Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nädu Sun, kanske är ett tiotal som är bra på 0,5/1. Du, kungen, tinusen, geru, jag själv:lol: och en handfull till. Går alltid att hitta alltid bord där ingen av oss sitter. På 1/2 är det mer grinders, men vet inte om de är så bra, på 2,5/5 är det mängder med fisk som kommer upp och skottar! SH spelet är helt horribelt dåligt, gäller bara att tåla variansen när fi köper på hålstege HU till odds 1:2 och klonkar för fjärde gången på 15 minuter...;-)

Du skämtar eller säger du emot dig själv utan att fatta? Vet inte mycket om siten men detta är SEK va? Finns det ens lägre bord? oxymoronic tosser, ge tillbax mina slantar...

Postad

Har ni inte fattat det ännu? Alla som spelar poker är ju vinnare och har varit det ända sen de började spela. Så låter det alltid i dagböcker och forum..."vann 80000 kr i juni å 56000 i maj blah blah blah". Inte underligt då att ni ser grinders överallt när alla vinner och ingen förlorar...:roll:

Postad
Har ni inte fattat det ännu? Alla som spelar poker är ju vinnare och har varit det ända sen de började spela. Så låter det alltid i dagböcker och forum..."vann 80000 kr i juni å 56000 i maj blah blah blah". Inte underligt då att ni ser grinders överallt när alla vinner och ingen förlorar...:roll:

Eller så använder man PT och kollar vilka som faktiskt tjänar någotsånär vad dom påstår. Jag vet, ungefär, vilka bra grinders det finns på 0.5/1, och hur mycket dom drar in.

Problemet är knappast att motståndet blivit svårt, utan att det blivit svårare än den löjligt låga nivån det låg på först.

Postad
Eller så använder man PT och kollar vilka som faktiskt tjänar någotsånär vad dom påstår. Jag vet, ungefär, vilka bra grinders det finns på 0.5/1, och hur mycket dom drar in.

Problemet är knappast att motståndet blivit svårt, utan att det blivit svårare än den löjligt låga nivån det låg på först.

Hur vet du vad de tjänar? Mina PT stats för tex Kungrikard är inte alls likadana som hans.

Postad

Nej, men dom visar dig väll att han tjänar skapligt :)? Det är sällan man har 10k händer på en grinder som visar t ex att han ligger -, när han ligger 20k+ i månaden :)

Sen får du väll fråga dig själv hur mycket "Alla som spelar poker är ju vinnare och har varit det ända sen de började spela. Så låter det alltid i dagböcker och forum." spelar in ;)

Postad
Så länge det finns minst en (1) spelare online finns det väl pengar att hämta?

Onlinepokern kommer bara att dö om det inte finns spelare.

"Bara" att anpassa sig till motståndet....

I praktiken kanske men i teorin kan det finnas hur många spelare som helst men fortfarande inte finnas något värde. Spelar alla optimalt är det ju bara variansen som avgör.

• 1 month later...
Postad

http://www.virustotal.com/sv/analisis/f6aca5f7595d031709618c5260f79cf0

Fil ipokerrobot.exe mottagen 2008.02.25 00:43:06 (CET)

Resultat: 1/32 (3.13%)

Prevx1 V2 2008.02.25 Heuristic: Suspicious Self Modifying File

http://info.prevx.com/aboutprogramtext.asp?PX5=8B98308C9BFC6C0738D214E1D988C3007077E925

This executable program has a file size of 1,325,211 bytes, it is most frequently called 49539772.EXE and is most frequently located in the %mai%\ folder.

The file header contains the following information:

Vendor : iPokerRobot.com

Product: iPoker Robot 1.03 Setup

This file has not yet been classified as safe. It was first seen on Sunday, Feb 24 2008. It has been seen by 2 users in this section of the community. The file was first seen in SPAIN but has been seen in other locations, including SWEDEN.

49539772.EXE has been seen to perform the following behavior:

- The Process is polymorphic and can change its structure

Postad

Folk är ju helt efterblivna, alla grindermissfoster som har lärt sig Dan Harringtons "mucka allt"-taktik och spelar 10 bord, hur svårt är det ätt vinna över dom egentligen? Och eftersom de går plus på sitt spel visar det ju på att det är fullt av fisk. Kommer bli skönt om ett par år när alla tightkött inte kan vinna längre så det kan bli lite seriöst pokerspel på nätet också, så segt att spela mot övertighta "grinders".

Postad
alla grindermissfoster som .....spelar 10 bord, hur svårt är det ätt vinna över dom egentligen?

Och eftersom de går plus på sitt spel visar det ju på att det är fullt av fisk. Kommer bli skönt om ett par år när alla tightkött inte kan vinna längre så det kan bli lite seriöst pokerspel på nätet också, så segt att spela mot övertighta "grinders".

Jorå.

Säg mig, säg mig. Hur ser ditt "seriösa" pokerspelande ut?

Lättiltad aggrotomte som har svårt att slå NL25?

Vill du ha seriös, aggressiv poker finns det ju därute. Bara att slanta upp och leta reda på rätt bord.

Postad
Jorå.

Säg mig, säg mig. Hur ser ditt "seriösa" pokerspelande ut?

Lättiltad aggrotomte som har svårt att slå NL25?

Vill du ha seriös, aggressiv poker finns det ju därute. Bara att slanta upp och leta reda på rätt bord.

Exakt.

Det känns som om många verkar tycka att poker det skall spelas på ett visst sätt, och att tighta spelare är utav ondo. Men det funkar inte så, man får väl spela hur man vill. Det är ju halva charmen med det!

Men, som sagt, det är bara att gå in på FullTilt och sätta sig med 40k USD vid Gus Hansen så kommer det bli åka av. Eller var det månne lite för hög nivå för den irriterade :mrgreen:

/Jonas

Postad

...är så sjukt lättlästa. Jag vet alltid vad de har. När de höjer före floppen har de alltid AA KK QQ. När de checkar floppen är de tomma. När de satsar på en bräda med 2-6-8 utan färgdrag har de alltid trissen. När de checksynar floppen och plötsligt börjar höja, reraisa eller checkhöja efter att tredje kortet till en stege gått in har de alltid nötterna. När de börjar betta eller reraisa på färgen har de alltid A-hög färg. När brädan parar sig och de bettar och reraisar har de kåken.

De bluffar aldrig och tror de är så bra spelare.

Ligger floppen A-A-7 på brädan du satsar och blir synad sitter han alltid med esset själv som han nu slowplayar annars hade han inte synat överhuvudtaget.

Själv förlorar jag aldrig till dessa eftersom jag låter bli att syna dem utan riktigt bra kort och se...det visar sig att tomtarna som synar ner dem alltid stirrar in i nötterna...

Lokalisera dessa spelare och läs dem hela tiden. Du kommer alltid veta vad de sitter med. Se också till att alltid spela i position mot dem så ordnar det sig.

Sen kan du se till att alltid raisa efter att de limpat in så blir de skitsura efter ett tag...8-)