Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, ett år till att börja med iaf. Hawks tyckte inte att de hade plats i rostern i år hur som helst, lika bra låta honom utvecklas så mycket det går i Sverige.

 

Marcus spelar i barca och han har spelat där i några år.

 

Sverige har några prospects ex Ludvig Håkansson(96:a) som också spelar i barca och har spelat i barcas ungdomslag sen han var 14 år. Ludde spelade 2013 i Senior Em och spelade väldigt bra för att vara så ung.

 

Klipp från U19 Em där Ludde dominerade

Lite random highlightshttps://www.youtube.com/watch?v=bve3R9C9BUA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkohol på planet kostar till Niks förvåning (gör det inte alltid det?) men vi

 

På reguljära flyg brukar dryck inkl alkohol vara gratis?

Vet inte riktigt vad kriterierna är eller om det inte gäller alla flygbolag men har åkt flertalet ggr där dryck ingått.

 

Kanske är andra tider nu?

 

Fin rapport ivf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en trevlig flashback från när jag reste med Air France och fick en glad peruan eller liknande direkt bredvid mig som sänkte i sig typ 5 små vinare på flighten och slocknar. Inga kopiösa mängder eller så man tillräckligt för att han ska vakna upp någon timme senare och dra en vinkaskad över sätet framför och ner på golvet. Jag flyger upp i sätet på ren instinkt och undviker spyan. Glömde dock kvar väskan på golvet :ola:

 

edit: Är väl i princip bara lågprisbolagen som tar betalt för alkohol så vitt jag har erfarat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finfin dag hittills, vaknar upp kl 8:30 på landet. Går ner och äter frukost med de äldre släktingarna (mmmm, mackor, juice osv ingen jävla diet i juli) för att sen släpa ner en kajak i vattnet och paddla runt på havet en timma i sommarvärmen. När jag kom tillbaka i land så sprangs det runt barfota på gräsmattan och lekte med deras nya hund för att sen fly innan resten av tjocka släkten skulle komma. När jag kom hem så la jag mig vid Karlbergs ett tag men väderappens solskensbluff fick mig att promenera istället. Tyvärr har min förening tagit bort portkod så alla paket som ska hit hamnar på utlämningsställen, den här gången var det två st som hamnade 5km ifrån varandra... Men bra musik i hörlurarna, roliga kläder i ena paketet och ett nytt fräscht tangentbord i andra (förra dränktes häromdagen) samt uppspruckna moln gjorde det lite lättare. Med tangentbordets hjälp lyckades jag se att trots/tack vare rekorddålig volym så vart juni årets hittills bästa på 145k kr också så det är riktigt höga livshästar atm (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att samtliga läsare har varit oroliga över att nu när det inte är någon NBA förrän i slutet på oktober igen så kommer ni inte få mina milslånga rants..

 

HAPPY NEWS!

 

NoahFingaGunz.gif

X0iki.gif

 

Okej, för er som inte kommer ihåg så var det i årets slutspels första omgång en av de bästa matchserierna på åratal mellan regerande mästarna San Antonio och ligans mest hatade Los Angeles Clippers. Clips gick överraskande segrande och hade en stensäker ledning i nästa omgång med 3-1 men stod för en sensationell kollaps. Dom började årets free agency med att justera laget bäst dom kunde och skulle bara signa deras bjässe DeAndre Jordan (1st i returer, topp 3 i blocks, 1st i FG%) till ett långtidskontrakt men rykten om kemiproblem med lagets ledare Chris Paul började sippra ut.

 

Den alltid så charmiga Paul försöker sansat få den inte alltför snabbtänkte Jordan att dunka:

KYJeXb.gif

 

Helt plötsligt är det klart att Jordan offrar pengar för att gå till det mycket sämre laget Dallas och rykten från flera håll pekar på att det är för att Paul high fivear alla i laget utom DeAndre vid flertal tillfällen. Clippers som nu inte har råd att signa någon mer och har inte en enda center i truppen går från titelutmanare till att riskera missa slutspelet och Clippers är den mest misslyckade organisationen genom tiderna i NBA så det var ett ordentligt njurslag som grädde på moset efter slutspelsdebaclet.

 

TWIST! Free agency i NBA drar igång 1 juli och spelarna kan komma överens om deals muntligt men inget kan skrivas på förrän den 9:e. Struntsak rent praktiskt eftersom ingen spelare har ångrat sitt comittment men denna smått impressionabla DeAndre började läsa artiklar och höra hur idiotiskt det var på alla vis att välja Dallas. En ångestklump bildas i hans mage och han slår sin gamla tränare, Doc Rivers, i Clippers en signal och uttrycker sin djupa ånger varpå Doc säger "du vet att du fortfarande kan ändra dig?".

 

Ryktet sprids snabbt och NBA-twitter blows up. Ett akutmöte ska hållas i DeAndres hem i Houston så hela Clippers startfemma avbryter sina semestrar runt om i världen och börjar färdas ditåt. Chandler Parson från Dallas som var en av dom som spelade störst roll i DeAndres beslut att först komma dit twittrar ut en flygplans-emoji för att signalera att han skulle göra detsamma som Clippers och akut träffa honom.

 

166xkx.jpg

 

JJ Reddick (Clippers), som bor nära DJ, svarar omedelbart:

 

4v1lhj.jpg

 

Blake Griffin (Clippers):

 

14p45f.jpg

 

Bäst av allt, sen kommer Chris Paul som dagen innan fångats på en banana boat med LeBron och Wade som went viral svarar:

 

9vavys.jpg

ibdf0n.png

 

Helt plötsligt kommer det rapporter om att alla 6 delaktiga från Clippers har belägrat DeAndres hus och vägrar lämna förrän klockan har slagit 00:01 och DeAndre kan signa kontraktet officiellt med dom.

 

Blake Griffin twittrar:

 

ogw9k8.jpg

 

Under tiden så får kommer uppdateringar från trovärdiga källor att Dallas extremt utåtagerande ägare roamar runt på Houstons gator, ringandes till varenda avlägsen släkting DJ har för att få reda på vart han bor. Fullkomligt vansinne alltihopa. Någon minut efter tolvslaget så står det klart att han till 100% kommer spela i LA nästa år och munnen vattnas av tanken på den första matchen lagen emellan som spelas i Dallas... Värt att nämna är också att Dallas dels har värvat spelare med hjälp av DeAndres namn, dels att dom ignorerat spelare på hans position som nu är tagna eftersom dom helt rimligt ansåg sig ha fyllt den.

 

6r20xf.jpg

 

BONUS!

 

Den odödliga, självgoda legendaren Kobe Bryant aka The Black Mamba sitter där hemma i soffan 36 år gammal med 5 champoionshipsringar och ger sin syn på saken.

 

245acm9.jpg

 

 

 

ohkbhg.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite väl taggad. Överväger att köra NBA-fantasy men tror inte jag kan få ihop något på PF. Är det något du har koll på?

 

Gjort ett par försök på fantasy men draftar Rose varje gång till en dyr peng och allt är över redan där och då. Körde Flashbacks fantasy förra året och hade ett riktigt riktigt sjukt lag, men mid season visade det sig att vi vart scammade av han som hade hand om pengarna.

 

Har tyvärr inga reks på var fantasy ligor finns på rimlig nivå, hittar du något får du gärna hojta till (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha :) fair enough

 

Som jag skrev till Shahin: det är roligare att spela med folk jag kan låtsas känna. Men worst case får det väl bli någon randomliga.

 

Håller helt med, en pf-liga vore otroligt kul.

 

Padde, har du gett NFL några chanser?

 

Vad kan jag ha sett, 4-5 matcher lifetime? Ingen ärlig chans given, när börjar säsongen?

 

Padde! Kan du berätta lite om ibiza i min db, försöker sammanfatta allt inför eventuell resa.

 

Ping emilio_15 och sladdafan, också välkomna att skriva era erfarenheter och dylikt.

 

Jag var ganska grön när jag var där men ska försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK pf, vad är era podcasts-rekommendationer?

 

Har lyssnat på allt som rör NBA, P1s heroinlandet, Palmemordet, Falklandskriget, en om game theory, någon från Zara Larsson, en om ayahuasca. Har börjat ladda ner "filosofiska rummet" och ett par TED-talks jag missat.

 

Lättsmält astronomi vore nöten, men alla reks uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...