frekje Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Pokerbombarna sätter igång med verksamheten chchar har dragit igång ett bolagsspel på Svenska Spel där vi går ihop och jagar höga bombenodds. Just nu är vi fem medlemmar från PF som är med i bolaget "pokerbombarna". För att dra igång verksamheten och för att vi ska ha en tråd att diskutera i startar jag nu denna som är specifik för just vårt bolag. Generella diskussioner tycker jag att vi tar i originaltråden skapad av chchar: http://pokerforum.nu/forum/ovriga-skicklighetsspel-om-pengar/42318-bolagsspel-pa-svenska-spel.html Grabbar, dags att bestämma: 1. Hur mycket satsar vi? 2. Vilka idrotter fokar vi på? 3. Är det uteslutande bomben som gäller? 4. När drar vi igång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Varför inte ta diskussionerna i diskussionsdelen för bolaget på SvS? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Har också anmält mitt intresse nu! 1. jag skulle inte vilja satsa mer än 200-300 i månaden, så jag skulle helst se rätt många fler i bolaget 2. Fotboll och hockey 3. Tycker det, då de flesta andra spelen är lönlösa 4. Till helgen? Edit. Eller när studiebidraget kommer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 22 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2007 Mina åsikter 1. Kan tänka mig att lägga 50-100 SEK /vecka på Bomben. 2. Fotboll (och Hockey) 3. Håller med, Bomben känns bra. 4. Varför inte?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 1. 50-150 :-/v 2. Fotboll helst, men kan tippa andra sporter vid behov 3. Sure, Bomben blir fint 4. När som Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-larsson- Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 1. 50-150 i veckan låter bra 2. Hockey / Fotboll 3. Bomben 4. Helgen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Anmält mitt intresse. 1. 50-200 :-/v 2. Fotboll helst men kan också vara med på andra sporter. 3. Bomben är nöten. 4. Nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Kolla diskussions-delen på svs...har skrivit vad jag tycker vi bör spela på..skulle vara nice med lite kommentarer på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Dunka in pengar nu så är vi snart rika :):):):) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 som jag förstår det: - ju fler desto bättre? - någon (du) sköter tipsen och vi andra lägger pengar och hoppas på det bästa bara? om följande gäller så är jag lätt villig att lägga uppåt 300 i veckan eller så. worth a shot även fast jag inte riktigt vet hur detta fungerar men kan inte vara så svårt? bara pma om det blir aktuellt eller uppdatera tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 22 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2007 Kolla diskussions-delen på svs...har skrivit vad jag tycker vi bör spela på..skulle vara nice med lite kommentarer på det! Länk? hittar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chcar Postad 22 November , 2007 Rapport Share Postad 22 November , 2007 Länk? hittar inte. Logga in på Svenska Spel, klicka på Mina bolag, Visa bolag och sedan på Diskussioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 23 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2007 Logga in på Svenska Spel, klicka på Mina bolag, Visa bolag och sedan på Diskussioner. Ah ok. Jag är en idiot, trodde den diskussionen fanns här. Har satt in pengar nu iaf. Tack chcar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Dunka in pengar nu så är vi snart rika :):):):) Små barn.... Gör er inga illusioner. Jag har tillsammans med två polare kört bomben i några år där vi har en riktig vinstmaskin. Men notera följande: Vi sartsar 15000-20000 - per dag! Vi har dragit in mycket men variansen är oerhört hög - ibland kan det gå veckor utan vinst. Om man som ni vill satsa några ynka hundringar per vecka kanske ni kommer upp till några hundra per dag tillsammans... Det innebär att vinstchansen och den förväntade vinsten blir så löjligt liten att både ni och era barn och barnbarn hinner ruttna bort innan det ger den minsta effekt........ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-larsson- Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Vi sartsar 15000-20000 - per dag! Låter väldigt mycke!? Kan det verkligen stämma? Bara spel på hockey då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Grattis till 2007s mest osympatiska inlägg Torsus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vuns187 Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 jag är på. 1. 50-200 / v 2. fotboll hockey 3 NOW! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Låter väldigt mycke!? Kan det verkligen stämma? Bara spel på hockey då eller? 10 000 på hockey och 5000-10000 på fotboll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Grattis till 2007s mest osympatiska inlägg Torsus Jag förstår inte var det osympatiska ligger i. Jag ville bara tala om verklighetens kalla fakta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Små barn.... Woho, highroller... respekt! *bugar* jag hade dock tänkt att starta ett bolag som satsar 10-15k per TIMME! Dä ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 23 November , 2007 Rapport Share Postad 23 November , 2007 Torsus: Jag har också levt på sports betting. Det här är en ren hobbygrej, inte något vi räknar med att tjäna storkovan på. Vad tror du om oss egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 27 November , 2007 Rapport Share Postad 27 November , 2007 Torsus: Jag har också levt på sports betting. Det här är en ren hobbygrej, inte något vi räknar med att tjäna storkovan på. Vad tror du om oss egentligen? Åh, inget speciellt. Jag förstår också att det är på hobbybasis men vad jag vill säga är att oddsen på bomben är inte så attraktiva som man kan förledas till att tro, därför är det ganska urvattnat att ge sig på denna spelform genom bolagsspel. Däremot kan jag tipsa om något betydligt intressantare: bomb med FYRA matcher som ska vara på gång. Den officiella hållningen från SvS är att detta bara är ett rykte men jag har hört från säker källa att detta är på gång. Vad det hela handlar om är ett samarbete mellan SvS och andra länders statliga bolag(jag skulle tro att till exempel finska Veikkaus är inblandade) Det intressanta är att om Finland och andra länder kommer in blir potten gigantisk - omsättningen på bomben i Finland är flera miljoner.... Veikkaus har kört bomben med detta koncept ett tag(där f.ö. utdelning sker både på 4 rätt och 3 rätt) och rekordvinsten är motsvarande 9 miljoner svenska kronor och då börjar vi verkligen tala om höga odds! Så ska man spela bolagsspel på någon spelform så är detta grejen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 27 November , 2007 Rapport Share Postad 27 November , 2007 Jag är gärna med också. Får man det även fast man inte kan någonting om någon sport utan bara tycker det är spännande? Jag kan tänka mig att satsa 50-100 i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 27 November , 2007 Rapport Share Postad 27 November , 2007 Vad det hela handlar om är ett samarbete mellan SvS och andra länders statliga bolag(jag skulle tro att till exempel finska Veikkaus är inblandade) Isf är det knappast troligt att det blir något. Regeringen bromsar för närvarande samtliga internationella samarbeten för att kunna fortsätta hävda monopolets existensberättigande inför EG-domstolen; senaste detta hände var härom veckan när SvS ville skapa ett gemensamt nätverk med sin österrikiska motsvarighet men fick blankt nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2007 Jag är gärna med också. Får man det även fast man inte kan någonting om någon sport utan bara tycker det är spännande? Jag kan tänka mig att satsa 50-100 i veckan. Ju fler desto bättre. Skicka pm till chchar så lägger han in dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts