Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var detta det största som hänt i idrottshistorien? Borde rankas högt upp iallafall.

 

Jag tycker detta ihop med Bob Beamons löjligt långa längdhopp är det största.

 

Det sjuka med detta världsrekord är ju att omständigheterna var långt ifrån ultimata,0.9 motvind och 8 lopp i kroppen, det är sinnessjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser ändå att Michael Johnson är ballare... han sprang ju sitt lopp liggande på rygg, typ. Måste vara enda sprintern som springer bakåtlutad...

 

Men alltid kul när "omöjliga" värdsrekord slås.

Jag kommer ihåg när de äntligen hoppade över 8.90 - sjukt att hoppa längre än det "omöjligaste av omöjliga världrekord" och ändå inte vinna guld för att någon annan hoppar ännu längre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Men alltid kul när "omöjliga" värdsrekord slås.

Jag kommer ihåg när de äntligen hoppade över 8.90 - sjukt att hoppa längre än det "omöjligaste av omöjliga världrekord" och ändå inte vinna guld för att någon annan hoppar ännu längre!

 

 

den där finalen är såååå sick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sparade sej inte Bolten till någon gala i höst? Då hade han ju gjort sej en fin hacka på rekordet.

 

Haha, han lär nog göra tillräckligt med pengar som det är utan att någonsin kunna göra av med de. Undra vad Nike får betala för en reklamfilm med Bolt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sparade sej inte Bolten till någon gala i höst? Då hade han ju gjort sej en fin hacka på rekordet.

 

Hamna i historieböckerna betyder mer. Göra det i OS, båda rekorden. Det kommer ses som mycket större än o slå ena först sen det andra i en gala om 4 månader. Därför han inte joggade in sista meterna antar jag, han såg chansen o bli ihågkommen för alltid(?) (Man vet aldrig vilka nya stjärnskott som kommer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur det kan ha undgått någon att han är sponsrad av puma är i det närmaste ofattbart.... ;)

 

Du tror inte Nike vill göra en reklamfilm med honom nu då?

Dom söker ju ALLA stortjärnor i ALLA stora sporter =)

 

Jag vet ju iofs inte hur långt kontrakt Bolt har med Puma men om det är slut snart, förstå vilket bra förhandlingsläge han har :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sparade sej inte Bolten till någon gala i höst? Då hade han ju gjort sej en fin hacka på rekordet.

Faktum är att det ofta är mer regel än undantag. Såvida det inte krävs ett rekord för att vinna.

 

Troligtvis hade han inte gått för rekord om han inte "av misstag" fick ett på 100m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/olympics/athletics/7573079.stm

- videon där Michael Johnson kommenterar Bolts lopp.

 

För att titta på den måste ni ändra proxy till: 195.188.174.184 port: 8080

eller någon annan proxy som är lokaliserad i UK. bbc har inte rättigheterna att visa klippet utanför UK tydligen.

 

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/olympics/athletics/7572854.stm

-där kan man läsa om vad Michael tyckte om loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl surfa till flera sidor än PF= :)

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3145280.ab

 

Och svt.se säder allt från os på nätet ;)

 

bra tänkt av mig då alltså. precis vad jag gjorde ;) youtube hade ju 1000000000 varianter av loppet varav jag såg 1. cool kille det där 8-)

 

En spontan fråga ang löpning, varför är vita människor så jefla kassa på att springa? eller varför är mörkhyade personer så jäkla bra på att springa? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...