Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I €500k turren är buy-in €55, om man antar att €5 är raken så behövs 10 000 spelare för att den ska gå runt. Om det hade varit "Satelites from" €55, så tycker jag att det är onödigt hög instegs-satellitavgift.

 

Jag har hittat svaret på det där om €500K-turneringen via en sajt av någon "vinstandelsägare" eller liknande

Söndagar

Kl 19.30 €50 000

Kl 21.00 €500 000

 

€55 i inköp, €50 till prispotten och €5 i rake. Obegränsat antal åter-inköp under första timmen.

Var person med en vinstandel har förbetalt 3 x €55 i inköp till turneringarna på Söndagar kl 21.00.

 

En rebuy-turnering alltså. Då behövs det inte 10 000 spelare för att gå runt, dock bör det ändå behövas rätt många. Säg att varje spelare i snitt gör en rebuy plus en add-on, då behövs det ca 3300 spelare. Dock har ju "vinstandelsfolket" förbetalda fribiljetter, som de lär bränna på första turren så det är ju möjligt att den första går runt i alla fall. Jag är dock skeptisk och poängterar att det måste ses som ett risktagande att deponera pengar på T6 poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare ett krashat bolag av samma gäng?

 

Finns denna pokersajten kvar? Eller har den nånsin funnits på boss?

http://www.ozzybet.com/ (såg några varit o skrytit om den i sajt tråden i början av året, så uppe lär den ju varit några dagar iaf?)

 

http://ozzybetprofitshare.com/

Ozzybet.com Ltd är ett licensierat spelbolag med fokus mot Internets spelmarknad, huvudkontoret är baserat på Malta (2h båt resa från Italien). Och vi samarbetar endast med de ledande operatörerna inom spel och bank sektorn!

  • Boss Media AB - Samma partner som vår statliga konkurrent


  • Bank of Valetta - Malta


  • SEB - Skandinaviska Enskilda Banken

........

Mvh,

Ozzybet Ltd & MST Consulting

P.S. Detta är ett exklusivt erbjudande framtaget endast för MST Consulting (Magnus Strid)! Och du som har fått detta erbjudande har blivit noggrant utvald av Magnus Strid så vi hoppas att du förstår innebörden av detta!

 

P.P.S Ozzybet ProfitShare är en once-in-a-life-time opportunity, missa den inte!

MST Consulting

Magnus Strid

samma människor som bakom: http://www.workhome.se

 

 

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=683870&from=rss

Många kanske trodde att pokerboomen var över. Men inte de som startat nätpokersidan Ozzybet, där även de som inte spelar poker kan tjäna pengar.
Hur slutade detta projekt av "T6-gänget"? Fick alla sina pengar tillbaka som lovades i artikeln?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen verkar köpa "konceptet" T6 poker. Vi får väl se om några månader om hela pokerkollektivet hade helt fel när alla verkar ha kommit till samma slutsats om T6.

 

http://www.punterslounge.com/forum/showthread.php?t=58135

 

påstår någon ha fått en dementi om att T6 poker skulle tillhöra pokerdream

 

I contacted pokerdream network to verify about this claim and i received this reply:

 

PokerDream

05/12/2007 22:35

 

subject

 

RE: About t6poker

 

Hello T6 Poker is not part of the pokerdream network.

 

Regards

Jesper

 

 

Någon annan påpekar det lite misstänkta faktum att det efter pengasummorna på turneringarna finns en T6-asterix, som skulle kunna göra att bolaget kan hävda att det är "T6€" istället för riktiga pengar. Detta fick dom dock dementerat av supporten på T6 som vidhåller att det är just riktiga pengar som delas ut.

 

http://img479.imageshack.us/img479/5462/t6pokerug5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! såhär skrev en på punterslounge.com om T6 poker 200€ freeroll!

 

"the pricepool of the tournaments is actually misleading to say the least.

the 200€ in the Freerolls are T6€ . 100T6€ are worth 1 real €.

 

so they are running 48 *2€ Freerolls a day

 

even not the 1st pokerroom that came up with the idea of an own curreny to promote"

Har för mej nån skrev här i tråden att han vunnit 50 cent på en hög placering i turren!? Rätta mej om jag har fel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! såhär skrev en på punterslounge.com om T6 poker 200€ freeroll!

 

"the pricepool of the tournaments is actually misleading to say the least.

the 200€ in the Freerolls are T6€ . 100T6€ are worth 1 real €.

 

so they are running 48 *2€ Freerolls a day

 

even not the 1st pokerroom that came up with the idea of an own curreny to promote"

Har för mej nån skrev här i tråden att han vunnit 50 cent på en hög placering i turren!? Rätta mej om jag har fel :-)

 

Om det här stämmer så är det helt otroligt att de överhuvudtaget har 350 spelare på sidan. Vore roligt med ett svar angående detta från någon inom T6, kanske rent av Mats eller Anders?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vara så att T6EURO bara fungerar på alston price egna aktiehandel? ;D haha kan bara köpa värdelösa aktier för det :D

 

Kan detta även innebära att deras 50k GTD då egentligen är bra mycket lägre?

 

Och att turneringsbiljetterna de stackars(dumma?) "vinstandels-köparna" fått inte är värda 55euro styck utan *ta da* 55T6EURO, vilket då blir 0,55euro!

 

wow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här stämmer så är det helt otroligt att de överhuvudtaget har 350 spelare på sidan. Vore roligt med ett svar angående detta från någon inom T6, kanske rent av Mats eller Anders?

 

Tror inte det där är riktigt, tyvärr...

 

Det är nog riktiga Eurso som pumpas ut. Om man kan få ut dom från sajten om ett par år är däremot en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det där är riktigt, tyvärr...

 

Det är nog riktiga Eurso som pumpas ut. Om man kan få ut dom från sajten om ett par år är däremot en annan fråga.

 

 

Fast riktiga och riktiga. Vem som helst kan ju faktiskt sätta ett eurotecken efter en siffra på en dator och dela ut hej vilt. Men inte blir det Euro av det, tills det finns uttag, och tills det faktiskt fungerar, måste man väl ändå säga att det är playmoney med det förvillande namnet Euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mej nån skrev här i tråden att han vunnit 50 cent på en hög placering i turren!? Rätta mej om jag har fel :-)

 

En på cint.se skrev detta

 

Jag vann Euro 0.01 igår kväll. I de 200E freerolls är förstapris 50 cent enligt prisfördelningsrutan.

I 2.500 freerollen får de första 30 gå med i söndagstävlingen och nästa 100 får 5E.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fanns en del intressant där.

 

Can't find anything on the site...but another forum carries a message about ''Free 25 Euro play-money'' when you sign up....while the site reads like proper 25 Euro offer.

Also the size of some of the giveaways seems far too much for a new site.

 

This website does not permit players to wager real money. Chips in players' accounts have no monetary value,

and cannot be exchanged for anything of value. Any and all references in the website to "pots," "limits", "betting"

or the like are solely for instructional or illustrative purposes and do not involve wagering real money.

 

Sedan har iofs supporten hävdat att det ÄR riktiga pengar, men varför har då ovanstående stått på siten? Är det måhända så att det var information som inte skulle bli offentlig förrän senare? Och det ÄR väl märkligt att T6-loggan står utskriven efter beloppen så ofta?

 

En på cint.se skrev detta

Citat:

Jag vann Euro 0.01 igår kväll. I de 200E freerolls är förstapris 50 cent enligt prisfördelningsrutan.

I 2.500 freerollen får de första 30 gå med i söndagstävlingen och nästa 100 får 5E.

 

Satelliter är ett rätt intressant sätt att bygga pyramider i pyramiden. Vinnarna i deras €200-satellit får platser i deras €2000-satellit. Vinnarna i deras €2000-satellit får platser i deras €20000-satellit. Vinnarna i deras €20000-satellit, får platser i deras €200000-satellit. Så kan de ju i princip fortsätta hur länge som helst, utan att någonsin behöva betala ut några pengar.

 

Mitt tips är att dessa värdelösa T6€ kommer man senare kunna växla in mot T6Rubel som i sin tur växlas mot T6Lire som likt som värdelöse IRL föregångare kommer utsättas för en galopperande inflation där 1€ är 157896¹º Lire.

 

Blir nog som med deras förra pokerscam, där man förvisso kunde ta ut sina värdelösa playmoney, men bara köpa värdelösa playaktier i Aspiritus för dem.

 

Deb riktiga pricken över i:et, vore om om de lyckades konvertera låtsaspengarna till T6-lire som får en så galopperande inflation att deras värde blir MINDRE än noll, så att de i praktiken blir en SKULD istället för en tillgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, vi får se. Det finns så många olika uppgifter om hur prislistorna ser ut, en skriver att han hamnat på 290e plats i en €200 frirulle och fick 1.10 euro.

 

En annan har vunnit korrekt och är uppe i totalt 1100 euro. Ytterligare en annan säger att oavsett vilken plats och vad som står i prislistan får han €2 på kontot.

 

Ofta verkar rullarna avbrytas och folk kastas ut eller inte gå att anmäla sig. Någon såg en frirulle där endast två deltagare deltog och båda var disconnectade, men enligt prislistan fick vinnaren 200e

http://i195.photobucket.com/albums/z204/mattdavidson_2007/lmao.jpg

 

Vad ska man tro.. har svårt att se att de skulle ljuga och senare påstå att frirullarna bara var playmoney eller "internpengar", då skulle förtroendet för sajten helt dö ut på några dagar och allt vore förgäves. Å andra sidan, är det riktiga pengar så är slänger de iväg pengarna utan att ha en fungerande sajt och har ändå skapat ett lågt anseende, känns som bortkastade pengar.

 

Sedan har iofs supporten hävdat att det ÄR riktiga pengar, men varför har då ovanstående stått på siten? Är det måhända så att det var information som inte skulle bli offentlig förrän senare? Och det ÄR väl märkligt att T6-loggan står utskriven efter beloppen så ofta?

 

Iofs, gäller det T6poker.net som eventuellt kan vara en ren playmoneyklient/"pokerskola" (jämför partypoker.net) riktat till ev. amerikaner(?). Den texten finns inte på T6poker.com. T6-loggan kan också betyda att det handlar om 6-mannaturnerngar.

 

 

Nåväl, tiden får utvisa. Hur som helst är detta en pokerparodi som utspelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs, gäller det T6poker.net som eventuellt kan vara en ren playmoneyklient/"pokerskola" (jämför partypoker.net) riktat till ev. amerikaner(?). Den texten finns inte på T6poker.com.

 

Haha, du har givetvis rätt i att det är fullt möjligt. Jag läser T6-informationen som Fan läser bibeln.

 

För övrigt, någon som vet var T6:arna själva diskuterar detta? De lär ju ha Internet de också. På MLM Sweden hängde pyramidarna förr, men där är det ganska dött numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du har givetvis rätt i att det är fullt möjligt. Jag läser T6-informationen som Fan läser bibeln.

 

För övrigt, någon som vet var T6:arna själva diskuterar detta? De lär ju ha Internet de också. På MLM Sweden hängde pyramidarna förr, men där är det ganska dött numera.

 

Dom har ett forum på deras site! var där och kika, men fanns inte en tråd :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha!

 

Guuu va bra detta blir!

 

Mitt tips är att dessa värdelösa T6€ kommer man senare kunna växla in mot T6Rubel som i sin tur växlas mot T6Lire som likt som värdelöse IRL föregångare kommer utsättas för en galopperande inflation där 1€ är 157896¹º Lire.

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://lison.blogg.se/1195388408_t6poker.html

Postat av: Fredde

Hej,

 

Richard är bosatt i NY, USA och var med i GiiCorp.

Han är grafisk designer och marknadsförare.

 

Skall gå med så är det Torben Hübertz som man ska ha förtroende för. Han bestämmer 100% och kom in efter Gii hade gått åt skogen, köpte upp säljkåren och det som fanns kvar och har byggt om det efter sina visioner.

 

Richard har designat bl a sajterna, korten, m.m.

Ingen kan säga att mannen inte är bra på sitt jobb.

 

Lite fakta:

1. Det är inte en säker investering och man kan förlora pengarna! Torben skulle sparka någon som påstod annat!

2. December är testmånad (med frirullar för att justera, testa, osv.)

3. Januari 2008 öppnar det upp för cashgames och storturneringar.

4. De har bokat in massa annonser och kommer försöka etablera sig på pokermarknaden.

5. Nästan all "fakta" kommer från cint.se som drivs av ACN'are och grundare till nettrade, en konkurrent. Dessutom gammal info från ickemedlemmar. 2 år sen gav de Torbens projekt ett halvår max.

6. Har ännu inte sett eller hört någon befintlig medlem visa sitt missnöje i Torbens projekt (då räknas inte Gii, för de styrdes av norrmän)

7. Om något vore illegalt så borde det varit polisrazzia i någon av alla deras stora möten som sker runt om i världen, bl a i sverige flera gång per år.

 

Förstår att folk är skeptiska!

Va själv skeptisk länge, men ändrade min inställning.

Förlorar jag mina pengar på detta kommer jag inte gnälla, det lovar jag.

 

Hare,

Fredde

2007-dec-10 @ 02:07

Den stora marknadsföringen har börjat.

Var uppe i min lokala konsumbutik precis och på den stora postlådan utanför var det tryckt T6poker.com i fin färg.

Verkar så, en kompis hade stött på T6 tröjjor på krogen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...