Gå till innehåll

The life of RaMz

RaMz

Recommended Posts

• Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På väg hem till Stockholm nu via Helsingfors, det var det enda flyget som fanns hem idag, men imorgon så var det ännu sämre flighter så beslutade att jag helre kravlade mig upp ur sängen idag för att kunna såela helgegens turneringar hemma istället för i Tallinn. Så just nu sitter jag på flygplatsen i Helsingfors och försöker få lite action på omahan på RedKings medans jag väntar på att byta plan till Stockholm.

Glömde nästan bort att jag och Anders Henriksson slaktade på givarna uppe i sviten igårnatt så man frirullade ju roomservice notan mm med alla eek man hade scoopat, plus några k över till bankfacket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Michaela Johanssons blog:

Klonk-Ramzi

Ramzi fick ännu större strax när han på en bräda T8x med två spader re-raisade en annan kille och committade sig. Den andra killen ställde efter en liten betänketid in, Ramzi synade med 53 spader och den andra killen visade upp - AQ utan drag! Potten blev nog på ca 40k, och Ramzi klonkade såklart. Vi får också ett roligt citat från honom. "I genomsnitt en gång varje hand tänker jag att jag är ett matematiskt geni".

:)

Länk till kommentar

Från Gustav Tägtströms blog:

I dag ska de spela ner till finalbord. Ska ni ha mitt stalltips så räknar

jag med att vi kommer att få se Per Sjögren, Christian Öman och Ramzi

Jelassi bland de nio som är med och gör upp om segern i morgon. Jelassi är

till och med så taggad att han duckade utgång i går för att han ville vara

fräsch och utvilad inför dagens spel.

Trots det kom han en halvtimme sent i dag.

Bra där.

lol

Länk till kommentar

Så ledsen nu, Hade fina stackar djupt i flera saker, men hittade AK vs Kk och bubblade 300 freez på UB och en riktigt kall AA vs QQ med 14 kvar i 100r på ftp i mkt stor pott :(

Well well, good try, ul better luck next time osv, ska gå tröstäta och kolla på Ufcn nu.

Länk till kommentar

Ouf Machida var tung, så jävla skön fighting stil.

Fyfan va jag hatar dig just nu. Du har ingen aning. Läst här sen du började och inte sett ett enda ord någonstans om MMA. Sen spoilar du en av matcherna jag sett fram emot mest någonsin för mig.

Fyfan :cry:

Älskar Machida så alltid nåt. Men USCH TILT

Länk till kommentar

Ouf Machida var tung, så jävla skön fighting stil.

ORD! Dåligt vältränad kille..

Fyfan va jag hatar dig just nu. Du har ingen aning. Läst här sen du började och inte sett ett enda ord någonstans om MMA. Sen spoilar du en av matcherna jag sett fram emot mest någonsin för mig.

Fyfan :cry:

Älskar Machida så alltid nåt. Men USCH TILT

haha jag lider med dig faktiskt.

Länk till kommentar

ORD! Dåligt vältränad kille..

haha jag lider med dig faktiskt.

Det är så sjukt. Monsterplussade och var glad men glömde det direkt när jag såg spoilern här. Kände bara tilt, tilt, tilt.

Sen blev jag faktiskt glad rätt fort eftersom jag är så förälskad i Machida :mrgreen: Men ändå jävligt besviken.

Usch om man hade läst här, blivit spoilad, och dessutom sett att det var Rashad som vann :lol:

Länk till kommentar

Hehe sry kompis, men du får ju se till att kolla live ffs. Nej är inget megafan av MMA men sett en del matcher iaf, en kompis sa att det skulle vara fet match så var ju tvungen att kika. Han var grym iaf, så skönt när han i segerintervjun skriker "Karate is back!"

Söndagsgrinden is on nu.

Länk till kommentar

Hehe sry kompis, men du får ju se till att kolla live ffs. Nej är inget megafan av MMA men sett en del matcher iaf, en kompis sa att det skulle vara fet match så var ju tvungen att kika. Han var grym iaf, så skönt när han i segerintervjun skriker "Karate is back!"

Söndagsgrinden is on nu.

Inte ditt fel, var bara lite sur ;) Live är svårt när man är i Bangkok. Jag har tankat i typ 18 timmar nu och bara fått ner halva galan...:shock:

Machida är den enda MMA-fightern någonsin som fått det att funka på högsta nivå med karate. Säger en jävla massa det också om hur sjuk han är.

Länk till kommentar

Såg bra ut i turrarna igår, var rätt deep i flera saker, men hade 2 monsterpotter djupt in i tidiga 100r på stars med AQ vs AJ och TT vs 44 mot samma kille som gjorde att jag bustade som 24a istället för att vara chipleader.

Lyckades komma 2a i highrollern på party dock, så det räddade söndagen lite, men jag gjorde en usel 4bet all in i HUn med Q9s mot killen som aldrig 3 bettat en enda gång under en längre hu session så jag var lite lack på mig själv, är ju ganska viktigt att inte göra misstag när man är så djupt i en turnering, men det kittlar ju i 4bets-fingret såfort någon 3betar en ;)

Länk till kommentar

Såg bra ut i turrarna igår, var rätt deep i flera saker, men hade 2 monsterpotter djupt in i tidiga 100r på stars med AQ vs AJ och TT vs 44 mot samma kille som gjorde att jag bustade som 24a istället för att vara chipleader.

Lyckades komma 2a i highrollern på party dock, så det räddade söndagen lite, men jag gjorde en usel 4bet all in i HUn med Q9s mot killen som aldrig 3 bettat en enda gång under en längre hu session så jag var lite lack på mig själv, är ju ganska viktigt att inte göra misstag när man är så djupt i en turnering, men det kittlar ju i 4bets-fingret såfort någon 3betar en ;)

Jag satt och railade dig lite i 100r. Du raisade väldigt mycket från alla möjliga positioner och klonkade en riktigt fin pot med QTs vs AKo all in pre. Såg inte helt stabilt ut alla gånger.

Slaskade du eller spelar du så normalt?

Länk till kommentar

Jag satt och railade dig lite i 100r. Du raisade väldigt mycket från alla möjliga positioner och klonkade en riktigt fin pot med QTs vs AKo all in pre. Såg inte helt stabilt ut alla gånger.

Slaskade du eller spelar du så normalt?

Ja jag brukar ju säga att jag raisar varje hand så det var väl inget nytt :) Man kan ju tro att någon ska 3-betta light när man raisar varje hand, därförman degar med QTs o sånt ibland, men dom har ju oftast, så då får man klonka istället. Sen så spelar jag ju inte så på lägre blinds, utan först då folk är rädda för att busta och spelar för tight på lite högre blinds. Skolboksexempel på det var ju att jag kom 23a i sm även fast jag var all in 11 ggr och hade som bäst 40% en gång, man snor ju en hel del där i mellan.

Men faktum är att jag kan 4betta för light ofta, det är en av mina läckor, att jag tror att folk ska uttnytja att jag öppnar väldigt löst ibland men det är fan inte många som 3-bettar lättare för det.

Länk till kommentar

Fan bustade mitt RedKings konto på 16k nu precis :(

Vart asmkt action idag, iofs så brukar det bli det när jag är inne o bombar :)

Jag vann lite när jag spelade tidigare under kvällen, torska 7k i början av den sessionen och hade fett mkt otur, men sen så kom medriggen och jag slog upp mig igen. Men nu så bustade jag allt på lite mindre än 2 timmar, var 4 bord igång, mest 15-15, var riktigt friskt spel men jag lyckades fan aldrig få något i dom större potterna och fick alltid lägga mig när jag var inne och vevade. Plus att de få gånger jag faktiskt hade något hyfsat så fick jag inte vinna.

Men men, imorgon är en ny dag och nya depositlimits :)

Har tennismatch inbokat imorrn kl 10.40 i Bromma så måste pallra mig upp ur sängen och åka buss och pendeltåg från Väsby imorrn bitti, men jag är taggad så det ska nog gå vägen.

Gn

Länk till kommentar

• Skapa nytt...