Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

superwhine på alla turneringar. torska flera megapotter där jag var favorit i nästan alla och lyckades typ bubbla eller lillcasha i 5-6 turneringar där det såg riktigt bra ut i alla. Skulle behöva jämna ut variansen lite och ta några dingar istället för en massa bubblor som det varit nu på senaste.

 

Fast man vet ju att alla stora dingar kommer efter torka, så kanske borde vara hoppfull :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? har någon satt en evig förbannelse övermig som gör att jag aldrig kan gå långt i en turnering, va fan är det som händer egentligen. Har kommit topp 20-25% av fälten i en miljard turneringar online senaste tiden och har väldigt väldigt få cashar och inte en enda decent cash, variansen äger sönder mig.

 

Idag så blev det inte mkt bättre, all in med JJ vs AJ i stor pott i stora scoopen, J25 flopp....3a....4a lugnt och fint. I mellan scoopen så var det nära att bli cash, men dum som jag är stoppar jag in med AA för dubbel avg pott mot 2 pers som har JJ och QJ, Qxx flopp och en lugnt och fin liten Q till på turn.

 

kill me plz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? har någon satt en evig förbannelse övermig som gör att jag aldrig kan gå långt i en turnering, va fan är det som händer egentligen. Har kommit topp 20-25% av fälten i en miljard turneringar online senaste tiden och har väldigt väldigt få cashar och inte en enda decent cash, variansen äger sönder mig.

 

Idag så blev det inte mkt bättre, all in med JJ vs AJ i stor pott i stora scoopen, J25 flopp....3a....4a lugnt och fint. I mellan scoopen så var det nära att bli cash, men dum som jag är stoppar jag in med AA för dubbel avg pott mot 2 pers som har JJ och QJ, Qxx flopp och en lugnt och fin liten Q till på turn.

 

kill me plz

 

Du glömde AJs mot 92. Sorry för den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade runt lite på OPR: Hittils i år på stars har jag haft 17% itm jämfört med 18% förra året, så det är i samma krokar iaf, men avg cashen i år har vart mindre än en fjärdedel så stor som förra året. Och Roi för i år ligger just nu på -64% jämfört med +63% förra året.

 

Edit: för att göra saken ännu värre så ser jag att Belabasci som busta mig med runner-runner hålken i mellanscoopen nu är 3-handat i den med chans att vinna 103k, senast jag cashade för mer än 2k var i december.

 

/End whine

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start lol. Chipleader eller ut skulle rivern bestämma, och ja, ni ser ju själva vad som hände.

 

#Game No : 7952006315

***** Hand History for Game 7952006315 *****

NL Texas Hold'em Trny: 45089565 Level: 1 Blinds(20/40) - Saturday, April 04, 15:09:10 EDT 2009

Table $50K Guaranteed Saturday (1649049) Bord #7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 8: Archi_King ( 4,940 )

Seat 7: Feanor99 ( 4,940 )

Seat 2: HermannSch ( 4,518 )

Seat 10: Karolina23 ( 4,720 )

Seat 6: StevoL_ ( 4,440 )

Seat 4: TheTotti10 ( 5,864 )

Seat 3: TwInSaNiTy ( 5,320 )

Seat 1: pamkamch ( 4,898 )

Seat 5: pedrero111 ( 5,080 )

Seat 9: xkr_burns ( 5,000 )

Trny: 45089565 Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Karolina23 [ Qc Qd ]

Archi_King folds

xkr_burns folds

Karolina23 raises [120]

pamkamch folds

HermannSch calls [120]

TwInSaNiTy calls [120]

TheTotti10 calls [120]

pedrero111 folds

StevoL_ folds

Feanor99 folds

** Dealing Flop ** [ Qh, 3c, 9h ]

Karolina23 bets [360]

HermannSch folds

TwInSaNiTy calls [360]

TheTotti10 folds

** Dealing Turn ** [ As ]

Karolina23 bets [760]

TwInSaNiTy raises [1,550]

Karolina23 is all-In [3,480]

TwInSaNiTy calls [2,690]

** Dealing River ** [ Ad ]

TwInSaNiTy shows [ Ah, Qs ]a full house, Aces full of Queens.

Karolina23 shows [ Qc, Qd ]a full house, Queens full of Aces.

TwInSaNiTy wins 9,740 chips from the main pot with a full house, Aces full of Queens.

Player Karolina23 finished in 168.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typ bustat i allt bra redan, mest kvar i mindre grejjer, sjukt kallt. Är 0/4 i flips hittils iaf, får hoppas på något form av mirakel för att rädda kvällen. Spelar bra iaf, ska verkligen försöka fortsätta spela så bra som möjligt och kanske jobba in något så det inte blir megabacket idag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra grind vart det till slut, men oturen sitter sig, fått kriga som fan när coinflisen inte vart på min sida. Har 5-6 cashar minst idag iaf, men bästa placering blev en 8de plats i en 100 2R1A där jag va all in 2 ggr mot 3 outs i stora potter men vann ingen av dom :(

 

Hoppades att lilldingen skulle komma idag, det såg riktigt lovande ut ett tag där med flera turrar som var deep. Satsar för fullt imorrn också, men sen ger jag upp, kan inte ha 30 cashes och ingen ding över 3k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det blev 5 cashar idag, spelat i 12h nu och bustade precis min sista turnering. den sista var 300 scoopen som jag lyckades komma itm i, torskade flip för lite över avg stack med JJ vs AQ så lite synd var det, var massor med fiskar kvar.

 

Lyckades iaf få en liten ding på prima idag där jag kom 3a, så är inte megaback på senaste tidens grind nu iaf, men dom stora resultaten verkar vänta dessvärre.

 

Nu ska jag nog sova i 2 dagar och sen blir det paus med spelet och dags att flytta ur lägenheten på söder om några dagar.

 

Hoppas att det var några som kvalade till ept san remo idag, Redkings hade ju 2 bra sattelliter, i så fall ses vi där om ett tag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu har jag sovit i 13h, vaknade kl 02 typ :) Kroppen var så slut efter helgens grind, spelade från 18-06 både lördag och söndag och fick inte så mkt sömn därimellan.

 

var ett bra tag sen jag körde full turneringsgrind online och efter att ha kört mkt nu senaste månaden så har jag känt att jag blivit mkt mer motiverad igen. Jag har fokuserat mkt mer och tänkt mkt bättre på spelet och det har vart roligt. Tror jag drömt om poker dom 2 senaste nätterna, vilket jag typ aldrig brukar göra. Kommer ihåg att jag tänkte på en pott igår när jag skulle försöka sova och jag tror jag resonerade i över 45 min på exakt hur mkt jag skulle 4bettat till i ett specifikt läge, borde vara ett gott tecken :)

 

Längtar till San Remo och framför allt Monte Carlo, ska bli skitkul att spela och jag känner verkligen att mitt spel är på topp så kommer bli hur mysigt som helst med 30k startstack i Monte Carlo, man kan göra många sköna spel då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Redkings bara hade kört sina EPT-sat utan min. deltagare så kanske man hade kvalat in nu vart det svårt för att inte säga omöjligt...

 

Låter ju inte så nice, blev det inget säte i någon av satelliterna? Ska kolla om dom inte kan börja garantera 1 seat iaf om dom kör satelliter, borde ju vara bra för båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var ju Tuesday w ramzi idag på RK, $5 buy in omaha med added och bounty på mig som vi brukar ha. Såklart man äger sönder turren och vinner sin egen turnering rakt ut 8-)

 

Too good 8-) 8-) 8-)

 

Jag borde ju få bonus av Rk nu eftersom dom inte behöver betala ut nån bounty?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt det länge nu, men Barcelona spelar nog den bästa fotbollen i år som någonsin har spelats. Högre klass på teknik och spelförståelse i en hel trupp är nog svårt att hitta, hoppas det blir Barca - Arsenal i final.

 

Btw, kan man köpa biljetter till CL finalen redan nu och hur? Tänkte bjuda ner min familj och kika om det går, skulle va grymt kul, aldrig vart på en CL final.

 

Flyttstäd och flyttfirma är kirrat nu, tack vare den goda dygnsrytmen, nu är d bara till att skaffa flyttlådor och börja kriga om vem som får vad med Morbo. Ska reka lite imorgon på vad jag vill ha så jag har lite försprång när förhandlingarna drar igång, det kommer nog bli krig in på sista gaffeln skulle jag tro.

 

Being_RaMz fortsätter att gå bra, körde en kort session 2020 omaha och fick topset 4 ggr första 10 min, bra nick :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, kan man köpa biljetter till CL finalen redan nu och hur? Tänkte bjuda ner min familj och kika om det går, skulle va grymt kul, aldrig vart på en CL final.

 

:)

 

Via steveperryman kan man kopa for 35k perbiljett inkl hotel typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...