Basen Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 Nu skall vi utöka 70-80talspunkgenern:Pojken med grodan i pannan Dennis och de blå apelsinerna Odör Grisen skriker Mögel Rövsvett Räserbajs. Oerhört dåligt många av dem, men namnen är lite kul =) Glöm aldrig Anus Venus! Citera
thestonk Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 Eller Göta Anal. Säkert ett oerhört lokalt band, men ändå. Glöm aldrig Anus Venus! Citera
Ralph247 Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 Bästa: Bajskorvarna Sämsta: Analhuvet Citera
hnat Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Laddade precis ned Dogs Die In Hot Cars, enbart för namnets skull. Var rätt bra. Citera
The Grand Bark Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Under mina irrfärder på nätet har jag återupptäckt Frank Zappa, hans band The Mothers of Invention borde ju lätt platsa på en topp 10-lista. Har det redan nämnts, so spank me. http://www.youtube.com/watch?v=C5RNMS9f6xk Citera
MJ Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Alltså, det känns som om "sämsta namn" automatiskt kommer gå till något litet punkband som knappt släppt en platta. Iom att det är så många sådana som försöker hitta på riktigt risiga namn som "Snorsaft". Borde vara någon kvalifikation som "minst en platta som har plussat". Nominerar Garbage isf. Citera
devalanteriel Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Totally Fucking Gay och deras platta With Friends Like These, Who Needs Enemas? kanske inte klarar Hjorts kriterium, men passar ändå ganska bra. Skivan är rätt dålig f.ö. Citera
eurythmech Postad 23 November , 2007 Rapport Postad 23 November , 2007 Sir Mixalot är ett sjukt dåligt namn. Citera
eurythmech Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Hästpojken är ett asbra namn på ett band. Citera
HeyHeyMyMy Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 'Fiendens musik' 'r ett bra bandnamn Tittar man här måste ju 'The Handsome Beasts' vara det sämsta. http://www.coverbrowser.com/covers/worst-album-covers Citera
Pey Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Dreadful great får mig för övrigt att skratta för mig själv. Fyndigt Citera
SimonX Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Rage Against The Machine under bästa. The Smashing pumpkins vet jag inte om jag ska placera i botten eller toppen. Väldigt många "the"-namn hamnar också i botten. The Smiths, The Distillers, The Pretenders, The Who, The Animals The Distillers är ju riktigt bra! Citera
Hoit Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Vi hade ett lokalt band på 80-talet som hette Lesbisk Plattfisk. Sämre än så blir det nog inte. Citera
Loveless Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Troligen redan nämnt, men "The kristet utseende" har ju en klar topp-tio kapacitet över sig. 250kg kärlek var ju också en favorit under studenttiden. Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Herreys kommer trots allt på andraplats efter Friends som mesigaste gruppnamn. T o m Vänner hade låtit tuffare. Coolaste namnet anser jag vara Frontline Assembly (synth). The Beatles är dock det mest underfundiga. Citera
dr_kvist Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Orkar inte gå igenom hela tråden, men Judas Priest är ett riktigt grymt namn även om jag inte gillar musiken. Namnet får ju i sin tur tillskrivas Dylans oslagbara låtskrivartalang. Citera
snudde Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 bra namn: 13th floor elevators Captain Beefheart Del the funky homosapien Eek-A-Mouse Handsomeboy technique Oingo Boingo Maskinoperatör Yo-Yo Ma (även om han heter det) svårplacerade: Ola, frukt o flingor The flying burrito brothers Lord sitar Burnin red ivanhoe Surapon alias the fox Strawberry alarm clock Thor Eriks De jag kan komma på nu, annars kan man ju gräva i svenska dansbandshistorien, många hisnande namn där... underligt nog kommer jag inte på så många där jag stör mej på namnet, bara artisten. Det skulle vara Gangstarr isf Citera
snudde Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Snygg avatar du har där Snudde hehe detsamma Citera
Kontextus Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Snygg avatar du har där Snudde Är ni smurfkukar med påhängd gitarr? Citera
Haslo Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Taking back sunday är nice the ark är pissfult Citera
KenHag Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Smalare än Tord Svenne och Lotta Ole Ivars Går att göra den listan rätt lång:-) Citera
chcar Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 För några år sedan hörde jag talas om ett svensk band som kallade sig Bice, eftersom det skulle låta roligt i radio. Om det var på grund av namnet som de aldrig blev stora ska jag låta vara osagt... Citera
LappRoffe Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Jävla youngisar hela högen... Ingen som kommer ihåg fina band som: Klart grabben ska ha en husvagn. Fläsket brinner Wilmer Pitt(x) Kungens Kuk(Cobra) Fullständigt B är alla jävla dansband som ska tråckla in ett Z i namnet... Citera
Recommended Posts