Gå till innehåll

Tidernas mest rock n roll-foto


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo det är visst rock musik de kan man väl inte förneka. Men genren Rock´n roll tillhör de ju inte utan Rock/Hårdrock, inte de som igentligen kallas för "Rock´n roll".

Dom faller samtliga under Glam rock om man nu ska kategorisera,

 

edit: liksom flera andra redan nämda... David Bowie, Hanoi Rocks, Kiss, Blondie, Iggy osv...

 

List of glam rock artists

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, i give you: Girlschool anno 1983

Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett.

 

säg nåt annat :D, här kommer en till sexig sak från samma år:

Lita Ford 1983

596px-Lita_Out_For_Blood.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...