Gå till innehåll

Netellers växlingsavgift


Hjulapan

Recommended Posts

Byt till Moneybookers. Bättre, snabbare och billigare.

 

Vad jag kommer ihåg från när jag titta på Moneybookers som alternativ till NetEller så tog MB 2%.

 

Sen så är det väll så att även svenska banker har ett påslag/avgift dom med.

 

Ända sättet att komma undan växlingsavg. är att spela på svenska spel eller live inom sverige ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kommer ihåg från när jag titta på Moneybookers som alternativ till NetEller så tog MB 2%.

 

Sen så är det väll så att även svenska banker har ett påslag/avgift dom med.

 

Ända sättet att komma undan växlingsavg. är att spela på svenska spel eller live inom sverige ;)

MB tar en fast avgift på 2,7USD. Med andra ord blir det ganska snart billigare att använda MB, såvida man inte tar ut pengar till pizzan då vill säga;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MB tar en fast avgift på 2,7USD. Med andra ord blir det ganska snart billigare att använda MB, såvida man inte tar ut pengar till pizzan då vill säga;-).

 

+

 

CURRENCY CONVERSION FEES

 

For transactions involving a currency conversion, we use the daily reference rates as published by the European Central Bank. However, 1.75% will be added to the interbank rate wherever there is an exchange of currency. This is not a hidden charge but a protection against the volatility and risk associated with FX markets.

 

 

Så jag hade lite fel förut, men de skiljer alltså 0.15% mellan dom avgifterna hos NE och MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har ett vettigt tips på hur man tar ut till billigaste pris? Min bank slänger då på växlingsavgift också (SEB 1.65%)... Nån bank som har en väldigt liten sådan? Eller finns det nåt annat magiskt sätt att få hem sina pengar?

 

Finns det någon lösning där man slipper växlingsavgiften alltså? Nån site som kan skicka i SEK direkt eller nåt? (förutom SvS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har ett vettigt tips på hur man tar ut till billigaste pris? Min bank slänger då på växlingsavgift också (SEB 1.65%)... Nån bank som har en väldigt liten sådan? Eller finns det nåt annat magiskt sätt att få hem sina pengar?

Om jag gör en vanlig Wiretranfer till min bank från en pokersida så får jag ganska kass kurs, plus att banken tar en avgift på 60 spänn. Nordea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar NE vs MB från början ;)

 

Det börjar bli lite rörigt.

 

NE:

 

Withdrawal Type Fee Time

Bank Transfer $1.00 USD 3 - 5 business days

Check Fee Regular Mail $2.00 USD Minimum 2 days

 

+ en växlingsavg. på 1.9%

 

____________________________

 

MB:

 

 

Withdraw type

Banktransfer (SWIFT) $2.70

VISA $2.70

Banktransf. till Nordea FREE

 

 

+ en växlingsavg. på 1.65%

 

____________________________

 

Sen är det ju en annan sak vad dom har för kurs innan kostnaderna tas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag gör en vanlig Wiretranfer till min bank från en pokersida så får jag ganska kass kurs, plus att banken tar en avgift på 60 spänn. Nordea.

 

Neteller skickar ju pengarna direkt i kronor, så den avgiften finns inte där iaf.

 

Om skillnaden mellan MB och NET ligger på 1,65% resp 1,9% så känns det som det kvittar vilket man väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Kan någon förklara fördelarna med att använda neteller istället för vanligt visa kort? Jag har inte riktigt förstått det. Tar det inte till och med längre tid att få pengarna till riktiga kontot???

 

Har du satt in pengarna på en sajt med visa så sitter de liksom där.

Det går inte att flytta runt pengarna i dollar mellan sajterna.

Säg att du sätter in 500$ på Kalles poker, vinner 500$ och nu vill testa Nisses poker för de pengarna. Med visa tvingas du växla ut till kr för att sen växla tillbaka till dollar igen när du sätter in på Nisses

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...