Gå till innehåll

Yrke som Gambler, lite frågor!


Magnus89

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:lol: visserligen har jag inte sovit på 4 dagar...

MEN HELA JÄVLA SKITEN....till anledning av trådskapandet var följande fråga:

 

Jag vill leva på gambling ett tag och slippa betala skatt samtidigt som jag betalar räkningar, bor någonstans och äter kebab. Med ett företag trodde jag att stämpeln försvinner som arbetslös.

 

Allt börjar klarna nu.....

 

Det finns väl 25-30 poster i den här tråden som besvarar dina undringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: visserligen har jag inte sovit på 4 dagar...

MEN HELA JÄVLA SKITEN....till anledning av trådskapandet var följande fråga:

 

Jag vill leva på gambling ett tag och slippa betala skatt samtidigt som jag betalar räkningar, bor någonstans och äter kebab. Med ett företag trodde jag att stämpeln försvinner som arbetslös.

 

 

PF goes flashback. i love it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: visserligen har jag inte sovit på 4 dagar...

MEN HELA JÄVLA SKITEN....till anledning av trådskapandet var följande fråga:

 

Jag vill leva på gambling ett tag och slippa betala skatt samtidigt som jag betalar räkningar, bor någonstans och äter kebab. Med ett företag trodde jag att stämpeln försvinner som arbetslös.

 

 

Vad i din livssituation gör att du inte kan göra allt detta nu som kommer förändras om du skaffar företag?

 

X Slippa betala skatt LÖSNING: Spela på site inom EU

X Betala räkningar LÖSNING: Skaffa räkningar att betala

X Bor någonstans LÖSNING: Skaffa någonstans att bo

X Äta kebab LÖSNING: Köp kebab

 

Skillnaden blir att du kan kalla dig själv arbetslös egenföretagare istället för arbetslös. Som sagt blir det nog inte lättare att få lån osv för att du har ett "sovande" företag.

 

Om sedan invandrarna hackar på dig att du måste börja jobba får du förklara din situation för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabben vill ha ett låssasföretag där han plockar ut pengar.

 

Jag skulle föreslå ett import-exportföretag. Du säljer o köper grejer via internet. Du ser aldrig prylarna utan administrerar bara själva grejerna.

 

Om du inte tror invandrarna går på det hela utan kollar upp om du verkligen tjänar ihop till din kebab så är du illa tvungen att börja jobba med imort/export(om du tror de lyckas kolla upp din firmas omsättning). Du kan iof göra en omvänd tvätt av pengarna från poker genom att betala dig själv via företaget. Typ städa ditt rum o betala hutlösa summor för arbetet. Du får ju dessvärre betala skatt o arbetsgivaravgifter med det kanske det är värt för o slippa bli kallad arbetslös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad är det ni inte förstår med OPs post? Hela samhällsorganismen som den fungerar idag gör allt för att styra folk till att få ett "riktigt" arbete. Den som har varit arbetslös en längre period och inte håller med får gärna säga till, men jag gissar att ni som inte håller med inte heller har varit i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det spelar väll ingen särskild roll mer än att det kan bli problem då vid köp av hus och fix med lån?

 

 

Här har vi en arbetslös person med stor villa och bil, haha :S

Inte fan betalar han någon skatt heller.

 

Jag trodde inte heller det var möjligt att få banklån då jag ville köpa hus och inte har någon registrerad inkomst. Men jag ansökte och fick lån. Jag spelar bara poker, vilket banken efter lite överläggning accepterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara jag som flummar i denna tråden. Knarkar ni alla eller?

Endel av mina inlägg var även små-skämt för att liva upp stämningen.

 

Varför tror du att din poker skulle vara skattefri bara för att du startar ett företag?

Nej, arbetslös företagare som är skattefri.

 

 

Hur farligt kan det vara i ditt fall att vara officellt arbetslös? förstår inte..
Gamblingvinster som är skattefria SKA du inte betala skatt på. Sen kommer det givetvis komma problem om du tänkt leva hela livet på gamblingvinster, du kommer inte kunna ta lån och kan få problem att få tag i en hyresrätt (beror väl på vart man vill bo). Lösningen är väl att dra in fett med deg så du alltid har så du kan betala direkt.

 

 

Jag trodde inte heller det var möjligt att få banklån då jag ville köpa hus och inte har någon registrerad inkomst. Men jag ansökte och fick lån. Jag spelar bara poker, vilket banken efter lite överläggning accepterade.
Så när du ska söka lån ska du säga att du har ett eget företag, men det finns varken inkomster, utgifter eller ngt av allt det andra som behövs för att kunna kalla sig ett eget företag, utan det är bara ett papper du skrivit MagnusAB på. Du driver lite med oss nu va?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...