kompiserik Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 med 2500 personer blir det väl fortfarande ganska bra övervärde eller ? Under 3000 personer så blir det övervärde om man räknar med skatt. Citera
kompiserik Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Sen får man ju publicitet+ en guldring om man vinner. Citera
w00d Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag kan ingenting om Linux i stort sett, men jag får för mig att WINE borde vara en sådan emulator. Har några kompisar som kör Windows genom WINE på Linux-datorer. En snabb googling gav mig: http://www.winehq.org/ Hoppas det kan fungera, Lycka till! Citera
Peder Månsson Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Ok låter riktigt bra!Gäller det alla event eller bara main event? Det gäller alla SM-event. Tanken är att göra det till en tradition. Citera
Tiggr Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Ok en idiotfråga. Hur får jag bort kolumnen med chat bredvid borden? Har gjort det någon gång tidigare men hittar det inte nu. Citera
jinxad Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Ok en idiotfråga. Hur får jag bort kolumnen med chat bredvid borden?Har gjort det någon gång tidigare men hittar det inte nu. Change table size nere i vänstermenyn på borden Citera
Ockula Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 `varför funkar det inte att logga in på nordicbet poker? jag kan logga in på nordicbet main site men inte på själva pokerclienten..kan någon hjälpa mig med detta.. då jag verkligen vill lira SM! tack på förhand... Citera
Skadast Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 `varför funkar det inte att logga in på nordicbet poker? jag kan logga in på nordicbet main site men inte på själva pokerclienten..kan någon hjälpa mig med detta.. då jag verkligen vill lira SM! tack på förhand... Kollat om du kan spela i browsern? Citera
mr_telefon Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Någon som kan skriva ner några "kändis" nick här och vilka dom är? Citera
_ante_ Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 är det värt att spela turneringen med tanke på att det inte är skattefritt? övervärdet kommer väl inte bli alltför stort då. jag sitter fortfarande och funderar om jag ska spela dne eller inte Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 är det värt att spela turneringen med tanke på att det inte är skattefritt? övervärdet kommer väl inte bli alltför stort då. jag sitter fortfarande och funderar om jag ska spela dne eller inte jag räknar med att det är skattefritt. Citera
Akumila Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Under 3000 personer så blir det övervärde om man räknar med skatt. Vinster bör inte vara skattepliktiga. Nordic Gaming Ltd. är ett Maltesiskt bolag. Citera
MJ Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 är det värt att spela turneringen med tanke på att det inte är skattefritt? övervärdet kommer väl inte bli alltför stort då. jag sitter fortfarande och funderar om jag ska spela dne eller inte Tillkommer dessutom övervärde av annat slag. Citera
Akumila Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Tillkommer dessutom övervärde av annat slag. Vad? Citera
Peder Månsson Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Maila supporten snarast, du ska ha svar innan SM. Citera
mr_telefon Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Vad? guldring till vinnaren Citera
Peder Månsson Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Vad? En guldring samt eventuell sponsring osv. Citera
FamilyGuyFan Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Peder Månsson, hur lång tid kan det ta innan man har ett domstolsbeslut om man ska skatta? Hur stor risk i % skulle du säga att SM är skattepliktigt..? Citera
MJ Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Vad? Mer döda pengar än en vanlig turnering. Citera
kompiserik Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 är det värt att spela turneringen med tanke på att det inte är skattefritt? övervärdet kommer väl inte bli alltför stort då. jag sitter fortfarande och funderar om jag ska spela dne eller inte Är det övervärde i form av pengar, och du normalt inte spelar 215 dollars turneringar, så är det nog inte värt det. Om du däremot vill bli känd så finns det ett extra värde i det. Som jag ser det skulle skatteverket inte välja att skattebelägga personer som spelat på siten om det inte ska vara så. Ett Exempel: Varför skulle Skatteverket sparka på en jättevältränad kampsportare när de i stället kan välja att sparka på invalidiserade Lasse 75 år som redan ligger i rännstenen? Kom ihåg att det här är första siten som de skattebelagt. Citera
Peder Månsson Postad 25 November , 2007 Författare Rapport Postad 25 November , 2007 Peder Månsson, hur lång tid kan det ta innan man har ett domstolsbeslut om man ska skatta? Hur stor risk i % skulle du säga att SM är skattepliktigt..? Det kommer ta ett tag, vi har inte fått ett datum än. Enligt våra skatteexperter, så är det väldigt liten risk att vinster på NordicBet ska vara skattebelagda. Citera
Akumila Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Jag förstår inte varför det inte skulle vara skattefritt. Att en person åkte dit och fick skatta för vinster NordicBet hade väl att göra med att de var belägna någon annanstans då, under tiden som han spelade och vann där. Nu är det ju ett Maltesiskt bolag, så det borde inte råda något som helst tvivel. Eller vad har jag missat? Citera
Appel Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Det är svenska skatteverket vi pratar om, så även om det inte råder ngt som helst tvivel för oss så behöver det inte betyda att de tycker det samma. Men jag håller med om att det vore väldigt konstigt om det skulle vara vara skattepliktigt. Däremot är det ju just nu ngr minuter innan start ändå ett 24% övervärde Citera
MikeTime Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 ...ska vi slå vad....? Vågar du sätta 1000 kr på det då? Svar här och i PM. Jag vågar det trots sidoeventen. Synd att man inte gick med på en tusenlapp utan bara en hundring.... Nåja, en hundring är ju iaf en hundring Citera
Recommended Posts