Sveos Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Om man spelar Limit på 4,5 och 6-personersbord, vilka händer skulle ni då säga är sämsta spelbara händer? Citera
DocLame Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Beror väl på typ av motstånd, position, etc, etc.... Citera
Sveos Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Ja, jo, självklart, men min erfarenhet på 2/4 och 3/6-bord är att position är överskattat. Om vi istället tänker oss någon sorts genomsnittsmotstånd. Mot överagressiva idioter får man väl anpassa sig lite, men normalspelaren? Citera
tatorke Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Ja, jo, självklart, men min erfarenhet på 2/4 och 3/6-bord är att position är överskattat. Om vi istället tänker oss någon sorts genomsnittsmotstånd. Mot överagressiva idioter får man väl anpassa sig lite, men normalspelaren? Jag vill inte verka dryg på något sätt, men gå ner i nivå. Sen lär du dig "Abduls preflop"-schema.Googla. På ett ungefär. Citera
Opteron Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Ja, jo, självklart, men min erfarenhet på 2/4 och 3/6-bord är att position är överskattat. Om vi istället tänker oss någon sorts genomsnittsmotstånd. Mot överagressiva idioter får man väl anpassa sig lite, men normalspelaren? lol De överaggressiva är förövrigt antagligen de som vinner... Citera
QuantumSatis Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Om man spelar Limit på 4,5 och 6-personersbord, vilka händer skulle ni då säga är sämsta spelbara händer? Personligen skulle jag spela med båda händerna och aldrig utan plektrum... Nej, ursäkta, alltså det är en sjukt konstig fråga och fullkomligt oväsentlig. Om alla limpar och de är så dåliga man någonsin kan bli och du är i SB, borde du naturligtvis spela alla händer. Citera
Cmart Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Om man spelar Limit på 4,5 och 6-personersbord, vilka händer skulle ni då säga är sämsta spelbara händer? 72o Citera
fiddski Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 vet inte riktigt om jag fattat frågan riktigt. men 72o UTG är nog ingen bra ide. Citera
QuantumSatis Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Han menar: Vilken är den svagaste hand man kan spela med +EV under bästa möjliga förutsättningar? Citera
SadGirl Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Vild gissning: preflop 72s ? Citera
Softish Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 AA är ganska värdelös i limit. Jag har iallafall förlorat med den handen i 100 % av fallen . Blir utdragen så ofta med de högsta pocketparen att jag misstänker rigg. Citera
Kape Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 AA är jobbig i FL, men KK är nästan ännu sämre då det alltid trillar ner ett A på floppen. Egentligen borde man bara spela SC och Axs så att man kan dra ut motspelarna med en stege eller färg oftare. Citera
MikeTime Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Vild gissning: preflop 72s ? Hoppas du menar 72o? Citera
Big Less Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 AA är ganska värdelös i limit. Om du med "ganska värdelös" menar "bästa handen" så håller jag med dig. Citera
Kåkfararen Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Spelar babylimit på SvS och håller med om att AA och KK är problemhänder. Jag brukar alltid höja och då får man typ åtta synare eller minst fem. Om floppen kommer tät bräda kan man kyssa händerna godnatt. Är brädan spridd ska man betta och kontrahöja på floppen. Orsaken till att dessa händer vållar problem är det stora antalet synare som tillsammans med den låga beten på typ 1 kr på floppen gör att alla vill dra. Om floppen kommer parad har ofta nån trips som de slowplayar. Kommer färg sitter oftast nån med färgen. Fast nyss vann jag med AA då floppen kom A22...hehee8-) Citera
ojmaha Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 mn lol att AA och KK är porblemhänder. Citera
JohAAn1 Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 mn lol att AA och KK är porblemhänder. Porr stavas med 2 r... Citera
Softish Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Är 27o lika dåligt som 72o? . AA sägs iallafall vara lika bra som AA. Citera
skalle88 Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 AA är ganska värdelös i limit. Jag har iallafall förlorat med den handen i 100 % av fallen .Blir utdragen så ofta med de högsta pocketparen att jag misstänker rigg. du ledsnar aldrig va? Citera
bossbaver Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 Är 27o lika dåligt som 72o? . AA sägs iallafall vara lika bra som AA. 72s är bättre än 27o, ja! Citera
Recommended Posts