Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Rättegångspodden"

Denna är riktigt bra. Podd baserad på ljudupptagningar från svenska rättegångar i uppmärksammade brottmål.

 

 

Nytt avsnitt ute om Cefour-härvan som var roligt att lyssna på. Mer mörker i övriga episoder. Entreprenören och grundaren av ett vinbolag pumpar in åtskilliga miljoner av sina egna pengar + massa lån för att frälsa världen med drickfärdigt vin i plastglas med lock! Miljontransaktioner på aktiemarknaden, och positiva pressmeddelanden om företaget för att öka marknadsvärdet, mynnar ut i åtal om grovt insiderbrott och grovt svindleri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack alla för tipsen, långt över förväntan även om jag inte tagit tag i lyssnandet ännu (=

 

Förväntar mig en mysig tripprapport från himmelriket me massa bilder =)

 

Hm, senast jag skrev om en festival fick jag inte ut något vettigt alls. Så svårt att fånga känslan av spelningar i ord och vill inte göra en sån fantastisk upplevelse orättvisa. Sparas antagligen till någon form av sommar/års-sammanfattning, varit mycket kul på senaste.

 

Missförstått geni?

 

 

Otroligt oprofessionell intervju från båda hållen, men imo är det programledarna som gör bort sig mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste visst omvärdera. Jag trodde helt ärligt att bara pensionärer och Valterego lyssnade på podcasts.

 

Förvånad över att du med dit skarpa intellekt hemföll så pass åt ogrundade fördomar ;) Vidare lyssnar jag på väldigt mycket färre pods än vad du tror.

 

För övrigt vill jag tipsa om "Sveriges 20 roligaste" med Messiah Hallberg, samt "TV Heads".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serietips: Mr. Robot

 

This. Började se igårkväll, grym pilot och riktigt bra efterföljande avsnitt (har sett 3 tot), MEN serien har exakt alla characteristics för att vara en max 2 säsonger grej, och kan mycket väl bli någon sorts Suits (är väl samma TV-kanal?) senare som man både tröttnar på och hatar. :) Men för nu är den fantastisk.

 

 

Extremt sen edit: En kille i serien har haft på sig olika klockor per avsnitt. Först en Hublot, sen en AP och tredje en Panerai. Såna smågrejer gör att jag mår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade på Geniförklarat i 2-3 avsnitt och tyckte det var riktigt tråkigt. Är hans nya bättre?

 

Lyssnade på typ ett halft geniförklarat för jag inte tyckte om det. Men har lyssnat på Betner, Schyffert och Knyckare. Tycker det är helt okej, iaf om man tycker standup är kul. Sista avsnittet kände jag inte till komikern, men ska väl ge henne en chans också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
This. Började se igårkväll, grym pilot och riktigt bra efterföljande avsnitt (har sett 3 tot), MEN serien har exakt alla characteristics för att vara en max 2 säsonger grej, och kan mycket väl bli någon sorts Suits (är väl samma TV-kanal?) senare som man både tröttnar på och hatar. :) Men för nu är den fantastisk.

 

 

Tvungen att hålla med här, måste dock inflika att senaste säsongen av Suits har varit helt fantastisk, snittat 9.3+ och verkligen levererat.

Mvh tröttnade aldrig på serien mitt i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så pokern är död på riktigt. Lite störigt att det kom så pass plötsligt men har ju hela tiden varit inställd på att det ska ske förr eller senare så varför inte förr.

 

Jag behöver plugga upp ett drygt år av betyg på komvux, är det för sent att regga några kurser nu? Kör gärna på distans om möjligt. Hjälp mig pf!

 

Jag och vapendragaren var förbi och högg en burgare på Oljebaren idag eftersom vi ändå var i stan, kan nog fan vart den bästa burgare jag käkat. Tack för tipset burgarboken!

 

Åt där samma dag och just där och då var det en av de bästa hamburgarna jag ätit. Extra kul att ni verkar ha uppskattat det med (=

 

Tvungen att hålla med här, måste dock inflika att senaste säsongen av Suits har varit helt fantastisk, snittat 9.3+ och verkligen levererat.

Mvh tröttnade aldrig på serien mitt i

 

Suits jumped the shark när Lewis höll en rättegång med sin katt (typ, kommer inte ihåg exakt). Kul för er som klamrade er kvar men jag kan inte mentalt ställa om och börja kolla igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första avsnittet av Hard Knocks är ute nu om du vill se lite bakom NFLs kulisser 8-)

 

Angående läsa upp betyg så bör det finnas någon form av "vuxenutbildning" i din kommun där de har studievägledare. Finns lite olika ställen som har kurser på distans, Hermods och NTI t.ex. Hittar du inget sånt får du väl ringa arbetsförmedlingen och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för svar hörrni, har inte hunnit ta tag i det ännu men det borde jag verkligen göra omgående. Hade mer action när jag satt ett bord nl200 på b2b hu back in the days.

 

__

 

 

Livet är förjävla kul just nu utöver bristen på produktiv känsla. Läser lite om domedagsförutsägelser om bostadsbubblan vilket vore misär när nästan hela mitt kapital är låst i det men det får bli vad det blir. Sociala livet just nu är bortom all rim och reson, träffar folk hela tiden och helgerna är fyllda av magiska fester och erfarenheter. Träffar en tös som jag verkligen tycker om också - självklart med en del fotnoter som sätter törnar på rosorna men the sweet aint as sweet without the sour som vi alla vet. Hade gärna skrivit någon längre grej om allt roligt men dedikationen finns inte riktigt där + jag får höra att min db är ganska outad i min hemort.

 

Tänkte bara check in for a sec. Åt pepparkakor och tänkte på pf (= Hoppas ni andra mår lika fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1839615#post1839615

 

in och kika, it's for a good cause!

 

Hmpf

 

Haha :)

 

Söt! Sibirisk/skogis/bondkatt/what?

 

Blev det någon katt? :)

 

Ingen aning om ras tbh.. Det blir det nog inom sin tid, tjejen i fråga är lite lik mig i sitt beteende då det först ska funderas, sen ska förslaget läggas fram sen ska det funderas på det i ett par månader och vela fram och tillbaka. Gissar att det beror lite på hur seriöst det blir mellan oss också men jag är väldigt pepp på idén (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...