Gå till innehåll

Irriterande beteende?


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men live...... har nästan tröttnat på att spela live faktiskt.

 

1 *när människor inte vet vad det är för blinds. VARJE gång det är deras tur i SAMMA blindsperiod.

 

2 *Att "tänka" skitlänge på ett svårt beslut fast det enda de i själva verket gör är att tänka "jag har par i kungar, undrar om det räcker, jag har par i kungar undrar om det räcker, jag har par i kungar undrar om det räcker"

 

3 *att bara visa ett kort i showdown. Helst när båda gör det. Ess på bordet, båda visar ett ess. Sen tar det två minuter innan nån visar sin usla kicker och det blir splitpott och handen har tagit 13minuter att genomlida.

 

4 *när nån lustigkurre i samma turnering ser sin chans att höras mest av alla och höjer mörkt, pratar när han inte är med i en hand och visar sina kort för nån kompis vid bordet utan att dealern säger nåt eftersom killen har lyckats bli polare med personalen på nåt mystiskt vis.

 

5 *När det höjs till 1000 och nån som limpat med på 400 ska syna och istället för att ta in sina 400 och slänga ut en 1000marker försöker krånga till det så mycket det går genom att lägga in fyra 25or, och resten 100ingar, men han hade bara fyra 100ingar så då tar han tillbaka dom och VÄXLAR sin 1000marker med nån annan som just fått in en öl och ska betala den och när han äntligen lyckats med konstycket att syna, så checkfoldar han på floppen.

Lite vidareutveckling av det som PianoPer annars så väl sammanfattat kring livespel i fel kretsar...

 

1: Samma spelare försöker sedan höja med typ 0,1BB och blir lika förvånad varje gång över att man inte får det.

2: Det är dessa personer som läst ett kapitel pokerbok i hela sitt liv och det var om pottodds. Nu sitter den jäveln och försöker komma ihåg hur man gjorde när han (aldrig en hon!) sitter på knappen och alla har foldat fram till honom.

3: Helst ska de först argumentera om vem som ska visa först. De är båda lika pinsamt medvetna om att de spelat som idioter och nu tvingas visa det för resten av bordet.

4: Det här med att visa korten till någon i tid och otid blir jag VANSINNIG på. Snacka om att söka bekräftelse från någon i ens entourage! Spela online och sitt där och förklara dina obeskrivliga moves istället för att förstöra ett livespel med dina fasoner!

5: Samma spelare vill såååå ogärna växla in den största markern de har i en turnering, då förlorar man väl. Troligtvis samma personer som räknar upp 87,50 i mynt bara för att upptäcka att det kostade 98 kr och sedan tvingas spräcka en hundring!

 

Bonus:

- Tomtar som sitter och berömmer varandras dåliga spel med motiveringar som att du kunde ha träffat tvåpar. I och för sig tveeggat då de gärna får spela dåligt mot mig men jag tuggar fragda och muttrar "Don't teach the fish, don't teach the fish..." för att inte fråga vad de håller på med.

- De som man varje gång måste förklara för att man inte kan vinna med 3 par eller Knekt som kicker när det ligger en kåk med kungar och damer på bordet.

- Att svenska lirare tror att de är stabila highstakeslirare bara för att de lyckats vinna ett inköp på Svenska Spel NLCG 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När folk sätter sig med minimiinköp vid mitt HU-bord där jag (förhoppningsvis) sitter med ett par inköp, och sen vägrar de att lämna bordet när jag trycker sit out efter att ha misslyckat med att övertala dem om att köpa in fullt.

 

Jag har inga problem med att de köper in sig för minumum. Men när det visat sig att jag inte tänker spela mot dem med annat än max, så är det väl bara o resa sig o lämna mitt bord åt mig?

 

finns inget värre än folk som sitter kvar och ockuperar platsen bara för att dryga sig.

Har svårt att se på vilket sätt de blockerar platsen mer än vad du gör? Du vägrar köra med liten stack, de vägrar köra med stor stack. Det skulle väl vara att du var där först i så fall, det kanske är det du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta irriterande, idiotiska beteendet som finns är fish berating. Alla ni som håller på med det MÅ NI BRINNA I HELVETET, ERA STACKARS JÄVLA IDIOTER.

 

Tvåa på listan kommer alla supernits som ockuperar hu-borden men vägrar spela mot alla utom kompletta idioter för att de är för dåliga för att vinna mot några andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se på vilket sätt de blockerar platsen mer än vad du gör? Du vägrar köra med liten stack, de vägrar köra med stor stack. Det skulle väl vara att du var där först i så fall, det kanske är det du menar?

 

Ja dels att jag var där först, men framför allt att jag har ett "behov" av just det bordet, iom att jag har byggt en stack som är >maxinköp. Idioten kan lika gärna sitta vid ett annat bord med sin 20*BB-stack, för honom spelar det liksom ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade haft en halvkass session och var riktigt trött. Tänkte göra precis som alla i den här tråden blir irreterade av mest för att testa... Så jag gick in på ett NL100 HU bord med miniinköpet 20$. Satt en snubbe med 70$ där. Vann några potter så vi hade lika mkt. Sen miniraisade jag med kk och han ställer med 44, synar så klart, och vinner. Sen skrev jag ty i chatten och drog några händer senare...

Undrar hur irreterad han blev :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte i så fall säga att i och med att ingen annan kan köpa in för mer än max så spelar det ingen roll för dig heller att du sitter med mer än max?

 

Jo. Om jag inleder med en förlust mot fi så får jag ju spela djupstackat.

 

Ju mer pengar på bordet desto bättre, om du har edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dels att jag var där först, men framför allt att jag har ett "behov" av just det bordet, iom att jag har byggt en stack som är >maxinköp. Idioten kan lika gärna sitta vid ett annat bord med sin 20*BB-stack, för honom spelar det liksom ingen roll.

 

Jag var här först kanske funkar på dagis och sandlådan. However vill du inte spela och sitter ut är det rimligen du som bör lämna, inte den andra som faktiskt vill spela. Sen förlorar du på poäng när du kallar någon idiot för att han/hon vill spela shortstackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var här först kanske funkar på dagis och sandlådan. However här har du fel, vill du inte spela och sitter ut är det du som bör lämna... inte den andra. Sen förlorar du på poäng när du kallar någon idiot bara för att han vill spela shortstackad.

 

Om du hade gjort hemläxan så hade du sett att jag brukar försvara kortstackarna. Nej, det är det faktum att personen beter sig som en idiot (sitter kvar bara för att dryga sig) som gör att jag kallar honom idiot.

 

Sen undrar jag vad det finns för poäng med den föreslagna ordningen att den som satt vid bordet från början ska lämna? Varför inte den som inte har nåt att förlora på att ta ett annat bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det faktum att personen beter sig som en idiot (sitter kvar bara för att dryga sig) som gör att jag kallar honom idiot.

 

Sen undrar jag vad det finns för poäng med den föreslagna ordningen att den som satt vid bordet från början ska lämna? Varför inte den som inte har nåt att förlora på att ta ett annat bord?

Med samma retorik måste "du" också kunna kallas olika namn eftersom du också sitter ut, sitter kvar och inte vågar spela.

 

Den förelsagna ordningen är att den som sitter ut och inte spelar borde lämna, inte den som var vid bordet först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med HU och big stack vs short stack...

Jag förstår att Klyka vill spela med mer pengar på bordet men samtidigt om en short stack sätter sig ner för att spela så är det en smäll man får ta pga att man var först på bordet. Det är liksom det som är grejen med att sitta ensam och vänta att man inte vet vem som sätter sig vid bordet.

 

En funktionalitet i waiting list där man sätter sig vid bord där någon har minst 50BB skulle ju underlätta.

 

Hade jag varit du Klyka och en short stack sätter sig och vägrar ladda upp mer stålar så hade jag lämnat bordet. Det finns ju fler tomma bord att sätta sig vid och han lär ju inte följa efter dig.

 

Sen undrar jag hur du agerar om en snubbe sätter sig med 50BB och du spelar ner honom till 20BB om han då börjar lira short stack poker? Ponera att han inte längre laddar upp till mer än 20BB sitter du ut då eller? Jag råkade ut för detta en gång när jag "tömde" ett gäng på ett SH-bord och ALLA började lira short stack poker efter ett tag. Kul att sitta ensam med 350BB när alla andra låg mellan 5 och 15BB... Jag lämnade bordet och skrev "ty all!" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med samma retorik måste "du" också kunna kallas olika namn eftersom du också sitter ut, sitter kvar och inte vågar spela.

 

Vågar.. Tycker helt enkelt inte det är värt att spela för 20 BB när jag tänkt mig att spela för 100 BB.

 

Den förelsagna ordningen är att den som sitter ut och inte spelar borde lämna, inte den som var vid bordet först...

 

Det finns två sätt att se det:

 

1) Att jag genom att sätta mig först vid bordet är förbunden att spela mot vem som helst som väljer att sätta sig vid mitt bord, eller

 

2) Att jag får välja om jag vill spela mot den som sätter sig ned.

 

För det första finns ingen anledning att tvinga mig spela mot någon, eller hur? Vem som helst får vägra att spela mot vem som helst, right? Om vi då accepterar att jag får skita i att spela mot någon, varför tvinga mig att byta bord? Han som satte sig vid bordet kan omöjligen ha mer än max BI, alltså kan han omöjligen ha nåt skäl till att sitta vid just det bordet. Jag har däremot en anledning att vilja sitta just vid det bordet. Den andra snubben kan precis lika gärna sätta sig vid nåt av de andra exekt likadana HU-borden som alltid finns öppna.

 

Varför föreslår du en ordning som inte är bättre för någon, men sämre för en? Du älskar nyttominimering?

 

Hade jag varit du Klyka och en short stack sätter sig och vägrar ladda upp mer stålar så hade jag lämnat bordet. Det finns ju fler tomma bord att sätta sig vid och han lär ju inte följa efter dig.

 

Det spelar mig ingen roll om jag har lika med eller mindre än max BI. Men det är ju inte de fallen detta handlar om.

 

Sen undrar jag hur du agerar om en snubbe sätter sig med 50BB och du spelar ner honom till 20BB om han då börjar lira short stack poker? Ponera att han inte längre laddar upp till mer än 20BB sitter du ut då eller?

 

Nej, det gör jag inte. Detta av två skäl:

 

1) Jag har redan det psykologiska övertaget, vilket är en del värt.

2) Om jag tömmer honom så laddar han ofta upp till samma nivå igen.

 

Därför tycker jag oftast att det är värt att spela shortstackpoker mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två sätt att se det:

 

1) Att jag genom att sätta mig först vid bordet är förbunden att spela mot vem som helst som väljer att sätta sig vid mitt bord, eller

 

2) Att jag får välja om jag vill spela mot den som sätter sig ned.

 

3) Att du får välja vem du vill spela mot men om du inte vill spela så får du lämna bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3) Att du får välja vem du vill spela mot men om du inte vill spela så får du lämna bordet.

 

Nej, det ingår i (2), men som jag visar i mitt inlägg så är det en nyttominimerande lösning.

 

Se det såhär:

 

1) Att jag genom att sätta mig först vid bordet är förbunden att spela mot vem som helst som väljer att sätta sig vid mitt bord, eller

 

2a) Att jag får välja om jag vill spela mot den som sätter sig ned. Den som har en anledning att villja sitta vid just det bordet måste lämna det till den som inte behöver just det bordet.

 

2b) Att jag får välja om jag vill spela mot den som sätter sig ned. Den som har en anledning att villja sitta vid just det bordet får göra det, medan den som inte har nån anledning att sitta just vid det bordet får lämna.

 

Det är rätt solklart imho..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han som satte sig vid bordet kan omöjligen ha mer än max BI, alltså kan han omöjligen ha nåt skäl till att sitta vid just det bordet. Jag har däremot en anledning att vilja sitta just vid det bordet. Den andra snubben kan precis lika gärna sätta sig vid nåt av de andra exekt likadana HU-borden som alltid finns öppna.

Det "kan" ju vara så att short stack-spelaren vill spela mot just dig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...