Gå till innehåll

Vidriga pokerspelare det finns


AnteSvante

Recommended Posts

Grisigt gjort, men samtidigt inget ovanligt att folk beter sig som grisar när det handlar om internetpoker.. Tyvärr måste man lära sig att hantera det.

En sak jag inte riktigt förstår: "Spelade mest om småpengar". "Satt där mest som tidsfördriv". Är inte en satelit till SM aningen fel spelform om dessa påstående är sanna? Ser det mest som en efterkonstruktion mitt i tilten, men samtidigt ändrar det iofs inte grisens agerande.

 

Nej altså självklart spelade jag seriöst under turneringen, det gör jag alltid när det gäller poker. Men vad jag menade var att de pengarna det handlade om hade ingen betydelse för mig. Spelar nästan uteslutande på svs och gör det så bra att jag lever på mitt pokerspel. Så jag gråter inte direkt blod över några få dollar förlorade.

 

Vad jag menade med "Spelade mest om småpengar". "Satt där mest som tidsfördriv" var att det kunda ha kännts mycket värre för någon annan som ser de pengarna som mycket mer än jag.

 

 

Edit: Spelade sattelit för att få känsla för klienten, kan vara bra att ha spelat ett par ggr innan SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är det som är barnslig egentligen? Nån skämtar lite med dig när det gäller växelpengar och du hoppas du träffar killen/tjejen på krogen för att spöa upp dem?

 

Vad jag menar är att folk som har är som han FAKTISKT förtjänar ett kok stryk så han lär sig ett och annat om hur man uppför sig. Lite old school kanske men det är bara min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej altså självklart spelade jag seriöst under turneringen, det gör jag alltid när det gäller poker. Men vad jag menade var att de pengarna det handlade om hade ingen betydelse för mig. Spelar nästan uteslutande på svs och gör det så bra att jag lever på mitt pokerspel . Så jag gråter inte direkt blod över några få dollar förlorade.

 

Vad jag menade med "Spelade mest om småpengar". "Satt där mest som tidsfördriv" var att det kunda ha kännts mycket värre för någon annan som ser de pengarna som mycket mer än jag.

 

 

Edit: Spelade sattelit för att få känsla för klienten, kan vara bra att ha spelat ett par ggr innan SM.

 

hmm...

 

EDIT: hoppsan, det går visst ett SM på Nordic Bet också....:oops: :oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte pengarna som är viktiga... Det är själva principen. Man kan göra en jäkla massa som inte direkt är regelvidrigt vid bordet men som allmänt upplevs som ett brott mot etikettsreglerna. Personligen blir jag inte lika upprörd när det händer på nätet som jag blir när det är livespel men iaf...

Bättre uppförande vid borden är ju något man alltid kan önska!

 

Håller med till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag läst igenom lite i tråden för att se om det är här jag kan fylla ut med mina tankar.

 

Har länge haft funderingar jag med om slowrolling är den nya innegrejen. Och varför man inte stöttar varandra i detta läget.

 

Ska nu ge er två scenarion (utan många) som hände på CC Malmö för tre dagar sedan.

 

Jag hade följt med Min vän för att bara ha kul, och spela. Jag valde slask 20/20, och gick upp och ner från mitt inköp på 2000 till strax över 6000, till att få en rejäl smäll och ner till 1050. Men jag hade fortfarande kul.

Hittar mina KK, kille två platser innan höjer till 200, han får en syn, jag ställer med mina 1050 som enda move kvar.

 

Fold, och sista killen vrider sig, suckar, räknar igenom sin stack som då är på över 8000;- För kvällen , sedan begraver han sitt ansikte i sina händer, frågar om jag har bra.

 

Jag sa, med tanke på att du har svårt att hitta synen kan jag bara få syn av sämre.

 

Efter ett par minuter tröttnar resten av bordet och begär time. "brush" kommer, och när tio sekunder återstår säger han "skitsamma jag synar",

 

Jag undrar om han vill att vi ska visa.

 

-Nej helst inte

 

Bordet blir till slut A83 T6 ingen färg.

 

Han suckar igen och säger, "har du bra"?

 

"ja ganska ok tror jag och vänder upp mina kungar"

 

Han vänder då upp ett ess....

 

Dealern ber om att få se hela handen för att han ska kunna göra anspråk på potten

 

Som alla läsare har förstått från första början har han han AA.

 

 

Jag blev illa berörd av hans slowrolling som jag nu tyckte hände i dubbel bemärkelse.

 

När jag påtalar detta och anser att han är pinsam, frågar vad han väntade på???

Han sa att han mest undrade vad JAG kunde ha.

 

Mitt svar var, "det får du ju reda på i samma ögonblick du säger syn"

 

 

Nu till min fundering, Jag kände nämerligen mig väldigt ensam vid bordet,

Ingen annan vid bordet reagerade , till viss del kan jag förstå dem, då slowrolling sker konstant och än mer just vid CC malmö, vet inte hur det ser ut i övriga landet.

 

Men varför kan vi inte göra gemensam sak i att tydligt visa, gå samman för varandra när sådant sker och visa vår ärliga och tydliga missnöje,

 

Vi måste vara eniga: om någon beter sig illa på detta vis är det större sannoilikhet att det INTE sker igen om ett helt bord gemensamt får honom att förstå att detta är etikbrott och helt oacceptabelt.

 

 

Jag kallade hans spel för meningslöst.

 

Men ingen reagerade, varken övriga medspelare, eller brush som stått och sett hela han menar att det inte är en äkta slowrolling, då det bara gäller på river

han säger "HAn har valet att vika, han har ingen färdig hand"

 

 

Så till nästa gång NI ser något hända som ni anser skulle vara icke acceptabelt för er, stå upp och hjälp varandra vid bordet, så vi får bort denna barnsliga sjuka som bara blir värre och värre....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avskyr också slowrollers.

För ett tag sen satt jag och spelade nl holdem mot en riktigt lös kanon. Jag checkraisar honom all-in på turn med toppar och nötfärgdrag. Han steker och steker och säger sedan i chatten. "I got the nuts." (Det finns en möjlig stege ute.)

 

Svårt att beskriva hur skönt det kändes när färgdraget satt på rivern. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså givetvis måste man fundera lång tid i sådana lägen, jag hade varit osäker på att spela handen med 4-tal där, jag menar det e ju ett kort kvar o om motståndaren sitter med öppet färgstegdrag, d.v.s 2h4h, 4h6h eller 6h7h, så skulle man ju nästan folda sitt 4-tal...eller?

 

:-D

 

 

 

 

p.s Hatar fi också, men det e livet i pokervärlden....

 

Fi kan ju va Dan Glimne som är rädd för att han inte har nötterna på rivern :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowrolling stör inte mig så där jättemycket, men enligt "reglerna" så är det ju dålig stil och tyder på tveksam härkomst.

 

Så är det. Följde med en polare till frenologen för ett tag sedan. Frenologen konstaterade att hans baltiska haka och tydligt markerade kindknotor, av så kallad "ungersk typ", betyder att han är en vänlig, hjälpsam och rolig person, som skulle lyckas bra inom yrken som bankman, läkemedelsförsäljare eller försäkringsmäklare, men också att han har anlag för slowrolling. Efter det har det varit helt omöjligt för honom att hitta ett homegame.

 

@OP: Raise flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt och tilt, det spelade ingen roll eftersom jag redan var ute.

Men vad du säger är egentligen att det är OK att bete sig som skit bara för att man spelar poker?

 

Vad han säger är att det är okej att bete sig som en skit om det är EV+.

 

Nej, det är det inte, men det är så världen fungerar och jag skulle gjort likadant. (betett mig som en skit om det är ev+ dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det. Följde med en polare till frenologen för ett tag sedan. Frenologen konstaterade att hans baltiska haka och tydligt markerade kindknotor, av så kallad "ungersk typ", betyder att han är en vänlig, hjälpsam och rolig person, som skulle lyckas bra inom yrken som bankman, läkemedelsförsäljare eller försäkringsmäklare, men också att han har anlag för slowrolling. Efter det har det varit helt omöjligt för honom att hitta ett homegame.

 

ROFL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att folk som har är som han FAKTISKT förtjänar ett kok stryk så han lär sig ett och annat om hur man uppför sig. Lite old school kanske men det är bara min åsikt......

Instämmer, detta är ett av de grövsta övergreppen som kan begås av en annan människa och hoppas därför FI får smaka på din vrede.

 

Finns ju en tråd om en kille som blev uppringd och utskälld av motståndarn. Fanns där en del tips om hur man "hittar motståndarn IRL" så du kanske kan åka hem till honom istället för att hoppas se honom på krogen. Kanske blir svårt att känna igen honom på krogen också, folk ser ofta helt annorlunda ut på nätet har jag hört.

 

Förväntar mig självklart att du filmar det hela och lägger ut på youtube, rätt ska ju vara rätt. Har själv planer på att göra en liknande grej med alla som någon gång 2-outat mig eller varit dryga i chatten. Vi kanske kan göra gemensam sak av detta och rensa upp bland alla som inte visar hyfs och/eller spelar bra poker?

 

Edit: Har också funderingar på att rensa upp bland folk som spöar andra på krogen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...