Gå till innehåll

Poker-SM Online 2007


Peder Månsson

Recommended Posts

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är det värt att spela turneringen med tanke på att det inte är skattefritt? övervärdet kommer väl inte bli alltför stort då. jag sitter fortfarande och funderar om jag ska spela dne eller inte

 

Är det övervärde i form av pengar, och du normalt inte spelar 215 dollars turneringar, så är det nog inte värt det. Om du däremot vill bli känd så finns det ett extra värde i det. Som jag ser det skulle skatteverket inte välja att skattebelägga personer som spelat på siten om det inte ska vara så. Ett Exempel: Varför skulle Skatteverket sparka på en jättevältränad kampsportare när de i stället kan välja att sparka på invalidiserade Lasse 75 år som redan ligger i rännstenen? Kom ihåg att det här är första siten som de skattebelagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder Månsson, hur lång tid kan det ta innan man har ett domstolsbeslut om man ska skatta?

 

Hur stor risk i % skulle du säga att SM är skattepliktigt..?

 

 

Det kommer ta ett tag, vi har inte fått ett datum än.

 

Enligt våra skatteexperter, så är det väldigt liten risk att vinster på NordicBet ska vara skattebelagda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför det inte skulle vara skattefritt. Att en person åkte dit och fick skatta för vinster NordicBet hade väl att göra med att de var belägna någon annanstans då, under tiden som han spelade och vann där. Nu är det ju ett Maltesiskt bolag, så det borde inte råda något som helst tvivel. Eller vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svenska skatteverket vi pratar om, så även om det inte råder ngt som helst tvivel för oss så behöver det inte betyda att de tycker det samma. Men jag håller med om att det vore väldigt konstigt om det skulle vara vara skattepliktigt.

Däremot är det ju just nu ngr minuter innan start ändå ett 24% övervärde :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...