Gå till innehåll

Dan Glimne, djävulen själv?


perK69

Recommended Posts

Det finns 3 personer som gjort att pokern blivit populär, rumsren och en folksport.

 

Dan Glimne

Ola

Ken

 

Utan de tre så kan jag garantera att pokern i sverige sett rejält annorlunda ut just nu, åt det sämre hållet.

QFT

Dan G är pokerns Björn Hellberg, Ola är ansiktet för de som följer poker på webben och Ken är vår egen JR, elak, oärlig och skrupelfri men underhållande.

 

Kanal 5 och deras Pokermiljonen har nog gjort en hel del också, oavsett spelkvalitet.

 

PerK69 och CecceH är avundsjuka troll, men ni är ganska underhållande på ert eget sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"Parasiterat", hahaha hahaha hahaaaahaa..

 

Det var.. nej vänta. Haaaaahaaa! Haha.

 

Ha.

 

---

 

Hrrm. Så.

 

Han har tjänat pengar genom utbyte med andra (fått pengar för att skriva en krönika åt någon, etc) ist för att genom spel ta pengar ifrån någon. Och det kallar du att "parasitera"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vem minns inte glimnes stora fadäs i aftonbladet med räkneexemplet med en taxiresa? Ännu mer pinsamt när glimne efteråt föröker släta över sin miss med förklaringen att det var "ett test", haha... :oops:

Jag är glömsk, har glömt bort det där.... Nån som kan länka/berätta?

Då jag aldrig förspiller ett tillfälle att framhålla min egen förträfflighet länkar jag gärna:

http://pokerforum.nu/forum/poker-i-oevrig-media/28192-artikel-glimne-2007-02-09-a.html

(Fast jag var ju inte först med att avslöja bluffen visade det sig :roll: )

 

För övrigt har jag inga problem att köpa Glimnes förklaring:

http://www.aftonbladet.se/poker/glimnespokerskola/article403261.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kape wrote :

PerK69 och CecceH är avundsjuka troll, men ni är ganska underhållande på ert eget sätt

 

ja é inget troll,

din torrboll

...e fortfarande fisk juh...

 

Men förresten, vad är det jag är avundsjuk på ?! Kom inte med ordet " bitter " nu....det är ganska så uttjatat :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera jobbar glimne åt unibet och tjänar mer pengar.

 

Exakt vad vill du ha sagt med ovanstående?

 

Vad gäller det övriga du har skrivit så förstår jag inte där heller vad du egentligen vill ha sagt. Du tycker alltså att det är Glimnes fel att folk förlorar pengar på poker? Eller har jag helt missuppfattat dig? Du verkar vara oerhört bitter på pokern och får du väl gärna vara, det är både kul och underhållande. Dock måste det påpekas att du nog inte blir tagen på så stort allvar här efter dina egna fadäser med utlovade internetpokerskandaler.

 

Jaja, som sagt. Kul och underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker folk är lite way off här,... pokerboomen i Sverige startade upp genon folkmun mestadels, wpt, internet m.m.. inte genom en krönika i aftonbladet som glimne började skriva EFTER att bollen hade kommit i rullning i en så skarp backe att den inte skulle avstanna i det närmaste...

 

Jag, med ja... garanterat över 90% av mina pokervänner/internetpolare började pokern genom dessa faktorer. Och som första böcker blev det SS, sklansky holdem, sklansky advanced m.m.. Frågade lite snabbt nu i diverse irc-kanaler och i princip ingen har läst igenom pokerhandboken, och _VERKLIGEN_ inte börjat med den som bok vilket är det mest avgörande i frågan om huruvida glimne hjälpte en eller ej.

 

Hans krönikor har inte hjälpt någon av mina vänner eller någon annan vinnande spelare för fem öre, någon som påstår annat är bara mongo. Det är inte direkt avgörande för ens BB/100 att läsa om hur glimne lägger nötkåken.

 

Enda spelarna han har "hjälpt" i min mening är svensk fisk att förlora sina pengar lite mindre snabbt.

.....Kan väl finnas någon enstaka midstakes/highstakes spelare som började sin bana genom att läsa pokerhandboken.... men han e fan ett unikum. Lite "apan skriver ju hela sagan om ringen nån gång-tråden" känsla nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir också ständigt irriterad på Glimne. Det borde jag inte bli. Han är säkert helt ok, men visst skriver han väl rappa-kalja?

Precis INGENTING har varit matnyttigt för min del, men jag kanske borde ödsla DUBBLA tiden och läsa allt igen.(..fasa..)

 

EDIT: Måste erkänna att jag bara läser Glimne ibland på slaskonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killerwolf, att dina referenser började spela efter att boomen var igång kanske har viss inverkan om vilka böcker ni/de har läst som första bok...

 

före? efter? kvittar. Folk har för vana att söka upp bästa boken i området... pokerhandboken är säkerligen bra, men vanligtvis hamnar folk hos sklansky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne är en mycket bra skribent. Kanske inte supervass på pokerteori men det är det ju inte så många som är på forumet heller. Han är som bäst när han skriver krönikor från WSOP. Dessutom verkar han vara trevlig och sympatisk.

 

Dan är mycket sympatisk, kunnig, beläst, allmänkunnig och utåtriktad. En drömgäst på ett party med andra ord. Han var förresten gäst på mitt bröllop (vigseln förrättades av hans fru). Jag har inte träffat särskilt många som har så skarpt intellekt som han. Möjligen undantaget min fru... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...