Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Home sweet home. :h: Lund

 

Det är rätt kallt här, men sjukt skönt att vara hemma i sin egen lägenhet igen :) Var precis ute och sprang en runda i kylan och nu gör det så jävla ont i lungorna att det är helt sjukt. Bara käkat sjukt onyttigt och inte tränat en enda gång sen innan jul så nu blir det lite jobb med att fixa tillbaka kondisen till fotbollsträningen nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haft rätt dålig dygnsrytm sen i söndags så blivit att jag hängt en del hemma hos Roumeliotis som är den enda som haft lika dålig dygnsrytm som jag. Lirat en del omaha på redkings vilket har gått väldigt mkt upp och ner men med hjälp av depositknappen så har det ändå gått okej :)

 

Såg filmen "127 Hours", vet inte om jag ska säga att det var en bra film men den gav ett starkt intryck i alla fall. En del riktigt kraftiga scener i den och jag rekommenderar verkligen att se den. Var nått proffs som tipsa mig i chatten om den, tack så mkt :) Man kände sig verkligen lyckligt lottad efter att ha sett den filmen och mina egna problem kändes plötsligt inte så jobbiga längre :)

 

I framtiden när jag tycker nått är jobbigt så ska jag fan bara tänka på vad den där killen behövde vara med om så får man snabbt lite perspektiv på saker och ting.

 

I övrigt så har jag glömt att berätta att jag på säsongens första fotbollsträning i måndags förra veckan lyckades skada främre ledbandet i foten rätt rejält. Krigade om bollen i full fart med en lagkamrat och jag tror han glidtacklade mig när jag lyckas trampa snett över hans fot så att jag får hela min vikt (90kg) i fullfart över den vrickade foten. Det knastrade till ordentligt i foten och jag vågade inte röra mig alls på flera minuter för jag trodde typ att något kunde vara av men lyckades till slut linka av och fick linda fotleden. Hoppade runt i 3-4 dagar med hårt lindad fotled men nu har det varit av några dagar och jag körde lite rehabövningar för foten på gymmet igår. Vi får se hur det känns efter lite mer lätta övningar och en till veckas vila så kan jag förhoppningsvis vara med och träna igen.

 

Var faktiskt rätt skönt att ha en legitim ursäkt för att inte göra något en gång i livet. Iofs fett taggad för att träna nu efter den där filmen. Om han kan skära armen av sig så kan jag lätt träna som Rambo och vara i grym form till vårsäongen.

 

Nu blir det senaste avsnittet av White Collar. Hoppas ni uppskattar den första riktiga uppdateringen på länge.

 

Puuuss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spoilers är skitsamma. Man vet ju t.ex att Titanic kommer sjunka redan innan man ser filmen. 127h e riktigt bra dock...

 

Tycker också filmen är riktigt bra, men det är ju knapast lika obvious att han ska skära av sig armen som att titanic sjönk. Speciellt inte om man inte hört historien filmen grundar sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var den alldeles för seg, men trots det tycker jag sista 5-10 minuterna höjer den till 7 typ. Men visst det är en häftig historia, hade dock kunnat vara en dokumentär på 30 min. Det var någon som tipsa om den i team 3000 och jag kollade upp filmen och trodde jag skulle älska den, kändes som en "Into the wild"-film så jag hade väl lite höga förväntningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vet att han skär av sig armen. Hade han inte gjort det så hade det inte blivit någon film 8-)

 

Smygkollade första timmen medans jag spelade typ så det blev ganska lagom mtp att det kanske inte hände så mkt då och sen stängde jag borden när sjukheterna började. Kolla intervjuerna med killen osv, rätt sjukt alltså. Ska inte spoila sönder filmen nu men rätt sick när man hör om hur han gjorde det. Vilken jävla grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var den alldeles för seg, men trots det tycker jag sista 5-10 minuterna höjer den till 7 typ. Men visst det är en häftig historia, hade dock kunnat vara en dokumentär på 30 min. Det var någon som tipsa om den i team 3000 och jag kollade upp filmen och trodde jag skulle älska den, kändes som en "Into the wild"-film så jag hade väl lite höga förväntningar.

 

De var nog jag , ledsen för att jag höjde förväntningarna till skyarna .. De brukar aldrig göra en film något gott men jag var rätt så hypad då jag randomkollade filmen utan någon som helst vetskap om filmen innan. Som för ramz var jag tvungen döda borden för de blev bara to much

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

×
×
  • Skapa nytt...