Motivera!

Hjort. Jag gillar båda men Hjort har på något sätt varit hjälten på PF, en vettig själ i vad som annars är ett jävla dårhus, vilket jag uppskattar. Eftersom jag hängt mer här än på 2p2 antar jag att jag lärt mig mer av honom än Nebbis också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick ett Pokerstars pass (250K turneringspasset), vilken är den absolut viktigaste turnering du skulle vilja spela, bortsett från WSOP Main?

 

$50k HORSE

 

Du har 3 brudar som klänger runt din hals i Thailand, alla vill ha pengar i varierande skala, den snyggaste vill ha 3K, den näst snyggaste 2K, och den fulaste 1K... Vilken tar du?

Jag skulle nog gå och ragga upp en trevlig engelsk kvinna istället. Men om jag nu måste välja skulle jag nog ta den snyggaste, speciellt om det handlade om baht. Men jag vet inte, köpa sex är inte riktigt min grej.

 

Om du fick 1 miljon kronor, och hade 1 dag att spendera dom, men UTAN att köpa materiella saker eller spela poker / gambla, hur skulle du bränna degen?

Svårt, men något jag definitivt skulle göra är att flyga mig någonstans där det fanns lite mer möjligheter, sen skulle jag äta riktigt svindyra måltider, och vafan, en liten orgie skulle väl iofs inte sitta fel.

 

Du hamnar i en "Saw" situation (som filmserien Saw 1-4 då) Och har blivit kedjad vid ett järnrör... Vid järnröret ligger en bensåg, och bakom dig, en person som är uppspärrad i nån sjuk manick, och hon är riktigt het .. det du kan se iallafall =)

På väggen står ett meddelande "Kapa av ditt eget ben, rädda flickan, bli hjälte och gå hem, Eller låt henne dö, och jag ger dig nyckeln till kedjan"

Alltså, oavsett får du gå hem, men skulle du offra benet för att rädda flickan?

 

Jag tror inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

*Jessica Alba eller Eva Longoria?

Alba.

*Fotboll eller Hockey?

Fotboll.

*En läskigt het brud utan hjärna och förmåga att ha en intellegent konversation med eller en halvsnygg smart tjej? (för ett långt förhållande)

En halvsnygg smart tjej utan att tveka.

*Online eller live?

Live. Sviten R.I.P.

*Konsert eller bio?

Konsert.

*Rock eller pop?

Rock.

*Halvfet med PERFEKT hy eller sjukt vältränad med ärr och ackne i ansiktet?

Halvfet.

*Betala för sex med en heting eller ta betalt för sex med en kossa?

Betala.

Kan inte komma på mer oviktiga saker jag vill veta om dig för tillfället.. Återkommer.............

 

All right!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Vad nickar du på ongame?.

Tror inte jag vill posta det faktiskt. Men bara för att du är du kan jag skicka ett PM. Om andra är nyfikna är det iofs också bara att dra iväg ett PM så berättar jag säkert så länge ni är villiga att avslöja ert.

 

2.Berätta om din första fylla.

 

Det var utomhus nära en sjö ute i Nacka. Jag och min kusin hade tidigare under dagen gått och snott någon centiliter från varje flaska i spritskåpet hos oss båda och resultatet blev såklart en i princip odricklig blandning. Tror till och med vi groggade skiten med öl som vi lyckats köpa i nåt turklivs.

 

Fem folköl och några klunkar av den vidriga spriten senare mådde jag ganska bra ändå, ända tills det var dags för hemgång och vi kommer hem och verkligen stinker sprit. Jag kommer ihåg att jag ombeds öppna munnen och andas ut och i mitt löjliga fyllerus tar jag i ändå från tårna och sträcker dessutom ut tungan. Det var en trevlig kväll men ångesten dagen efter var inte rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på UFC (Ultimate fighting) på tv4sport. Rolig underhållning! Iaf, skulle du kunna tänka dig att gå en rond mot nån av dessa galningar för låt säga 10k SEK? 10k USD? 3 min rond. Blir du knockad så bryts det ju självklart.

 

Nja, 10k sek är nog lite i underkant. För $10k blir det mer intressant men jag vet fan inte. Vore ju lite småtråkigt att få permanenta skador vilket nog inte skulle kunna uteslutas mot de där galningarna. Är väldigt dåligt insatt, men för ett par hundra sek skulle jag nog inte kunna säga nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...