Gå till innehåll

Snart kan du tjäna 18K kr/månad på Svs


EnemyAce

Recommended Posts

Är du en storgrindare på Svenska spel kan du kanske snart tjäna stora summor på sänkt rake. Jag spekulerar nu lite. Men låt säga att de sätter sitt "raketak" på 2K kr/månad. Spelar du extremt mycket kan du mycket väl i dagens läge rejka 20K kr/månad. Du tjänar då alltså 18K kr/månad. Det är smått osannolika summor man rejkar och även om 20K kr i rake är ovanligt så skulle många spelare definitivt gynnas om de genomför denna förändring de antyder ska komma. Här är vår mailkonversation:

 

"Hej,

 

Som ni säkert känner till finns det spelare som betalar över 20 000

kr per månad i avgifter (rake) för sitt pokerspel.

 

1. Med den ansvarsfulla image ni har, tycker ni det är rimligt att en

person tvingas betala mer än en normal heltidslön för att få utöva

sin hobby?

 

2. Om inte, kan ni tänka er att införa ett tak på hur mycket en

spelare maximalt kan behöva betala i avgifter per månad för att spela?

 

Svar (kundservice Poker) - Måndag-11-19 03:10 AM

 

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi framför ditt önskemål till de ansvariga för Pokerklienten, vi

hoppas att den funktion du efterfrågar skall finnas i Klienten så snart

vi har möjlighet att göra denna förändring.

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice

via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker.

 

Med vänlig hälsning

 

Kundservice

Svenska Spel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror också att det är någon form av auto-svar eller någon okunning support. Tvivlar starkt på att de kommer införa det och om de gör det kommer maxtaket absolut inte vara på 2000 kronor, glöm inte att trots deras helylle-image så är huvudmålet med sidan att tjäna ihop stålar till statskassan :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej,

 

Som ni säkert känner till finns det spelare som tittar på internetporr medan de spelar poker och tvingas betala dyra pengar för detta. Vad sägs om att integrera en gratis våldsporrspelare i er pokerklient?

 

Svar (kundservice Poker) - Onsdag 11-21 01:16 PM

 

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi framför ditt önskemål till de ansvariga för Pokerklienten, vi

hoppas att den funktion du efterfrågar skall finnas i Klienten så snart

vi har möjlighet att göra denna förändring.

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice

via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker.

 

Med vänlig hälsning

 

Kundservice

Svenska Spel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har naturligtvis ingen tro på att SvS har några planer på att sänka rejken för sina lönsammaste kunder med sisådär 2000 procent och förlora miljonbelopp. Det var med viss ironi jag satte rubriken. Jag var rätt så irriterad över att ha rejkat mer än min heltidslön förra månaden - och att SvS inte ens bemödar sig bemöta mitt ifrågasättande av de avgifter man betalar. Jag försöker väcka någon slags opinion mot de skyhöga avgifter vi pokerspelare betalar. Men reaktionen blir ungefär lika med noll.

 

Brukar på kul ibland jämföra med min avgift för att få spela schack online obegränsat som ligger på ca 90 kr/månad. Jämförelsen med poker blir av olika anledningar inte helt rättvis. Men försök motivera varför det ska kosta mig 20 000 kr/månad att spela poker – och jag tänker inte ens försöka föra en seriös diskussion med vederbörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar på kul ibland jämföra med min avgift för att få spela schack online obegränsat som ligger på ca 90 kr/månad.

 

Hur mycket tjänar du på att spela schack online?

 

Kan vända på det - varför ska det kosta 100.000 kr i månaden i avgifter att göra "lite" aktieaffärer, om man nu lever på daytrading och gör mycket affärer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej,

 

Som ni säkert känner till finns det spelare som tittar på internetporr medan de spelar poker och tvingas betala dyra pengar för detta. Vad sägs om att integrera en gratis våldsporrspelare i er pokerklient?

 

Svar (kundservice Poker) - Onsdag 11-21 01:16 PM

 

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi framför ditt önskemål till de ansvariga för Pokerklienten, vi

hoppas att den funktion du efterfrågar skall finnas i Klienten så snart

vi har möjlighet att göra denna förändring.

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice

via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker.

 

Med vänlig hälsning

 

Kundservice

Svenska Spel"

 

Omfg...:lol: Förmiddagstristessen på jobbet är nu som bortblåst iaf!

 

(Kan även tillägga att vid telefonkontakt med SvS kundtjänst har jag alltid fått bra hjälp och snabba, korrekta svar. Har dock inte provat med email.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej,

 

Som ni säkert känner till finns det spelare som tittar på internetporr medan de spelar poker och tvingas betala dyra pengar för detta. Vad sägs om att integrera en gratis våldsporrspelare i er pokerklient?

 

Svar (kundservice Poker) - Onsdag 11-21 01:16 PM

 

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi framför ditt önskemål till de ansvariga för Pokerklienten, vi

hoppas att den funktion du efterfrågar skall finnas i Klienten så snart

vi har möjlighet att göra denna förändring.

 

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice

via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker.

 

Med vänlig hälsning

 

Kundservice

Svenska Spel"

 

Dagens garv!

 

I salute you!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tjänar du på att spela schack online?

 

Kan vända på det - varför ska det kosta 100.000 kr i månaden i avgifter att göra "lite" aktieaffärer, om man nu lever på daytrading och gör mycket affärer.

 

För att med aktieaffärer är det inget som sker per automatik, det finns folk som måste göra ett jobb varje gång en transaktion görs. Sen att kourtaget är högt stämmer, men avgiften där är rimligare än hos en klient som troligen klarar sig med lite support titt som tätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att med aktieaffärer är det inget som sker per automatik, det finns folk som måste göra ett jobb varje gång en transaktion görs. Sen att kourtaget är högt stämmer, men avgiften där är rimligare än hos en klient som troligen klarar sig med lite support titt som tätt.
Det görs exakt noll jobb manuellt när jag handlar aktier, till och med införandet av mig som aktieägare i aktieboken sköts av datorer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tjänar du på att spela schack online?

 

Kan vända på det - varför ska det kosta 100.000 kr i månaden i avgifter att göra "lite" aktieaffärer, om man nu lever på daytrading och gör mycket affärer.

 

Detta obegripliga argument har jag faktiskt hört förut. Du menar att pokerbolagen kan ju alltid försvara sina höga avgifter med att spelarna ändå vinner så mycket pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta obegripliga argument har jag faktiskt hört förut. Du menar att pokerbolagen kan ju alltid försvara sina höga avgifter med att spelarna ändå vinner så mycket pengar?

 

Jag tycker att du har en vktig synvinkel: Det ar dock ett problem: Skatter!

Ta tex Malta dar många spelbolag har sina licenser. Malta tar 0.5% av vad dom kallar omsättningen. Om ett spelbolag säg tar in 5% i ren rake avgift och kanske 2.5% nar man tar max rake ($4) i beaktning. Då betalar spelbolagen in 20% av deras nettovinster till Malta i skatter. Dessutom av det som kvarstår sa spenderar dom flesta 50% av kvarvarande belopp på marknasföring.

 

Om vi vill betala in mindre i rake krävs det en radikal ändring i spellicenser och skatter. Dessutom ändring hos spelbolagen vilket inte är helt enkelt att kräva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta obegripliga argument har jag faktiskt hört förut. Du menar att pokerbolagen kan ju alltid försvara sina höga avgifter med att spelarna ändå vinner så mycket pengar?

 

Jag tycker inte att de behöver försvara dem alls. Kunderna är villiga (dumma nog?) att betala, alltså kan de ta ut dessa avgifter.

 

Alla försök att utnyttja sin konsumentmakt för att få raken sänkt är hedervärda. Men att lägga en moralisk aspekt på det hela är helt fel. Såvida man inte är emot marknadsekonomi och tycker att det systemet är fel i grunden, men då är det en helt annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du har en vktig synvinkel: Det ar dock ett problem: Skatter!

Ta tex Malta dar många spelbolag har sina licenser. Malta tar 0.5% av vad dom kallar omsättningen. Om ett spelbolag säg tar in 5% i ren rake avgift och kanske 2.5% nar man tar max rake ($4) i beaktning. Då betalar spelbolagen in 20% av deras nettovinster till Malta i skatter. Dessutom av det som kvarstår sa spenderar dom flesta 50% av kvarvarande belopp på marknasföring.

 

Om vi vill betala in mindre i rake krävs det en radikal ändring i spellicenser och skatter. Dessutom ändring hos spelbolagen vilket inte är helt enkelt att kräva.

 

Men SvS drivs ju från Sverige av Svenska staten och därför bör väl licensen vara utfördad i Sverige av Svenska Staten som äger SvS och därför bör den väl inte vara alltför dyr.

 

Jag vet alltså inte, är det någon som vet hur det fungerar med SvS licens.

Betalar SvS någon skatt till Sverige eller går pengarna rakt in i statskassan vilket iofs borde vara samma sak.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet alltså inte, är det någon som vet hur det fungerar med SvS licens.

Betalar SvS någon skatt till Sverige eller går pengarna rakt in i statskassan vilket iofs borde vara samma sak.

 

Någon som vet?

Förra året omsatte Svenska Spel drygt 20 miljarder kronor och vinsten blev cirka 4,8 miljarder. Dem får du ta del av.

Cirka 1,2 miljarder gick till folk- och idrottsrörelsernas barn- och ungdomsverksamhet, resten gick till statskassan - det vill säga till oss alla.

Jag tolkar det som att SvS alltså inte går med vinst.

 

Jag har tyvärr svårt att se att de skulle kunna motivera för sin uppdragsgivare att gynna högvolymspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...