Kape Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Det finns 3 personer som gjort att pokern blivit populär, rumsren och en folksport. Dan Glimne Ola Ken Utan de tre så kan jag garantera att pokern i sverige sett rejält annorlunda ut just nu, åt det sämre hållet. QFT Dan G är pokerns Björn Hellberg, Ola är ansiktet för de som följer poker på webben och Ken är vår egen JR, elak, oärlig och skrupelfri men underhållande. Kanal 5 och deras Pokermiljonen har nog gjort en hel del också, oavsett spelkvalitet. PerK69 och CecceH är avundsjuka troll, men ni är ganska underhållande på ert eget sätt. Citera
perK69 Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Postad 5 November , 2007 PerK69 och CecceH är avundsjuka troll, men ni är ganska underhållande på ert eget sätt. Framförallt är jag avundsjuk på Ken, som faktiskt tidigt insåg att för att tjäna pengar i poker så skall man fuska! Citera
striker Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 ..och 2 veckor senare efter hans tvärsäkra uttalade i sin krönika i Aftonbladet att till 100% fanns det inget att oroa sig för , så avslöjades det att Absolute Poker ..fuskade - där högsta ledninen var inblandade ! Läste det på 2+2. Någon som kan länka till den tråden? Citera
Klyka Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 "Parasiterat", hahaha hahaha hahaaaahaa.. Det var.. nej vänta. Haaaaahaaa! Haha. Ha. --- Hrrm. Så. Han har tjänat pengar genom utbyte med andra (fått pengar för att skriva en krönika åt någon, etc) ist för att genom spel ta pengar ifrån någon. Och det kallar du att "parasitera"? Citera
Ängeln17 Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 http://www.youtube.com/watch?v=KmLknEc1iwU Say no more. Citera
andand Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Och vem minns inte glimnes stora fadäs i aftonbladet med räkneexemplet med en taxiresa? Ännu mer pinsamt när glimne efteråt föröker släta över sin miss med förklaringen att det var "ett test", haha... Jag är glömsk, har glömt bort det där.... Nån som kan länka/berätta? Då jag aldrig förspiller ett tillfälle att framhålla min egen förträfflighet länkar jag gärna: http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/28192-artikel-glimne-2007-02-09-a.html (Fast jag var ju inte först med att avslöja bluffen visade det sig ) För övrigt har jag inga problem att köpa Glimnes förklaring: http://www.aftonbladet.se/poker/glimnespokerskola/article403261.ab Citera
ImSoNasty Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Jag vet vad Dan Glimne är. Dan Glimne är... abstrakt. Citera
AdslVerbe Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Säga vad man vill, men han har varit ganska viktig för pokerbomen i sverige. Citera
CecceH Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Kape wrote : PerK69 och CecceH är avundsjuka troll, men ni är ganska underhållande på ert eget sätt ja é inget troll, din torrboll ...e fortfarande fisk juh... Men förresten, vad är det jag är avundsjuk på ?! Kom inte med ordet " bitter " nu....det är ganska så uttjatat Citera
affe2000 Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Numera jobbar glimne åt unibet och tjänar mer pengar. Exakt vad vill du ha sagt med ovanstående? Vad gäller det övriga du har skrivit så förstår jag inte där heller vad du egentligen vill ha sagt. Du tycker alltså att det är Glimnes fel att folk förlorar pengar på poker? Eller har jag helt missuppfattat dig? Du verkar vara oerhört bitter på pokern och får du väl gärna vara, det är både kul och underhållande. Dock måste det påpekas att du nog inte blir tagen på så stort allvar här efter dina egna fadäser med utlovade internetpokerskandaler. Jaja, som sagt. Kul och underhållande. Citera
killerwolf Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 tycker folk är lite way off här,... pokerboomen i Sverige startade upp genon folkmun mestadels, wpt, internet m.m.. inte genom en krönika i aftonbladet som glimne började skriva EFTER att bollen hade kommit i rullning i en så skarp backe att den inte skulle avstanna i det närmaste... Jag, med ja... garanterat över 90% av mina pokervänner/internetpolare började pokern genom dessa faktorer. Och som första böcker blev det SS, sklansky holdem, sklansky advanced m.m.. Frågade lite snabbt nu i diverse irc-kanaler och i princip ingen har läst igenom pokerhandboken, och _VERKLIGEN_ inte börjat med den som bok vilket är det mest avgörande i frågan om huruvida glimne hjälpte en eller ej. Hans krönikor har inte hjälpt någon av mina vänner eller någon annan vinnande spelare för fem öre, någon som påstår annat är bara mongo. Det är inte direkt avgörande för ens BB/100 att läsa om hur glimne lägger nötkåken. Enda spelarna han har "hjälpt" i min mening är svensk fisk att förlora sina pengar lite mindre snabbt. .....Kan väl finnas någon enstaka midstakes/highstakes spelare som började sin bana genom att läsa pokerhandboken.... men han e fan ett unikum. Lite "apan skriver ju hela sagan om ringen nån gång-tråden" känsla nu Citera
baller Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Ja, i princip gjorde han det. Han skrev pokerhandboken LÅNGT innan pokerboomen. killerwolf, att dina referenser började spela efter att boomen var igång kanske har viss inverkan om vilka böcker ni/de har läst som första bok... Citera
honest99 Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Jag blir också ständigt irriterad på Glimne. Det borde jag inte bli. Han är säkert helt ok, men visst skriver han väl rappa-kalja? Precis INGENTING har varit matnyttigt för min del, men jag kanske borde ödsla DUBBLA tiden och läsa allt igen.(..fasa..) EDIT: Måste erkänna att jag bara läser Glimne ibland på slaskonbladet. Citera
Macroman Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Glimne är en mycket bra skribent. Kanske inte supervass på pokerteori men det är det ju inte så många som är på forumet heller. Han är som bäst när han skriver krönikor från WSOP. Dessutom verkar han vara trevlig och sympatisk. Citera
gdaily Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Glimne skrev Pokerhandboken 1995, inte 2005 eller så... Citera
ulaf Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 För mig är Ken enskilt viktigast till Sveriges boom. Citera
oleby Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Jag föreslår att dom som tycker om att läsa DG gör det och att dom som inte tycker om det låter bli. Citera
killerwolf Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 killerwolf, att dina referenser började spela efter att boomen var igång kanske har viss inverkan om vilka böcker ni/de har läst som första bok... före? efter? kvittar. Folk har för vana att söka upp bästa boken i området... pokerhandboken är säkerligen bra, men vanligtvis hamnar folk hos sklansky. Citera
Waggho Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Glimne är en mycket bra skribent. Kanske inte supervass på pokerteori men det är det ju inte så många som är på forumet heller. Det argumentet är ju lite som att säga "gör en bättre låt själv då!" om någon klagar på basshunter... Citera
gdaily Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 För mig är Ken enskilt viktigast till Sveriges boom. Koen (och jag) började spela poker efter det att vi läst Glimnes bok. Citera
Colderose Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Glimne är en mycket bra skribent. Kanske inte supervass på pokerteori men det är det ju inte så många som är på forumet heller. Han är som bäst när han skriver krönikor från WSOP. Dessutom verkar han vara trevlig och sympatisk. Dan är mycket sympatisk, kunnig, beläst, allmänkunnig och utåtriktad. En drömgäst på ett party med andra ord. Han var förresten gäst på mitt bröllop (vigseln förrättades av hans fru). Jag har inte träffat särskilt många som har så skarpt intellekt som han. Möjligen undantaget min fru... Citera
Ängeln17 Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 (vigseln förrättades av hans fru). :shock: Pastor Glimne :shock: Citera
Colderose Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 :shock: Pastor Glimne :shock: Ha ha, det var ett borgerligt bröllop. Citera
eurythmech Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Jag föreslår att dom som tycker om att läsa DG gör det och att dom som inte tycker om det låter bli. Ja, det vore hemskt om folk vädrade en åsikt. Citera
Recommended Posts