Gå till innehåll

Vidriga pokerspelare det finns


AnteSvante

Recommended Posts

$10+R satte till SM på NB.

12 spelare kvar, 4 får betalt. Ligger 4a med hyfsad stack.

 

Höjer till 1000 (blinds 200/400) i mittenpos med Ah9h syn bakom o BB synar.

Flopp 3h5h8h, BB checkar, jag checkar med o sista killen betar 1400.

BB synar och jag med.

Turn 8c. check check sista killen betar 3k, BB viker o jag ställer för 2100 till.

 

Killen (Dennich) steker o sätter på timebank. Sen frågar han i chatten:

D - Har du bra?

Jag - nää, eller?

D - 8a? Färg?

Jag - ...

40sek går...

D - Okej jag synar väl.

 

Dennich viker upp 88 för 4-tal.

Monsterpotten o chiplead till han, jag ute.

 

Frågan är bara varför gör man såhär? Jag menar det var bara småpengar vi lirade om. Och jag spelade mest som tidsfördriv.

Men hade det där hänt live så hade hans näsben vart i farozonen. Förstår inte människor som gör sådär.

 

Så jag tiltar loss i chatten och får kommentaren av någon random mupp "Men du måste ju uppskatta ironin i det hela"

 

Suck, hoppas verkligen att karma existerar så han bubblar i SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade svårt att se det komiska.

Man hoppas bara att man träffar killen på krogen eller ngt i den stilen.

Han har nuts, fine syna och var glad över stacken.

Är så otroligt barsligt och otroligt elakt gjort. Nu var det kanske tur att det var jag och ingen annan stackare vars sista $10 var investerade:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raisa floppen. dumt att ge scarecards så de kommer undan.

 

wp av din motståndare, fick dig på tilt.

 

Det kvittar ju rätt hårt. OP åkte ju i handen ovan så fi tjänar nada på att OP blir tiltad. Slowrolling stör inte mig så där jättemycket, men enligt "reglerna" så är det ju dålig stil och tyder på tveksam härkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kvittar ju rätt hårt. OP åkte ju i handen ovan så fi tjänar nada på att OP blir tiltad. Slowrolling stör inte mig så där jättemycket, men enligt "reglerna" så är det ju dålig stil och tyder på tveksam härkomst.

 

man erbjuder ju givetvis spelaren man slår ut att spela lite HU NL1000 direkt efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade svårt att se det komiska.

Man hoppas bara att man träffar killen på krogen eller ngt i den stilen.

Han har nuts, fine syna och var glad över stacken.

Är så otroligt barsligt och otroligt elakt gjort. Nu var det kanske tur att det var jag och ingen annan stackare vars sista $10 var investerade:-)

 

Vad skulle skrivits för att få dig på bättre humör?

(Gillar inte heller att vänta i onödan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade svårt att se det komiska.

Man hoppas bara att man träffar killen på krogen eller ngt i den stilen.

Han har nuts, fine syna och var glad över stacken.

Är så otroligt barsligt och otroligt elakt gjort. Nu var det kanske tur att det var jag och ingen annan stackare vars sista $10 var investerade:-)

 

Vem är det som är barnslig egentligen? Nån skämtar lite med dig när det gäller växelpengar och du hoppas du träffar killen/tjejen på krogen för att spöa upp dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det som är barnslig egentligen? Nån skämtar lite med dig när det gäller växelpengar och du hoppas du träffar killen/tjejen på krogen för att spöa upp dem?

 

Det är inte pengarna som är viktiga... Det är själva principen. Man kan göra en jäkla massa som inte direkt är regelvidrigt vid bordet men som allmänt upplevs som ett brott mot etikettsreglerna. Personligen blir jag inte lika upprörd när det händer på nätet som jag blir när det är livespel men iaf...

Bättre uppförande vid borden är ju något man alltid kan önska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det som är barnslig egentligen? Nån skämtar lite med dig när det gäller växelpengar och du hoppas du träffar killen/tjejen på krogen för att spöa upp dem?

 

Hahahaha. Så tänkte jag med. Det är sånt man får tåla. Kan man inte hantera pikar i chatten är jag rädd för att man inte är en vinnande spelare i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju inte direkt en pik i chatten det handlade om utan slowrolling... :roll:

 

Åh förlåt, tog jag fel ordval nu. Chattpsykologi ska man kunna hantera i alla fall och han skrev ju:

D - Har du bra?

Jag - nää, eller?

D - 8a? Färg?

Jag - ...

40sek går...

D - Okej jag synar väl.

 

En pik behöver inte vara direkt utan kan även indirekt byggas upp med ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grisigt gjort, men samtidigt inget ovanligt att folk beter sig som grisar när det handlar om internetpoker.. Tyvärr måste man lära sig att hantera det.

En sak jag inte riktigt förstår: "Spelade mest om småpengar". "Satt där mest som tidsfördriv". Är inte en satelit till SM aningen fel spelform om dessa påstående är sanna? Ser det mest som en efterkonstruktion mitt i tilten, men samtidigt ändrar det iofs inte grisens agerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså givetvis måste man fundera lång tid i sådana lägen, jag hade varit osäker på att spela handen med 4-tal där, jag menar det e ju ett kort kvar o om motståndaren sitter med öppet färgstegdrag, d.v.s 2h4h, 4h6h eller 6h7h, så skulle man ju nästan folda sitt 4-tal...eller?

 

:-D

 

 

 

 

p.s Hatar fi också, men det e livet i pokervärlden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...