Gå till innehåll

NL 100 - AA slöspelad AA


Recommended Posts

Fi har ganska nyligen satt sig vid bordet.

Har inte sätt så mycket av han men mitt intryck är att han inte är en solid spelare ivf.

 

Vad tycker ni om spelet?

 

Hero was dealt AsAc

Hero call 1$

5 fold

D raise -> 6$

SB fold

BB fold

Hero call

 

FLOP Qc9h4c POT = 13,5$

Hero check

D Bet 8$

Hero raise -> 20$

D call

 

TURN Qc9h4c Ts POT= 53,5$

Hero check

D Bet 35$

Hero allin 65$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ett längre uppehåll i mitt pokerspel och jag brukade använda sådana här liknande moves förut en del. Dock känns det som jag har förlorat lite av känslan- det gäller att känna sin Fi.

 

Anyway, preflop höjningen från Fi -> 6$ indikerar en stark raise hand för en normal till dålig Fi. Skulle antagligen gissa AK QQ+ med lägre sannolikhet för TT-JJ och AQ samt möjligtvis idiotspel med 99-.

 

Från flop när jag ser att Fi synar min raise så känns dem troligaste händerna han kan ha som KK QQ (och AA). Frågan är hur Fi skulle spelat AQ i denna handen.

 

Anyway, sålänge man antar att Fi går in på turn med både KK och QQ så motiverar väl det mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte särskilt förtjust i sådana här spel, men om du har en väl genomtänkt anledning till att göra sådär kanske det kan vara trevligt.

 

Har han KK eller QQ kommer du dock få in lika mkt pengar bara genom att bomba varje gata, samt att det kommer vara bättre mot hans lurigare händer. Det tycker i alla fall jag.

 

Posta stackdjup nästa gång om du vill ha ett försök till klokare analys än detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj sorry att jag inte postade stackdjupet.

Jag copy pastea från ett en msn koversation och missa.

 

Anyway det är 90$ (90 bb).

 

Problemet på dessa limits är att många spelare kastar allt utom KK+ mot en 3-bet. (Detta är rationellt då dem flesta spelare inte 3-bettar med annat än KK+ och kanske QQ AK)

 

Om jag 3-bettar så får jag nog syn av QQ pre och på flop. Pangar jag både flop och turn tror jag han kastar QQ (förutsatt rag flop). KK kanske betalar av.

 

Vidare så vet jag ju inte att han har QQ KK preflop direkt. Det var dem händerna tillsammans med AQ som känns mest sannolika då han synar min flop CR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet på dessa limits är att många spelare kastar allt utom KK+ mot en 3-bet. (Detta är rationellt då dem flesta spelare inte 3-bettar med annat än KK+ och kanske QQ AK)

Då är frågan varför du väljer att limpa? Du har att välja mellan att höja och garanterat få en höjd pott till floppen (vilket du vill ha) eller att limpsyna och riskera att ingen höjer. Om du aldrig tänker trebetta ser jag verkligen inte meningen med limpspelet (inte för att jag gillar limp-reraise heller).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är frågan varför du väljer att limpa? Du har att välja mellan att höja och garanterat få en höjd pott till floppen (vilket du vill ha) eller att limpsyna och riskera att ingen höjer. Om du aldrig tänker trebetta ser jag verkligen inte meningen med limpspelet (inte för att jag gillar limp-reraise heller).

 

Anledningen till att jag väljer att limpsyna är två.

Han smaskar på en rejäl raise vilket får mig att tro att det är sannolikt att han har ett högt pp, typ JJ+ vilket jag med mitt slowplay hoppas kunna stacka om floppen går rag.

 

2: Han sitter i så pass late pos och det är ingen som synat imellan oss. Känns nästan lite väl genomskinligt me 3 betten därför. Om det hade varit 1 syn+ imellan oss så är det lättare att representera ett squeeze move.

 

Obv standard på alla gator.

Obv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...