Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Tror jag vill ha en bättre kaffemaskin än den ytterst basic jag har just nu. Ingen finsmakare än, men man kan väl bli. Tips? :-D

 

nGTO:

 

 

moccamaster-kbc741clubline(105746)-0.jpg

 

Fnns lite olika modeller, men jag har http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kaffe-och-espresso/filterbryggare/moccamaster-kbc741clubline/105746.3420/ och jag fullkomligt älskar den. Perfekt vardagsbryggare snabb och gör vansinnigt gott kaffe. Du skall ha episka maskiner i 8k+(helst 10k+)regionen ifall du tittar på espresso/latte funktioner men för just kaffe så är den där nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nGTO:

 

 

moccamaster-kbc741clubline(105746)-0.jpg

 

Fnns lite olika modeller, men jag har http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kaffe-och-espresso/filterbryggare/moccamaster-kbc741clubline/105746.3420/ och jag fullkomligt älskar den. Perfekt vardagsbryggare men gör det till trots vansinnigt gott kaffe.

 

+1 om det är vanligt brygg han är ute efter. tänker vi espressomaskin så är det nog Jura som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt! och gärna vräka på lite om man skall ha en sådan, det "lönar" sig som jag har förstått det. Vissa saker är det inte värt snåla på om man väl bestämt sig för att klonka. Säng är för mig ett sådant exempel och regarding detta - man vill inte hålla på med underhåll på en espressomaskin för att nämna en sak.. skall vara auto annars kommer den samla damm efter ett tag för det blir "besvärligt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nGTO:

 

 

moccamaster-kbc741clubline(105746)-0.jpg

 

Fnns lite olika modeller, men jag har http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kaffe-och-espresso/filterbryggare/moccamaster-kbc741clubline/105746.3420/ och jag fullkomligt älskar den. Perfekt vardagsbryggare snabb och gör vansinnigt gott kaffe. Du skall ha episka maskiner i 8k+(helst 10k+)regionen ifall du tittar på espresso/latte funktioner men för just kaffe så är den där nöt.

 

 

GTO:

 

16786530-origpic-2608fa.jpg

 

Wilfa WSP-1A, 500kr extra för alu-finish ist för svart får man överväga på spew-kontot dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite - men vilken läcker maskin. Har en Moccamaster hemma som jag haft sedan jag flytta hemifrån för 4-5 år sedan. Moccamaster är jäkligt bra bang for the bucks. Det jag stör mig lite på är att plattan kan vara något varm så bränns vid ganska snabbt om det får stå, kan ju ha blivit bättre på senare år.

 

Men den där Wilfa verkar falla mig i smaken, gillar helt enkelt att deras mått för mängden kaffepulver bygger på vikt och inte volym - talar ju om gto. Hur är värmeplattan på Wilfan? Kan jag ha 2-4 koppar ståendes 30-60min utan att det sedan smakar bränt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt kaffe skall ju dock drickas inom 15min av bryggning, det blir beskt/beskare efter 15min>. Min moccamaster är nyare och den bränner vid om det är för lite i kannan. Om plattan är för kall så smakar inte kaffet mumma heller om det står ett tag.

 

Jag kör helt enkelt på att koka en stor kanna och dricka med mer mjölk när det inte smakar lika gott efter nån timme :), lirar naket eller med ytterst lite mjölk vanligen. En av de få bryggare jag gillar dricka svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ens föreställa mig hur sjuk jag skulle bli på >1 kopp.

 

Visste väl att ni skulle komma med facit gott folk, stort tack till er. Wilfan verkar spännande på alla vis så den får det bli.

 

Kommer en lägenhetsupdate snart där ni kommer att få hjälpa mig inreda en tom del av vardagsrummet också, för vem orkar fatta beslut utan pf egentligen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NBA-rants!

 

 

 

 

Jag har skrivit honom förut och jag kommer att skriva om honom igen. Derrick Rose, den enskilda idrottspersonlighet som jag följer mest, är tillbaka efter ha spelat 23(?) matcher på tre säsonger (varje säsong är 82 matcher+play offs). Han vart skadad första omgången i slutspelet samma år som han vart NBA's yngsta MVP genom tiderna och sen dess har han endast hunnit göra enstaka matcher som inte har bådat gott innan han skadade andra knät.

För att han ska komma i form inför kommande säsong låter USA's förbundskapten honom vara med i VM, en tjänst som är risk/reward väldigt vettig för basketen i sig och ändå försvarsbar då laget kommer gå till final mot Spanien utan några som helst problem (dom har vunnit med i snitt >34p per match hittills och det är semi imorgon) samt om dom skulle hinna få igång honom tills dess vore det en stor bonus för laget. Tyvärr är det inte särskilt troligt alls då hans timing i ffa offensiven har varit helt bedrövlig med ett dåligt jumpshot och svaga avvägningar. Men igår så såg han helt okej ut för första gången, all be it mot ett högst mediokert motstånd (även om just deras PG Dragic är riktigt bra), vilket tänder en gnutta hopp inom en.

 

 

Imorgon 20:50 på viaplay är det semi mot Litauen som sagt och på söndag är det högst troligt att det blir final mot Spanien samma tid, samma kanal. Hett tips är att kolla in åtminstone den senare då det kommer bli en riktigt intressant match då Spanien både har hemmaplan och är en riktigt svår match up med Gasol-bröderna som stora starka bigs mot ett ungt, mindre amerikanskt lag. Ni får chansen att för en gångs skull se en glimt av NBA på en rimlig tid, en framtida superstjärna (just nu finns det bara två i ligan som förtjänar titeln) i Anthony Davis som inte bara är ett atletiskt fenomen utan dessutom har det bästa unibrownet i professionell sport samt med en himla massa tur så kanske ni turar in en Derrick Rose i någorlunda form - för han är extremt underhållande när han väl är in the zone.

 

 

Ska förövrigt se Rose's officiella NBA comeback i premiärmatchen mot Knicks i Madison Square Garden den 29:e oktober vilket kommer bli så sjukt häftigt, ONE TIME ingen knäskada innan dess plz.

 

 

 

 

/

Anthony+Davis+2012+NBA+Rookie+Photo+Shoot+OdQHrKDfGijl.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: Stef007 (€981.40 in chips)

Seat 8: DerrickRose1 (€1,382.00 in chips)

 

Stef007: SB €5.00

DerrickRose1: BB €10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DerrickRose1 [:Tb::7b: ]

Stef007: Raise To €30.00

DerrickRose1: Raise To €100.00

Stef007: Call €70.00

*** FLOP *** [:6h::Ts::3b:]

DerrickRose1: Bet €120.00

Stef007: Call €120.00

*** TURN *** [:6h::Ts::3b::Th: ]

DerrickRose1: Check

Stef007: Bet €220.00

DerrickRose1: Call €220.00

*** RIVER *** [:6h::Ts::3b::Th::Ab: ]

DerrickRose1: Check

Stef007: Check

*** SHOW DOWN ***

Stef007: shows [:Jh::Tg: ] (Three of a kind)

DerrickRose1: shows (mucked) [:Tb::7b: ] (Three of a kind)

*** SUMMARY ***

Total pot €879.00 Rake €1.00

Stef007: wins €879.00

 

 

 

 

 

Seat 3: Stef007 (€1,174.40 in chips)

Seat 8: DerrickRose1 (€1,237.00 in chips)

 

DerrickRose1: SB €5.00

Stef007: BB €10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DerrickRose1 [:8h::Kg:]

DerrickRose1: Raise To €24.00

Stef007: Raise To €70.00

DerrickRose1: Call €46.00

*** FLOP *** [:Jg::Qb::Ks:]

Stef007: Bet €98.00

DerrickRose1: Call €98.00

*** TURN *** [:Jg::Qb::Ks::7s:]

Stef007: Bet €168.00

DerrickRose1: Call €168.00

*** RIVER *** [:Jg::Qb::Ks::7s::8g: ]

Stef007: Check

DerrickRose1: Bet €500.00

Stef007: Call €500.00

*** SHOW DOWN ***

Stef007: shows (mucked) [:As::Ab: ] (Pair)

DerrickRose1: shows [:8h::Kg:] (Two pair)

*** SUMMARY ***

Total pot €1,671.00 Rake €1.00

DerrickRose1: wins €1,671.00

 

 

 

 

Seat 3: Stef007 (€1,850.10 in chips)

Seat 8: DerrickRose1 (€2,371.50 in chips)

 

DerrickRose1: SB €5.00

Stef007: BB €10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DerrickRose1 [:Tg::Qh: ]

DerrickRose1: Raise To €20.00

Stef007: Call €10.00

*** FLOP *** [:9h::8h::Ab:]

Stef007: Check

DerrickRose1: Bet €25.00

Stef007: Raise To €92.00

DerrickRose1: Call €67.00

*** TURN *** [:9h::8h::Ab::Js:]

Stef007: Bet €179.20

DerrickRose1: Call €179.20

*** RIVER *** [:9h::8h::Ab::Js::6g: ]

Stef007: Bet €300.00

DerrickRose1: Raise To €2,080.30

Stef007: Allin €1,258.90

*** SHOW DOWN ***

Stef007: shows (mucked) [:As::8b:] (Two pair)

DerrickRose1: shows [:Tg::Qh: ] (Straight)

*** SUMMARY ***

Total pot €4,220.60 Rake €1.00

DerrickRose1: wins €4,220.60

 

 

Blir många vinstnävar här har jag märkt vilket är såklart för att jag skäms för mycket över hur uselt jag spelat i intressanta stora potter som jag har förlorat. Vinner man kan man alltid köra SvS-mantrat "men vem vann potten?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en väldigt funky dag där jag vaknar upp och spenderar första halvan av dagen till sängs med vännerna jag var ute med igår där det både skrattas och gråts så har det varit en extremt variansfylld dag. Vet inte vad jag ska skriva men varit väldigt bisarra 24h. Inte mina tårar "tyvärr" (inte gråtit på hundra år, tror det skulle vara nyttigt men vill obv inte att något hemskt ska utlösa det) men det påverkade en väldigt mycket ändå såklart.

 

Något trivialt men ändå trevligt är att jag just såg en väldigt fin film som kändes väldigt autentisk; Chef. Näst bästa filmen jag sett i år tror jag efter Grand Budapest Hotel.

 

Chef-2014-Movie-Poster1-650x955.jpg

 

 

 

Visst, den är fortfarande förutsägbar i viss mån men det var inte det jag syftade på med autentisk även om jag gärna sett ett lite mindre fairy tale-aktigt slut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön feel good film.

 

Spoiler!

Det jag gillade var att feel good varade hela filmen. Satt nästan och vänta på den annars alltid standard delen av en film där allt de byggt upp skall raseras för att sedan byggas upp igen. Att någon skulle sno trucken, bli ovänner eller annat jobbigt. Men, nej den höll hela vägen ut icon14.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...