Mikey Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Kan alltid plocka ut USD från (är det SEBs?) USD bankomaten på Arlanda genom NETellers kort. Sen är tricket att hitta nån som vill förvandla dina USD till SEK till ett vettigt pris. För bankerna ger skamliga kurser. Men du slipper ivf den 1.9% växlingsavgift du inte vill ha Citera
vuns187 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Om man använder neteller och tex vinner på PS för att sen ta ut dom genom en annan site , slipper jag då skatta för min vinst?? Citera
butcha Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Om man använder neteller och tex vinner på PS för att sen ta ut dom genom en annan site , slipper jag då skatta för min vinst?? Nej, det är var du har vunnit pengarna som räknas, inte varifrån ditt uttag kommer. Citera
vuns187 Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Nej, det är var du har vunnit pengarna som räknas, inte varifrån ditt uttag kommer. Men hur ska dom kunna ha den kollen var jag vinner ? jag har hört att skatteverket informeras när det kommer pengar från utländska siter , tex PS Citera
SouthEast Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Om man använder neteller och tex vinner på PS för att sen ta ut dom genom en annan site , slipper jag då skatta för min vinst?? Men hur ska dom kunna ha den kollen var jag vinner ? jag har hört att skatteverket informeras när det kommer pengar från utländska siter , tex PS Kolla nån skattetråd istället. Har ju inte med Neteller att göra. Citera
butcha Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Men hur ska dom kunna ha den kollen var jag vinner ? jag har hört att skatteverket informeras när det kommer pengar från utländska siter , tex PS Jag är inte hundra på hur det fungerar och detta är verkligen inte vad denna tråd handlar om. Citera
kojak Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Från MBs site:"1.75% will be added to the interbank rate wherever there is an exchange of currency." Då är de alltså snart ifatt ockrarna på Neteller, förra gången jag kollade låg MB på "bara" 1,3%. Citera
kojak Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Förresten, vet nån om det är möjligt att förhandla sig till en individuell deal med MB eller Neteller? Citera
liraren54 Postad 10 December , 2007 Rapport Postad 10 December , 2007 Skulle det gå att flytta från NE till MB? Jag har tänkt på om det går att skaffa ett konto på banken med $ så kan man ju föra över pengarna dit utan kass växlingsavgift, sen får man ränta på de där + att man kan växla till sig i kr när $ är högre. Funkar det här? Citera
stormis Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Flytta pengarna till en pokersajt där du kan casha ut till ditt bankkonto eller Visa direkt. Finns det någon $ sida som erbjuder detta? Med bra växlingskurs. Citera
DrRoland Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Finns det någon $ sida som erbjuder detta?Med bra växlingskurs. De flesta. Du gör uttaget i $ (Någon pokersajt som erbjuder bra växelkurs finns förmodligen inte.) och låter din bank växla. Citera
Recommended Posts