Gå till innehåll

Lägger man K-K preflop i Partys 300k GTD?


mr_Zelcko

Recommended Posts

Spelade Partys 300k GTD i söndags, fick K-K andra handen...Jag raisar, en kille reraisar mig mkt. Skall jag slänga syna eller ställa?

Har ingen som helst read och bådas stackar är 5000

 

Ursäkta att jag inte har någon HH men jag sitter på ett bibliotek å skriver och vill inte logga in på mitt pokerkonto här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Partys 300k GTD i söndags, fick K-K andra handen...Jag raisar, en kille reraisar mig mkt. Skall jag slänga syna eller ställa?

Har ingen som helst read och bådas stackar är 5000

 

Ursäkta att jag inte har någon HH men jag sitter på ett bibliotek å skriver och vill inte logga in på mitt pokerkonto här..

 

Berätta kanske vad blindarna är och hur mycekt ni höjt till.

Antalet marker säger inte så mycket på egen hand.

 

Du ska hur som helst inte lägga dig.

 

Andra handen är det.

 

I en turre tveksamt, måste gambla för att vinna tyvärr, även om han har A,A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...det här är aldrig en push.

Om vi nu antar 100bb stackdjup så är det alltså raise 3bb omslag 10bb. Då ska vi pusha 100bb? Lite ogenomtänkta svar, men det visar på nackdelen med skriva dåliga inlägg när man vill ha hjälp med poker.

 

Frågan är alltså, vad tjänar vi mest på, att syna och låta honom hänga sig, eller slå upp till 25-30bb med intentionen att syna en push?

 

Lite information om position skulle vara rätt fint.

Men mest vill man ju bara spy på såna här skittrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi var alla en gång små... Och vi var alla en gång nybörjare så ta det lungt med sågningarna! Tack.

 

Jag hade nog höjt/gått all in en sån stor överbet kan ses som svaghet. Och det är en internet turnering klart man är inne ;). Fast genom att bara kallsyna så riskerar du ju att få en triss imot dig och då kommer du tänka "fan varför höjde jag inte" Och om du slår om och han viker så kommer du tänka "fan varför syan jag inte så att jag kudne få mer betalt" det är en avvägning man får göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...det här är aldrig en push.

Om vi nu antar 100bb stackdjup så är det alltså raise 3bb omslag 10bb. Då ska vi pusha 100bb? Lite ogenomtänkta svar, men det visar på nackdelen med skriva dåliga inlägg när man vill ha hjälp med poker.

 

Frågan är alltså, vad tjänar vi mest på, att syna och låta honom hänga sig, eller slå upp till 25-30bb med intentionen att syna en push?

 

Lite information om position skulle vara rätt fint.

Men mest vill man ju bara spy på såna här skittrådar.

 

Håller med 100%..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...